tisdag 1 februari 2011

Fiskfucked...

Jaha, efter lite cg-spel vid PLO-borden på PLO är jag 2k fattigare och det är helt absurt vilket brutalt dålig nivå det är på spelarna där. De sjuka potterna avlöste varandra och jag vet inte ens om de är värda att ta upp här i all sin aburditet, jag har sagt det förr och jag säger det igen: om jag hade en rulle som klarade av swingsen lite bättre så skulle jag kunna krossa fiskbeståndet där. Det är många självgoda indivder som sitter vid borden och tror de har koll på läget, de är snabba på att tala illa om andra men inser inte bristerna i sitt egna spel. Standard är ju när de bli förbannade när de får spö med sina AAxx mot mina 5678ds eller något dylikt, då ställer de sig frågan hur jag kan syna en all-in pre men jag vill ju bara ställa som motfråga att vilken hand ska jag syna med mot AA om inte en sådan? Dock låter jag bli då jag bara tycker de är mest pinsamma, att de sedan skadeglatt pikar mig när jag senare torskar själv med AAxx mot någon randomhand får väl dessa svaga personer att må bättre. Sett ur det perspektivet så kan jag gott och väl offra 2k för att få x antal störda individer att må lite bättre, jag får se det som humanitärt bidrag eller något.

Nej, riktigt trist pokerkväll var det och jag avinstallerade klienten i ren ilska, är riktigt trött på att få in pengarna bra men bli utdragen av sinnesslöa individer. Jag får ägna resterande kvällar på tjänsteresan åt andra nöjen för nu är det slutspelat för denna gång, får ställa in siktet på helgens stora liveturnering istället. Helgerna framöver ser rätt fullspäckade ut, nu i helgen blir det alltså poker hela dagen på lördagen. Helgen efter ska jag till Upplands-Väsby för att hälsa på en före detta kollega och ha en helkväll där med middag, alkoholintag samt utomhus-jacuzzi som de mer respektingivande ingredienserna men tyvärr ingår även ett tvångstittande av melodifestivalen i paketet då hans tjej insisterar på detta. Om två veckor blir det istället lite galej hemma hos mig då lite nuvarande arbetskamrater bjudits in, vi får väl se hur stor styrkan blir men nog blir det trevligt vilket fall som. Det är den närmaste helgernas aktiviteter alltså och jag börjar nästan känna att mitt liv numera är nästan lite väl inrutat och planerat, i alla fall sett till hur många veckor framåt det är fullsmackat. Kul att det händer saker men lite off-tid vore inte helt fel just nu...

Nej, nu måste jag masa mitt feta lekamen i säng, är sinnessjukt seg och känner mig fetare än någonsin efter lite kvällsintag av diverse godsaker. Jag måste banne mig skärpa mig nu innan det bär iväg för långt, jag var ju på så god väg för inte alltför länge sedan men har fallerat kapitalt på sistone. Jag får sätta lite press på mig själv nu och sparka igång träning samt eliminera sockerintaget, enough is enough som de säger. Lite promenader på Björnön känns som nöten, om någon känner sig manad att slå sällskap är det bara att höra av sig, the more the merrier för att ta till ännu ett utrikes-citat. Nu måste jag dra mig tillbaka innan ögonlocken fälls ner av sig själva...

Inga kommentarer: