onsdag 16 juni 2010

Fortsatt misär...

Min pokerform är inte rolig just nu, det är inte mycket som fungerar utan så fort jag börjar få upp farten minsta lilla sticker någon en pinne bland mina ekrar. Jag har inte kunnat hålla mig från PLO-cg:et utan var tvungen att prova på det igår igen och som vanligt gick det bra till en början innan det blev som vanligt, gul-gulare-gulast. Jag lovar härmed att inte spela någon mer PLO-cg på SvS, jag hoppas kunna hålla det i alla fall i en vecka. Turneringsmässigt är det ungefär samma visa, jag försöker få igång lite flyt där och det känns allt som oftast bra tills jag springer in i något sjukt. Jag har fortfarande inte hämtat mig från förra fredagens utåkning i SR, det floppadet setet i femmor borde ha tagit mig till en härlig ledning och autobahn mot senare delen av turneringen. Jag ska i alla fall ta och köra de två turrar som körs på Aqva till helgen, på fredag är det en Triple Chance-variant och på lördag en big stack...båda turrarna borde kunna passa mig. Dessa ersätter den tidigare planerade turneringen Västerås Open som nu flyttas till hösten på grund av brist på intresse just nu...

Jag råkade ut för en otäck olycka häromdagen, i samband med att jag rengör kattens ena matskål skrapar jag loss den torkade maten när jag plötsligt ser att jag har lite av maten på ena nageln. När jag försöker peta bort det försvinner det inte och det för att det åkt in UNDER nageln...jag har alltså torkad kattmat inkörd 3 mm under tumnageln. Ugh. Jag får bort det mesta ganska fort men blir till slut tvungen att ta till en kniv för att gräva ut det sista. Nu ömmar tummen som fan och jag funderar på om jag får blodförgiftning eller kattpest av det hela...

Igår kväll spelade vi lite X360 igen, GOWII stod på schemat och det gick hyfsat där jag ömsom spelade riktigt bra för att i nästa stund fallera totalt. Mot slutet blev jag dock så trött att jag mest körde solorace, dock med äran i behåll. Ikväll stod det lite Borderlands på schemat men folk föll ifrån så det sket sig, jag har istället kört lite Red Dead Redemption som är ett riktigt häftigt spel där jag inte klarar av att hålla mig till huvudstoryn längre än en kvart innan jag irrar ut på prärierna i jakt på annat roligt. Det dyker upp små händelser hela tiden och om inget annat finns kan man alltid skjuta små kaniner eller något eller bara ta fram gitarren och sätta sig vid en öppen eld för att sjunga "Ring of fire". Riktigt häftigt spel som jag kan rekommendera starkt trots att jag inte spelat det mer än ett fåtal timmar... Jag tror jag om semestern erbjuder dåligt väder i sommar faktiskt ska ta tag i Fallout 3 och köra igenom det, det ska ju också vara ett äckligt bra spel.

Fettnadsmässigt är det på väg åt helvete igen, jag måste verkligen skärpa mig i mitt godisintag och därför ska jag försöka sätta lite press på mig själv genom att skriva här att jag inte ska äta godis mer på obestämd tid. Jag ska också komma igång med mina promenader igen, två gånger i veckan ska vara minimum och är någon sugen att hänga på är ni välkomna att hojta till. Vi kan ju alltid diskutera sng-strategi mellan flåsningarna eller kanske shortstackat PLO-spel...

1 kommentar:

Anonym sa...

Om du ska spela PLO rekommenderar jag dig att hålla dig till en nivå där du har minst 30 inköp. Då swingsen är gigantiskt mkt större i PLO än TNL. Dessutom tycker jag du borde köpa dig holdem manager lr poker tracker. Och gå igenom ditt spel. Det jag framförallt gör är att kolla mina equity i all in händer. // Johan