måndag 11 juni 2012

Upptinande...

Kylan verkar ha börja släppt från mitt pokerspel då jag lyckats med några mindre bedrifter under den gångna veckan i alla fall, det började med att jag i onsdags i förra veckan gick och vann djupen(eller Djupet som de döpt om den till nu, totalt nödvändigt) där förstapriset var 3,2k. På torsdagen gick jag och blev tvåa i AW och fick ytterligare 3,6k, tyvärr hade jag tappat typ motsvarande på PLO tidigare under den och förra veckan så rent ekonomiskt var det mer reparation än tillskott. Dock ska man inte underskatta den självförtroendemässiga aspekten då det alltid är skönt att känna att man är med och slåss... Igår söndag fortsatte det med goda tendenser då jag till slut kom på 14:e plats i Söndagssteken, det är dock en turnering som det känns extra jobbigt att dö så där precis innan finalbord då pengarna är helt andra än i de mer "normala" Lillördag/Långlördag und so weiter.

Det var inte mindre jobbigt den här gången då jag får in mina kvarvarande 4BB med AJo mot 55 pre, floppen kommer A-hög men en sjuk femma pissar på mig på turn och jag åker bitter och förkrossad ur turneringen. Hade ju sett framemot en legendarisk HU mot dybban som också var kvar men han åkte visst placeringen efter, poker är inte rättvist. Ska dock inte klaga då jag gjorde en rejält fin utdragning när vi var runt 20-25 kvar, jag har JTo och tar syn på preflopraise. Floppen kommer 98x och jag synar den väntade cbeten, turn kommer J och jag donkbetar ut halvpot bara för att få ett ställ emot mig. Jag vet ju att jag är slagen här men eftersom jag stoppat in halva min stack orkar jag inte vika, jag är ju i alla fall inte död oavsett vad. Motståndaren visar upp 99 för floppat set men det hjälper föga då rivern kommer med en Q, han skulle dock få sin karmarevansch då det var han som till slut slog ut mig.

Lite varierad framgång alltså där jag är rätt nöjd över det faktum att jag börjar leverera lite igen, dock är Steken-torsken grymt bitter. Det är en sådan sagolik turnering att komma långt i och att dö precis när det börjar gälla på allvar känns inte ok, inte alls.

Nyss hemkommen efter att ha bevittnat kvällens fotbollsmatcher hos en kompis i Upplands Väsby, trevligare stämning kunde man ju befinna sig i. Först en värdelös match mellan Frankrike och England där underhållningen var obefintlig, fanns inte en finess att beskåda så långt ögat nådde. Det hela följdes upp av ett miserabelt presterande Sverige som krampaktigt föll rättvist mot Ukraina, motståndet borde inte ha skrämt och Sverige borde ha mäktat med en seger men när man inte ens ger sig själv chansen är det svårt. Usch, EM känns genast mycket tråkigare och Sverige måste i princip spöa både England och Frankrike för att gå vidare, sett till dagens spel är det en utopi större än att jag ska vinna main i WSOP.

EM gör ju att kvällarna ägnas åt fotboll och inte mycket annat, därav utebliven uppdatering här också. Jag stör mig något brutalt på Nannskog dock, denna tomte borde inte få synas eller höras i TV då han är som en Simpsonifierad karikatyr på en speedad kanin som bara rabblar en massa rappakalja. Tyvärr smittar hans beteende av sig på Johanna Frändén vars blick flackar mer åt alla håll än en nunnas på en nudiststrand, hon blir så ivrig att prata också att hon liksom turbomatar ut varje mening i stil med Nannskog och jag får bara andnöd av att lyssna på dessa två. Tur att Pops reder ut situationen där...

Det är inte mycket bättre i TV4s studio där reklamavbrotten avbryts av mellansnack istället för tvärtom, det lilla mellansnack som blir tvingar en att lyssna till "experten" Bojan som sin största merit har att han var "den mest lovande spelaren i Man U 2000". Klart man måste använda de två minuter i halvtidsvilan man har för snack för att låta honom komma till tals med sin eminenta expertis och kunskap inom ämnet...oh the irony. Bredvid honom sitter bara-ett-tonläge-Henke och maler på, om än dock initierat om ämnet. Och då har jag ändå inte ens berört studiodekorerna eller uppläggen med specialinbjudna fans...

På onsdag bär det av till Tallinn för SuperWeekend och jag börjar bli riktigt taggad, ska bli oerhört trevligt på alla plan att komma iväg. Me like it big time.

Nej, nu måste jag nog hoppa i duschen så att jag kommer i säng, är riktigt trött och sliten vilket jag varit sista månaden eller två. Vet inte riktigt vad det beror på men hoppas på att det ger med sig snart, om inte annat tills semestern börjar för annars måste jag nog sova bort en halv vecka eller något för att hitta formen igen. Jaja, guten nacht.

PS. Bilen har ju varit felfri ett bra tag men säg det som varar för evigt, idag upptäckte jag en spricka i framrutan. FML. DS.

2 kommentarer:

generationX.se sa...

Våga komma hem igen utan att vinna! ;)

G'luck!

Koivulainen sa...

Jag vågade. :) Fuck, det gick åt helvete tråkigt nog...