måndag 23 september 2013

Avrapportering...

Har precis skrivit lite artiklar och annat kring klubbkonferensen i helgen och i och med det borde arbetet med det hela vara över, skönt på många sätt och skönt att det ändå blev så bra som det blev. Jag var livrädd för att inte vara nöjd själv med evenemanget men så här i efterhand är jag stolt, stolt över att vi rodde hem det och fick ihop det så bra som vi ändå fick. Det enda smolket i bägaren var det inte alltför imponerande antalet åhörare men ingen skugga falla på dom, de var mer engagerade än jag någonsin hade kunnat begära. Hade vi inte fått en handfull sena avhopp hade även den delen varit klart godkänd...

Senaste veckans kvällar har ägnats åt GTAV som redan nämnts äntligen släppts, jag har inte kommit överdrivet långt i det men känslan är ändå brutal. Det är ett så oerhört genomtänkt och gediget spel att det är nästan svårt att ta in, omfattningen och detaljgraden är överväldigande som jag också tidigare redan nämnt. Karaktärerna är sköna där trion utgörs av en ex-mafioso som numera försöker leva ett normalt liv där hans labila psyke dock får honom att ta en hel del ogenomtänkta beslut, den andre herrn är en svart gangsta-kille som försöker göra sitt för att komma upp i den kriminella världen medan den tredje är en totalt urflippad redneck-snubbe som aldrig har långt till ett våldsutbrott av något slag. Ungefär så långt har jag kommit i spelet att jag precis har fått bekanta mig med dessa tre kvalitetsherrar, deras historia hänger redan ihop men lär väl göra det än mer vad tiden och storyn lider. Jag ser innerligt framemot många timmar i Los Santos virtuella miljöer där jag nästan hoppas att spelet aldrig tar slut, det känns som att möjligheterna är oändliga i vad spelmakarna kan hitta på i den här sandlådan. Må det aldrig ta slut.

Kollade precis på det näst sista avsnittet någonsin av Breaking Bad, som tur var var den här veckans avsnitt betydligt mer skonsam mot hjärtat så jag fick andas lite lugnare den här gången. Dock byggs intensiteten upp och det hela kulminerar nästa vecka i den absoluta seriefinalen för om inte den bästa serien någonsin så i alla fall topp två, kan knappt vänta men vill inte att det ska vara över heller. En annan serie som gärna får vara över och som också är det är Dexter, seriefinalen på den sändes också igår men jag har dock fortfarande tre avsnitt kvar. Det är nästan så att jag inte ens vill kolla på det för att det är så dåligt numera men lär ju rida den här hästen i mål också, skönt att bli av med en serie i alla fall.

Fick en fråga om min nya frisyr i kommentarerna till förra inlägget så får väl bjuda på min Walter White-inspirerade frisyr:

 
 
Det som hänger under hakan är ett så kallat skägg, en aning oansat...

Inga kommentarer: