söndag 20 juni 2010

Upp och ner...

Mycket poker har det blivit senaste dagarna, nästan för mycket känns det som så här i efterhand. I torsdags lyckades jag först komma fyra i en 200-kronors på SvS varifrån jag sedan tog vinsten för att spela 500-kronors på samma sajt, i den skulle framgångarna bli snarlika då jag slutade fyra där. Jag behöver väl inte säga att de pengar jag tjänade där har ju självklart dock hunnit spendera, då både på PLO-cg(som jag inte skulle spela) och på live- samt nätturrar. I fredags blev det Triple Chance på Aqva och det gick över förväntan då jag slutade femma vilket var första(sista) prisplats, mot slutet blev spelet bara ett skämt då vi var fem kvar hur länge som helst och när jag åkte hade ingen i princip mer än 10BB så det var lotto på hög nivå. I ett av breaken skulle jag gå på toa och precis när jag är på väg in ser jag Plzd2BeatU glida in så jag ställer mig utanför och pratar med bl.a. Veronika. Efter att hon och jag konverserat en stund börjar vi bli otåliga och jag ropar frågandes vad han håller på med där inne, dock noterar Veronika att dörren är olåst varpå jag blir helt ställd. Jag är ju helt övertygad om att Plzd2BeatU klivit in där och tror mig inte ha sett honom komma ut, jag låter dock mig själv bedragas av den enkla logiken av att ifall dörren är öppen så ska toaletten vara tom. Jag kliver in där i godan ro och börjar kissa när duschdraperiet där inne helt plötsligt flyger åt sidan uppenbarandes ett stycke skrikande Plzd2BeatU. Otroligt nog lyckas jag kontroller mitt urinflöde så inga fläckar uppstår men chocken är det värre med, efter att herrn ifråga lämnat toaletten asgarvande tar det en bra stund innan jag kan presas ur mig några droppar. Jisses säger jag...

Fredagskvällen bjöd också på en av de mest oskyldiga och bedårande slowrolls jag någonsin sett, vi är sex kvar och Alex1 är fortfarande med och lirar. Han höjer upp en pott och får en all-in från Norge som svar och här börjar ojandet, han ser riktigt besvärad och ledsen ut och suckar högt. Efter mycket om och men säger han "Jaja, vi gjorde ju ett ballongpris så jag kör väl...", alla räknar vi med typ AT eller något dylikt mot Norges AK men vad tror ni han vänder upp? KK. Fucking hilarious. Hade det varit någon annan hade man ju blivit förbannad men Alex1 är ju helt ärlig i sitt ojande då han har dålig erfarenhet av korten ifråga uppenbarligen, han vill inte bli utklonkad av ett A. Vi garvade gott åt det i alla fall...

Lördagen var först tänkt att innehålla en big stack på Aqva men på fredagskvällen kändes det alldeles för tröttsamt, dock ringde Plzd2BeatU upp mig och lockade dit mig ändå...vilket i sig är en bedrift med tanke på fredagens påfund som borde innebära att min tillit till honom är lika med noll. Men jag är inte den som är dne... Turren i sig gick helt ok, jag jobbade upp startstacken från 20k till nästan 40k utan större dramatik utan bara lite potter här och lite potter där. Sedan kommer monsterpotten som hade blivit mitt break om jag lyckats ta hem den, jag har som sagt runt 35-40k i stacken och blindsen är 200/400 med 75 i ante. Stridsman slår upp det från tidig position till 1700 eller något, jag tar en väldigt spekulativ syn från knappen med K4sp men sedan slår Hannes upp det med nästan 4k till från en av mörkarna. Stridsman kallsynar bakom och jag känner på något sätt att jag har någon form av pottodds så jag synar också, floppen kommer Q-hög med två spader och det är väl ungefär det bästa jag kan tänka mig. Sjukt nog ställer Hannes OCH Stridsman innan det är in tur att tala, nu ligger det nästan 60k i potten och det kostar mig drygt 20k så det är inte så mycket att fundera på. Jag trycker in mina marker och får se QJ hos Hannes för toppträff och JJ hos Stridsman, jag har ju mer outs än vad jag trodde(tre K tillkommer) men tyvärr blankar brädan och Hannes tar hem allt. Hade jag tagit den hade jag haft 80k av runt 450k i spel med 12 spelare kvar...

Idag söndag blev det lite nätturrar och det gick bra till en början men sedan dör jag i två av tre med AA, i 200-kronors djup på SvS är det finalbord och jag har 4BB som jag ställer med och en snubbe synar med 89sp. Floppen kommer helt ofarlig men han lyckas med bedriften att dra in en runner-runner-stege, så jävla sinnessjukt. I 500-kronors lyckas jag fyrdubbla startstacken första halvtimmen för att sedan tappa mer och mer ju längre tiden lider, ett tag är jag nere på 2BB men lyckas ändå jobba mig upp till runt 30BB när jag får AA. jag bettar ut och får en syn. Floppen kommer 349 eller något dylikt och känns helt ofarlig, jag bettar ut igen men får miniomslag så jag slår om all-in. Nu blir det stek och stek och stek tills killen ifråga till slut "hittar" synen med 44, fy fan vilken äcklig slowroll. Vad ska han vara rädd för? Jävla idiot, dock hade jag kunnat konstatera det redan tidigare då han spelade som en säck potatis. Jävla as. Turn och river blankar och han får helt rättvist en fin stack...dylikt tiltar jag så kapitalt på, att folk inte kan bete sig hyfsat vid borden. Den som påstår att han hade ett beslut att fundera på där kan ju fan dra något äckligt och gammalt över sig, det är bara ren och skär bullshit. Nej, vidrigt är bara förnamnet...

Nu återstår inte så mycket mer av helgen än att hämta tvätten från tvättstugan och ta sig en dusch innan sängen intas, ska bli skönt att nanna lite då det inte blivit så mycket av den varan den här helgen. Jag längtar så fruktansvärt efter semestern så det finns inte, skulle bara vilja släppa allt här och nu men får härda ut i två veckor till. Inget Metaltown blev det heller och vissa bekanta i pokerkretsen har dragit till Vegas, själv sitter man i ett grådisigt och regnigt Västerås. Life is beautiful...

Inga kommentarer: