måndag 4 april 2011

Being me...

Ligger typ 7:a med 12 kvar i 500-kronors på SvS när följande hand utspelar sig:

***** Hand 1522036512 *****
200.00/400.00 Texas Hold'em (No Limit )
Hand startade: den 4 april 2011 22:54:34
500 kr Texas (Vanlig /Turnering )
Plats 1: Kurre49 (18141.00)
Plats 2: CSampaio (6197.00)
Plats 3: __VR__ (23943.00)
Plats 4: (Tom)
Plats 5: Gammräv (49230.00)
Plats 6: FireWire76 (4206.00)
Plats 7: (Tom)
Plats 8: Koivula (13892.00)
Plats 9: (Tom)
Plats 10: (Tom)
Gammräv är Givare
Kurre49 lägg Ante 25.00
CSampaio lägg Ante 25.00
__VR__ lägg Ante 25.00
Gammräv lägg Ante 25.00
FireWire76 lägg Ante 25.00
Koivula lägg Ante 25.00
FireWire76 lägg Lilla M 200.00
Koivula lägg Stora M 400.00
** Giv **
Kurre49 [N/A, N/A]
CSampaio [N/A, N/A]
__VR__ [N/A, N/A]
Gammräv [N/A, N/A]
FireWire76 [N/A, N/A]
Koivula [7s, 5s]
*** Bet Runda 1 ***
Kurre49 Höjer 1200.00
CSampaio Lägger sig
__VR__ Lägger sig
Gammräv Lägger sig
FireWire76 Lägger sig
Koivula Synar 1200.00
*** Flop(Board): *** : [5h, Eh, Dk]
*** Bet Runda 2 ***
Koivula Passar
Kurre49 Satsar 1200.00
Koivula Höjer 3600.00
Kurre49 Synar 3600.00
*** Turn(Board): *** : [5h, Eh, Dk, 7k]
*** Bet Runda 3 ***
Koivula All-In 9067.00
Kurre49 Synar 9067.00
*** River(Board): *** : [5h, Eh, Dk, 7k, Ds]
*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 28084.00
Kurre49 [Knh, Er] Två par, ess och damer Vinst: 28084.00
Koivula [7s, 5s] Två par, damer och sjuor Vinst: 0.00
Hand avslutad: den 4 april 2011 22:55:45

Händer det här er andra lika jävla ofta det händer mig? ALLTID i avgörande lägen, ALLTID i monsterpotter, ALLTID lika pungsugigt värdelöst. Istället för en stabil topptre-placering är jag ute...så innerligt själadödande och fruktansvärt motbjudande att jag är beredd att krevera som en liten groda i en torktumlare. Gud hjälp mig.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Den rivern var han värd efter din brutala utdragning på turn. Vik handen pre. Om du ändå synar, vik på flop! //Sudde

ISeeBrokePeople sa...

Tror inte jag vet nån som spelar sämre preflop i turneringar än du och ändå får ihop det på nåt jävla vis i slutändan. :)

Finns inte att syna pre i det läget.. och raisen på flop? Kom igen..

Koivulainen sa...

Sudde: Vadå värd? Finns ju ingen rättvisa i poker...i så fall skulle jag vara miljonär vid det här laget. :)

Isee...: Uppenbarligen funkar mitt "dåliga" preflopspel som synes de bitvisa framgångar jag ändå har, det är väl ingen hemlighet att jag älskar att se floppar och jag tror det är en nödvändighet för att nå framgång. Man kan inte sitta och tighta igenom en hel turnering och förvänta sig att premiumkorten ska dugga tätt...

Jag ångrar inte mitt spel i handen, preflopsynen är inte mycket att snacka om då jag bara synar för att hoppas på en drömflopp. Kommer det inget spelbart viker jag... Nu kommer det ju inget spelbart egentligen men jag tolkar hans lilla bet som svaghet så jag provar ett omslag, om han skulle ha tryckt mig allin där hade jag ju självklart vikt. När han bara synar inser jag ju att han har något bra men när jag träffar min sjua på turn är jag ganska säker på att jag dragit ut. Sen är det ju bara vidrigt att han drar ut när han har typ 11 outs på rivern...

Jag har en linje i hela handen och jag följer den, varje agerande har en tanke bakom och på sätt kan jag inte ångra något. Jag skulle spela exakt likadant om jag fick chansen igen...

Anonym sa...

"Kommer det inget spelbart viker jag.." Det kom ingen drömflop men du vek inte. Du sätter dig i kniviga situationer genom att göra såna tveksamma preflop spel. Sen har du givetvis otur att handen inte står efter river. Men det var ingen märkvärdig utdragning. Dessutom drar du ut på turn. Men vad vet jag, jag är ju en tomte ;) //Sudde

Koivulainen sa...

Missförstå mig rätt, ursprungstanken med den floppen är ju att vika men jag omvärderar ju situationen utifrån hans bet som i mina ögon inte signalerar styrka. Jag ser en eventuell öppning och försöker fullfölja min tanke med ett omslag, hade han som sagt slagit om där igen hade handen varit över för min del. Att han bara synar och att turn ger mig tvåpar gör ju att jag får omvärdera allting än en gång, hade turn kommit blank hade jag fått svälja att mitt stöldförsök misslyckats och fått vika handen. Det är inget konstigt spel någonstans tycker jag...och ja, du är en tomte. :P Nej, ingen märkvärdig utdragning men ändå leder jag 75/25 på turn så de allra flesta gångerna ska jag ta hem den. En del av min frustration kommer ju från att de här utdragningarna alltid sker i avgörande händer...

ISeeBrokePeople sa...

Inget fel med att se floppar om man har en vettig stack. Syna 10% av stacken här är inget annat än megaspew!!

Koivulainen sa...

Om man lirat en del turrar på SvS så vet man att ju längre turren går desto mer lotto blir det och då måste man göra lite oortodoxa spel för att överhuvudtaget ha en chans, man kan inte sitta och vänta på premiumhänder. Sen var det inte 10% av min stack heller för den delen... :P Jag hade en stack på 13,5k när det var min tur att agera innan flopp och det kostade 800...

Anonym sa...

"Om man lirat en del turrar på SvS så vet man att ju längre turren går desto mer lotto blir det och då måste man göra lite oortodoxa spel för att överhuvudtaget ha en chans"-
Kanske därför du åker ut så ofta just i slutet, se till att få in markerna bättre istället. Välja att stölda "alla Anders".
Till handen: Du synar upp med 57 och får en riktigt Dålig flopp.
Med tanke på klassen på svs-spelarna så lär du ju aldrig få bort ett A oavsett kicker.
1)Vad reppar du?
2)Hur har du spelat innan i turren?
3) Vad har du för info om motspelaren?
4) Får du allt av honom även om ni checkar turn?(dvs kan du checka och betta rivern).
Anledningen till denna fråga är just för att se om rivern parar bordet. Jag tycker ofta att check på turn är bättre än all in, speciellt mot dåliga spelare.
Blankar river synar dom oftast ändå en All in. Åhh då hade du kommit undan handen...
Säger inte att din all in är dålig-ABSOLUT INTE...men check-syn, check-check blank ALL IN! Tycker jag är bättre!

Fredrik N

Koivulainen sa...

1) Jag reppar ingenting någonstans i handen utan går bara på känsla, tror mig kunna få honom att vika på flopp efter hans svaga bet men det kan jag ju hålla med om att det är svårt att representera något vettigt på den brädan.

2) Jag har spelat som vanligt, löst och aggro.

3) Ingen info alls, har relativt nyss satt mig vid bordet.

4) Ingen aning men jag känner att jag inte vill låta honom få ett kort till gratis, jag är glad att vinna potten där och då och om han synar så är jag hyfsat säker på att jag leder men då är ju allt redan inne så det är bara att be till pokergudarna.