måndag 5 augusti 2013

Sugen...

Fan, såg hur en av mina ärkefiender vid pokerbordet gick och tog en andraplats i Steken igår och drog hem en fin slant. Fick motvilligt gratulera honom till det hela, även om det bar emot rätt rejält då han våldfört sig på ett antal gånger de senaste åren i de mest avgörande lägen. Det är t ex två liveturneringar där han slagit ut mig/skadeskjutit mig rejält och som nog måste räknas som mina mest ångestframkallande turneringar någonsin. Jag får ont i magen bara jag tänker på dom, det finns ingen rättvisa i pokern men just i dessa turneringar förtjänade jag banne mig ett bättre öde än så. Jaja, kul för honom. Fucker.

Annars är det full rulle med lägenheten, städar och donar mest hela tiden för att få allt i respektabelt skick. Trivsamt nog är det två extra visningar inbokade redan innan de kommande ordinarie, bådar ju gott så vem vet ifall jag vid ett riktigt bra utfall kan få en liten rulle att lattja runt med. Känner att suget tilltar rejält efter nyss nämnda nemesis framfart, vill ju inte vara sämre och känner att jag en bra dag skulle kunna lyckas prestera detsamma.

Var på Pride i lördags också, första gången jag såg det och blev lite besviken. Trodde det skulle vara än mer karnevalstämning men visst var det ändå rätt bra drag, tycker dock att den vi var på i Budapest var viktigare ur många aspekter att visa stöd för. I fredags firade vi också av en gammal pokerprofil i stan som drar vidare mot nya öden och äventyr i Sveriges framstjärt. Det blev en blöt tillställning, på många plan då det till att börja rörde sig om en tacokryssning. Tror besättningen var rätt lättade när skorven återvände in i hamn, blev lite högljutt och stökigt mellan varven då alkoholen flödade rätt friskt. Trevligt var det dock att träffa många av grabbarna, de flesta som var med har på ett eller annat sätt vid något tillfälle levt,  eller fortfarande lever, på poker. Blev alltså en hel del pokertugg mellan drinkarna och ölen...

Nu kom tjejen till soffan för lite skedande så jag är inte den som är den...

Inga kommentarer: