tisdag 7 januari 2014

Winamax Series...

Fick blodad tand på pokern igen efter helgens live-äventyr så såg till att regga mig i de flesta av eventen i Winamax Series igår kväll, dock utan någon lycka. Bäst gick det i €30 SH där jag tog mig in bland de 20% bästa eller så, trist nog tog det slut precis när det började rulla efter en miserabel mittenperiod av turneringen för egen del. Hade gnetat och grindat länge med obefintlig stack för att sedan få igång träffbilden och spelet bara för att dö på ett halvdåligt spel av mig, det var battle of the blinds och jag satt på den eminenta handen K4o som jag slog upp efter att det var foldat till mig. Jag hade krigat rätt mycket med BB genom turneringen och ville inte släppa några marker mot honom utan strid, han tar syn på mitt bet och floppen kommer K-hög med tre klöver där jag har fyran i klöver. Jag tror ju mig leda rätt hårt här men checksynar ändå hans bet på flopp för att avvakta en gata, när turn blankar och han bettar ut igen efter check från mig känner jag mig kaxig nog att trycka all-in.. Enda problemet var att han satt på ATkl och jag drog dött efter hans syn, riktigt bittert och otajmat. Jag måste ändå få kalla det en semi-setup eller? Skulle dock tippa att de flesta tycker att det är instafold där pre och jag är väl antagligen beredd att hålla med, borde ha sansat mig men fick väl en släng av hybris när potterna väl började rulla min väg efter flera timmars torka. Nåja, bara att ta nya tag men känns skönt att pokersuget och tiden för dito börjar återfinna sig.

Extremt seg första dag på jobbet efter ledigheten, mest beroende på att jag bara fick fyra timmars sömn inatt då tjejen valde att snarka rätt aggressivt. Ett tag var jag nära att skrika rakt ut i nattens sovande mörker men sansade mig, vet att jag kan vara en lika god kålsupare i det sammanhanget mellan varven. Skönt att vara igång även om dagens genomgång av läget på jobbet klargjorde det jag redan i och för sig visste, att våren kommer att bli helvetisk. Känns som att det gäller att få ordning på blodtrycket om jag ska överleva fram till sommaren...

Fick lite skit för styckeindelningen på gårdagens inlägg men det är inget jag styr över, det ser schysst ut på originalsidan så det är något med speglingen på poker.se som spökar. Jag fick också en känga, eller vad det nu var, från Ken såg jag i förbifarten då han sammanfattade bloggläget så här några dagar in på det nya året.

En sak som jag glömde nämna igår var ju den sköna vinsten Finland tog i junior-VM, bådar gott inför OS även om Finland känns som en rätt sargad hockey-nation numera då världsstjärnorna lyser med sin frånvaro. Allt kan dock hända så som juniorerna visade prov på, en heroisk match mot kanadickerna i semin följdes upp med en grismatch mot Sverige i finalen. Många säger att Finland vann oförtjänt men samtidigt har Sverige vunnit på liknande sätt många gånger, lätt att bli hemmablind. Jag är bara mest glad över att det ändå ser ut att finnas ljusning för den finska hockeyns framtid.

Det blir återstart på podcasten på torsdag också, ska bli kul att kicka igång igen efter ett kort juluppehåll. Det är också trevligt att höra den goda feedbacken vi får från alla håll, Lina hade ju med oss som en julkaramell i hennes traditionsenliga sammanställning samtidigt som det var ett flertal personer i söndags i Köping som berömde oss också. Tror nyckeln till vår "framgång" är att vi bara gör det, vare sig mer eller mindre. Inget pretentiöst anslag utan det är och ska bara vara två polare som snackar igenom senaste händelserna med lite inflikningar från diverse löst och aktuellt folk, keeping it real så att säga. Jag tror vi har runt 600 lyssnare per avsnitt och det måste anses som godkänt med tanke på vår målgrupp och vår begränsade distribution/marknadsföring...

Få se om jag pallar med något pokerspelande ikväll, blir nog att försöka hitta sänghalmen hyfsat tidigt. Det kände dock som att året fick en Koivulainiansk början i alla fall då jag halvvägs genom arbetsdagen upptäcker att jag har rätt seriösa chokladfläckar på skjortan, känns ju väldigt fashionabelt.

Inga kommentarer: