lördag 31 oktober 2009

Tvåa i DM på SS...

Bara en snabb blänkare om att jag ikväll knep en andra plats i Svenska Spels distriktsmästerskap online, jag förlorade HUn mot roger78 från Västerås och även känd från Club Aqva. Jag hade bra kontroll genom hela turren och dubblade bland annat i andra handen, låg i toppen mest hela tiden bortsett från en period i mitten när jag tappade lite efter att Jonker tiltat mig totalt vid bordet. I sista tredjedelen av turren spelar pokergudarna mig rakt i händerna när en kille steamar och pushar med A9 och en annan kille efteråt synar med AJ eller något, jag sitter på BB med QQ och tar en självklar syn. Jag dodgar allt och är efter det uppe i brutal chiplead där jag leder med 3xmarkernantalet mot tvåan, jag lycka dominera mig hela vägen tills att vi är fyra kvar. Där tappar jag en aning och just roger78 lyckas jobba upp sig till 50/50 läge i marker när vi är HU. Det pendlar en del fram och tillbaka och jag vet att den här killen är jävligt labil i sitt spel, han har inga livremmar direkt utan kör på det mesta. Jag har dock tappat träffbilden helt och kan inte syna med på någonting, en hand där jag hade kunnat vänt det hela är när han minbettar flopp och turn för att sedan potta på rivern. Jag har följt med hela vägen med Ax där jag tror mig leda men pottbetet på rivern är för halva min stack så jag kan inte ta den. Han visar upp en tom hand och jag kan bara garva, sjukt spel men det lyckades den här gången. Jag lyckas ta kommandot en gång efter en dubbling men tappar det snart igen då han spelar hyperaggro samtidigt som jag inte får några kort/träffar ingenting, det avgörande kommer när han hittar synen på min all-in med KJ och jar KT. Brädan blankar och jag har 25k kvar som jag lyckas dubbla en gång innan det roliga tar slut. Wp och gg även om jag fan tycker jag borde ha tagit det hela sett till hela turren men det blir ju inte alltid som man tänkt sig, är jävligt nöjd med mitt spel och jag vet inte om jag gjorde ett enda misstag under hela kvällen.

Ok, alla haters, bring it on...

4 kommentarer:

blomster sa...

WP, synd det inte räckte enda fram

Anonym sa...

Snyggt jobbat.- railade finabordet... gg,wp,nh =)

//Thure

Anonym sa...

Snyggt, synd du inte fick vinna..men tvåa i DM är ju ballt;)
Grattis!

Fredrik

Koivulainen sa...

Tack tack, grabbar. :) Synd att jag inte räckte ända fram bara...