tisdag 24 september 2013

Intressant...

Som en knorr från konferensen har Ola Brandborn lämnat in två anmälningar till LI, se hans inlägg här:

http://kackalorum.se/2013/09/23/tva-anmalningar-till-lotteriinspektionen/

och här:

http://kackalorum.se/2013/09/24/mer-om-li-anmalningarna/

Dessa två fall som Ola håller på att ställa på sin spets togs upp under konferensen, LI hade väl inget direkt svar då så det ska bli intressant att se vad dessa anmälningar ger för resultat. Jag tycker Ola gör rätt i att ifrågasätta absurditeten i det hela, det vore ju rätt skönt att slå knut på statens tänk och få ett solklart fall som påvisar orimligheten i allt.

Utöver detta fick vi på konferensen också tips om ett nytt lagförslag på hur klubbpoker ska hanteras på Irland, ni hittar hela handlingen här:

http://www.justice.ie/en/JELR/Gambling%20Control%20Bill%202013.pdf/Files/Gambling%20Control%20Bill%202013.pdf

Jag ska försöka läsa igenom det vid tillfälle då de ändå har ett förhoppningsvis genomtänkt upplägg på hur det skulle kunna gå till, alltid bra att vidga vyerna och ta intryck av det som händer runtom i världen.

De ovan nämnda sakerna är exempel på sådant som jag hade hoppats att en klubbkonferens skulle ge d.v.s. inspirera folk till att ta egna initiativ till att försöka förändra men även att få möjlighet att ta in ny information så att man får än mer kött mellan benen. Nu säger jag inte att Ola blev inspirerad av oss nödvändigtvis but you get the point...

Efter en sen hemkomst från jobbet idag har det inte hunnit bli så mycket mer än lite mys med tjejen samt lite GTAV, blir svårt att släppa det spelet under en lång tid framöver. Gäller bara att hitta tiden...

Ser att kommentarsfälten går på tomgång i Kens blogg, den gamla såpan med den gode, den onde och den fule har tagit ny fart igen och inte mycket gott lär komma ur den. Känns nästan som att alla bloggar hamnat på tilt, ingen får ur sig något vettigt och det ligger en aggressiv bitterhet eller missunsamhet kokandes under ytan. Jag säger inte att jag inte bidrar till något konstruktivt direkt men det är en lite jobbig känsla när jag inte är bittrast längre... Såg att jag även kommit med som trea på Pokerns Innelista på Pokerlistings, alltid bra om förbundet kan få lite extra fokus. För min del är förbundsjobbet avklarat för ett tag nu då jag är relativt overksam i SM-delarna och inte ska med ner till Malta heller, ska dock heja på de andra styrelsemedlemmarna så gott det går.

Såg också att rosjon tyckte att jag skulle förklara varför uttrycket "hoppfulla" är värdelöst, räcker det med att säga att det är för att han hittat på det? ;) Nädå, nu ska vi inte vara sådana, tycker nog mest att det bara är larvigt. Ungefär som att kalla fiskarna för överambitiösa, osannolika eller oddsoptimister. En fisk är en fisk, enough said.

Inga kommentarer: