söndag 20 maj 2012

Söndag deluxe...

Efter en halvslapp senare hälft av veckan är söndagen kommen, det blir en lite speciell avslutning på veckan men mer om det senare. I onsdags var det i alla fall dags för lite sittning hemma hos Wettis dit jag tog mig lagom pigg, jag hade precis innan varit på Åsby Hem och Trädgård som ligger några mil härifrån för att förnya mitt blombestånd hemma. Jag fick lyxen att ha en egen personal shopper på Åsby då en kompis fru ställde upp som guide, hon var riktigt kunnig och snabbt hade vi plockat ihop det jag behövde med en personlig touch från hennes sida då allt gick i rosa eller rött. Jag är dock inte den, jag är man nog att bära upp lite rosa...

Väl hemma hos Wettis reggade vi oss till några turneringar och satte igång på allvar, jag lyckades fumla mig ut ur turneringarna ganska omgående varför jag satt mest och slösurfade samtidigt som jag följde Wettis vidare öden och äventyr. Han lyckades till slut ta en 12:e plats i Lillördag och jag fick samtidigt roa mig lite med att needla rosjon som hamnade bredvid Wettis en stund, det piggar alltid upp. Torsdagen ägnades åt hockey då jag följde de flesta kvartsfinalerna i allmänhet och Finland i synnerhet, de gjorde en av sina bästa matcher på bra länge och lyckades knäcka amerikanarna med ett sent mål. Dagen blev ju inte sämre av att få se hur Sverige föll ihop mot ett ganska mediokert Tjeckien, inte för att vara överdrivet skadeglad men en svensk förlust är alltid angenäm. Fredagen gick helt och hållet i slappandets tecken medan lördagen mest fortsatte på det spåret även om en del sportintag avklarades, tyvärr förlorade ju Finland i semin mot Ryssland även om det var väntat. Matchen var bra i två perioder tills det finska spelet brakade samman i tredje och Ryssland kunde rätt lätt ta hem finalplatsen, där möter de turneringens skrällag Slovakien så det lär bli en intressant final anyhow. Finland tar nog bronset mot Tjeckien, vi brukar kunna spotta i handskarna i matchen om tredje pris och bärga hem en medalj.

På kvällen var det dags för CL-final mellan Bayern München och Chelsea, vilken match det blev. Dramatiken ökade för varje minut och kulminerade i ett spännande straffsparksavgörande, till slut kunde Chelsea bärga titeln och Roman kunde få valuta för sina inpumpade oljemiljarder. Det kändes dock lite udda att titta på fotboll mitt i all hockey men det blir ju än mer av den sporten snart när EM sparkar igång, ska bli härligt att heja på Sverige och hoppas vi får en sommar liknande den -94. Nu väntar jag bara på påhoppen om hur jag kan hålla på Finland i hockey men Sverige i fotboll, bring it on...jag har inget att förklara...

Idag har jag ägnat dagen åt städande då jag som sagt ska få lite celebert besök ikväll, måste ju få ordning på lyan så att den är representabel åtminstone även om den nu ganska ofta är det ändå. Det blir en rejäl grindkväll ikväll då jag nog även kör main i SCOOP, vore ju fint om man kunde få klonka något snart igen då det gått nästan ett halvår sedan senast. Såg också att en viss skogstomte försöker provocera lite gällande mig i sin blogg men det krävs lite mer än så för att få mig att tända till, jag ler mest åt det hela och känner mig ärad kommentaren. Nu måste jag dock avsluta det sista av städandet innan gästerna anländer, inte omöjligt att det blir lite rapporter under kvällen.

Inga kommentarer: