måndag 14 juni 2010

Konstant inkonsistent...

Mina uppdateringar är frekvent ofrekventa helt enkelt, jag vet. Jag kan inte rå för att mitt liv snurrar på och att kvällarna ägnas åt återhämtning eller prioriterat nöje av olika slag(läs poker), det lämnar inte mycket utrymme åt utsvävningar på detta lilla utrymme av cyberspace jag lagt beslag på. Nu borde jag definitivt ligga och sussa mitt feta lekamen men jag viker istället dessa skälvande första minuter av tisdagen åt att uppdatera er om mitt ack så intressanta och upphetsande liv.

Ur pokermässig synvinkel har det väl varit lite sisådär, jag får erkänna direkt att mitt löfte om att inte köra mer PLO-cg höll i ungefär två dagar. Jag var inne och slaskade lite häromdagen och blev direkt påkommen av Pommes från EMD, det där gänget måste ha fiskradarn fullkomligt synkad med mig. Själva spelet gick bra till en början men slutade som vanligt, i bitter misär. Jag lyckades dock spela upp lite vinst ett tag som jag använde för att regga mig i diverse turneringar varav SR var en, den turneringen började bra och efter en dryg timme hade jag skrapat ihop en stack på ca 2,5 x startstack. Då kommer handen som får det koka i blodet av frustration, jag har 55 i tidig position som jag limpar med, det blir en raise pre och med fyra andra i potten är det autosyn. Floppen kommer K5x och jag checkar, killen som sitter direkt efter mig bettar ut och alla andra viker. Jag orkar inte slowa så jag slår upp det och får ett omslag tillbaka, nu inser jag att allt åker in så jag pushar och han instasynar. Han har AA...och ni kan ju gissa vilken tvåoutare som kommer på turn. Istället för en stack på 25k efter en dryg timme, vilket motsvarar 5 x startstack, har jag bara smulor kvar som åker in illa kvickt med mitt uttåg som följd. Det är hyfsat bittert att åka på den i det läget...ungefär som att för ett ögonblick få en skön tungbehandling av det heligaste för att sedan känna två rader av tänder bita igenom hela härligheten. Nej, det är stunder som dessa som prövar ens psyke...

Jag tog dock nya tag igår men åkte på några snabba smällar på PLOn så jag grindade lite microstakes sngs men det var lika menlöst som det låter... Idag äntrade jag dock Valteregos hem för en homegamekväll, den första på år och dagar kändes det som och som jag slaktade. Knappast tack vare skills utan mest tack vare en infernalisk träffbild som brände sönder de andras spelförståelse och hopp om liv efter homegamet, jag träffade allt och när jag inte träffade något höll det ändå. Den sista handen är väl hyfsat kännetecknande för kvällen, det är övermörkat några gånger och några har limpat med. Jag slår upp det rätt rejält pre och får två syn, jag har K8hj och floppen kommer A74 med två klöver eller något liknande. Jag är ju körd jag kan bli och efter att en short ställt och den andre vikt hittar jag ändå synen, helt och hållet tack vare min träffbild under kvällen och bara för att göra det lite "roligt". Motståndaren har 9Tkl men jag lyckas dodga hans färgouts och tar hem även den potten, jag borde ju vika illa fort på den floppen men är man fisk så är man. Jag plussar i alla fall 650BB på ca tre timmars spel men jag hade lika gärna kunnat backa lika mycket utan att det hade blivit mindre trevligt, det var skön nivå på spelet och folket som närvarade så de tre timmarna försvann illa kvickt. Nu är alltså klockan alldeles för mycket och ändå sitter jag här och skriver av mig, it is a sick world...

Som ni märker har bloggen ändrat lite utseende, jag såg att de kommit med lite nya bloggmallar och efter det evinnerliga gnället som yttrats tidigare om hur destruktivt för synen det har varit att läsa mina alster tidigare dämpar jag ner svärtan en aning. Tro dock inte att svärtan dämpats inombords, där är det mörkare än någonsin så känslan på bloggen förblir så miserabel som den alltid varit.

Fotbolls-VM har ju börjat och i och med det har även ett livslångt hat uppstått, dessa jävla vuvuzelas eller vad fan de heter. Det är det sinnessjukaste tilltaget som någonsin genomförts på en fotbollsarena, jag tar hellre tretton inrusande danska fyllskallar än denna imitation av jättelika getingsvärmar. Snacka om att något "roligt fenomen" förstör en upplevelse totalt, jag skulle bara vilja stänga av ljudet helt men då försvinner ju den lilla gnutta av stämning som ändå kanske kommuniceras genom rutan. Varför kan inte dessa jävla f-ttor trycka ner tutorna i halsen på varandra istället för att konstant blåsa i dessa? Oavsett hur VM:et blir så är det redan ett fiasko i mina ögon, att dessa miserabla tutjävlar inte förbjudits är för mig en gåta. Grattis Fifa, ni har förstört ett toppen-evenemang innan det ens börjat... Som om detta inte vore nog har underhållningen i spelet uteblivit rejält än så länge, det har mest idkats handboll och SM i målvaktstaffel. Det är länge sedan jag såg så många lag prestera så dåligt och spela så slarvig fotboll, vi får hoppas det tar sig ju längre turneringen lider. Just nu lider jag oerhört i alla fall, jag kommer få bestående psykiska men av allt detta oljud. Jag kan inte på något sätt hållas ansvarig för eventuella följder som kan uppstå om jag springer på en idiot med en dylik pjäs i mun...

Jag såg en älg i morse by the way, där kan vi snacka om bestar...jävlar vad stora de är. Och hyfsat arroganta, han stirrade bara ner min bil och idisslade sin murgröna i all lugn och ro i diket. Det var nästan så jag svängde och körde på honom med flit bara för få slut på hans flinande...

Jag hoppas kunna få upp frekvensen på bloggen en aning framöver, jobbhetsen har ett slut och allra senast om tre veckor ska allting ha lagt sig och semestern infunnit sig. Hav förtröstan, mina lärjungar. Jag vet, 650BB på tre timmar kan ge vem som helst hybris...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har beställt en sån där djävulens otyg, vuvuzela.

Såg att dom hade såna på aftonbladets webshop och beställde genast en (trots att jag hatar dom över allt annat just nu).

Tänkte att det skulle vara rätt kul att väcka tjejen med den.

Råkade nämna det lite snyggt för henne och fick då till svar "Hur långa är dom?"

- 62 cm står det här svarade jag..

"Då tycker jag du ska fundera på hur det skulle kännas med en sån uppkörd i röven om du skulle få för dig att väcka mig med en sån" blev hennes svar..

Visst är det nästan värt det ändå?

/Rille

Wettis sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Wettis sa...

Du kunde väl sagt att den var ungefär din mandom x10, Rille...

Koivulainen sa...

Rille: Du får väl ge henne ett motbud, antingen tar hon vuvuzelan eller ja...you know. :)

Wettis: Dina mattekunskaper får vi ta och omvärdera...