lördag 27 juli 2013

Värmefrossa...

Sommaren har tagit, och har haft, Sverige i ett rejält värmegrepp den senaste tiden och det verkar inte bli någon ände på eländet. Jag går runt och suktar efter ett rejält åskoväder men mina böner blir inte hörda, solen fortsätter steka dag efter dag. Igår fick jag smaka på värmen ordentligt då det var dags för en tripp till Kolmården med tjejen och hennes föräldrar samt ena bror, väl på plats blev det svettiga sju timmar av häng innan spektaklet var avklarat. En angenäm dag då många former av djur beskådades och det var intressant på många plan, jag vet inte ens om jag någonsin varit på Kolmården på riktigt  bortsett från en teambuilding-grej med förra jobbet. Klarade mig från några fadäser kontra svärföräldrarna också, det var avslappnat och behagligt umgänge hela dagen precis som det ska vara.

Utöver detta har det inte hänt särskilt mycket, jag körde Lillördag i onsdags och blev dräpt av rosjon på en 33:e plats när jag får in det med A8o mot hans TT preflopp. Jag vet ju att jag inte kan vinna den här handen, oavsett vad, då rosjon nog aldrig förlorat mot mig. Floppen kommer xKQ och på turn kommer ett A, tjejen jublar till men jag säger till henne att jag LOVAR att det kommer en J på river. Mmm, mycket väl, en äcklig knekt visar upp sitt nylle på rivern helt enligt planerna och rosjon slår ut mig. Ja, jag vet, jag får in det dåligt MEN jag drar ut och det vore väl självaste fan om inte det fick hålla. Dock är rosjon ett fenomen, ett äckligt sådant i dessa lägen och det spelar som sagt ingen roll hur det ser ut under handen då han alltid står som vinnare till slut. Kände en viss skadeglädje morgonen efter när jag såg att han åkt som nia, rätt åt mannen med guldbyxorna.

I bloggosfären fortsätter de en aning tröttsamma bataljerna där herr Poker står som en part i två av fallen, i ena fallet försöker han få till en trekamp och i det andra försöker han och motparten reda ut ifall ett köp av tjänst genomförts. Min åsikt är att det mesta kring det här egentligen bara är PR för alla parter, eftersom folk hänger på dessa diskussioner då fascination för olyckor in the happening är obotlig hos människan. Dock måste det ju finnas någon form av övertygelse hos de inblandade för att de ska orka driva dessa åsikter så länge, den energin skulle ju enligt mig kunna läggas på något mer kreativt. Trekampen känns mest patetisk och sorglig då det är ganska uppenbart vem som är förloraren i sammanhanget, det är ok att skratta med någon men inte åt någon. Tänk Morgan och Ola-Conny så förstår ni, tycker all sådan TV-produktion är sjukt sorglig och bakåtsträvande ur ett samhällsmässigt perspektiv.

En av storeborsdöttrarna har döpt mig och tjejen som enhet till Robecka, allt enligt standarden satt för andra kändispar så som Brangelina. Lite småcharmigt måste jag säga, det ligger bra i munnen.

Vi fick också klart med en mäklare i veckan, kändes bra så nu är den delen på upprullning också. Köket måste dock först målas och det hoppas vi på att få överstökat i början av nästa vecka, i å sfall är det fotografering på torsdag och utannonsering på fredag. Frågan är ifall det i objektbeskrivningen ska ingå att det bästa avsnittet av "Dybban flyttar in" spelats in i lägenheten?
Har nu kollat klart på Orange Is The New Black och slutomdömet blir mycket väl godkänd serie, rekommenderas starkt då den är rätt originell och oliktänkande mot många andra av dagens serier. Skönt med lite nytänk då TV-serieproduktionen nästan gått till överdrift, går inte en enda vecka utan att en ny serie lanseras känns det som. Jag ska försöka klara av en del av den återstående backloggen av serier under kommande vecka som är min sista semestervecka, känns som att jag måste rensa ur arkiven en aning.

Ikväll blir det att köra Långlördag på SvS, är rätt trött på sajten och så verkar resten av svenska folket också vara. Såg t ex förra helgen att Söndagsfebern hade bara tre(!) deltagare, förr låg den på runt 80 pers så fallet för SvS är rätt tydligt i det fallet. Tror tyvärr att SvS har förtagit sig i sin iver att expandera, bara för ett drygt år sedan låg de på toppen av sin förmåga men efter det har de pissat bort det mesta. De förändrar turneringsutbudet hela tiden, klienten fallerar titt som tätt i takt med bristfälliga uppdateringar och även om värdet fortfarande finns där känns det rätt ovärt att ödsla energi på dom. Fick tips om 888s nätverk som jag nog ska kika närmare på eller så får jag följa rosjons fotspår till ps.fr men är rätt trött på den killen. Kan man slippa möta honom så why not...

Nu blir det till att äta något innan kvällsaktiviteterna tar vid...

Inga kommentarer: