onsdag 16 oktober 2013

En fågel i handen...

Jag agerade djurvän idag då det på jobbet var en av rönnbär påverkad fågel som dundrade all-in i en fönsterruta, jag rusade direkt ut för att se hur det gick för stackaren. Jag fick ta upp henne från backen i hennes omtöcknade tillstånd, lättnaden var stor när hon knep om mitt finger med sina ben så jag klappade henne ömsint på huvudet med ett finger och talade lugnt och stilla tills hon lugnade ner sig efter den initiala chocken. Efter en stund lyckades jag under kontrollerade former lämpa över henne på en trädgren i närheten där hon blev sittande en stund, kontemplerandes över sina dåliga val i livet innan hon skönt nog vecklade ut sina vingar för att fara mot nya äventyr. Där och då kände jag att jag inte behöver oroa mig över dagens goda gärning i alla fall...

Annars följer jag med blandade känslor allt som händer på Malta, blandade för att jag så gärna skulle vilja vara där men inte kan samtidigt som jag självklart är glad åt alla som får framgångar där. Mina styrelsekollegor verkar leverera helt enligt plan, alla uppgifter tyder på att arrangemanget flyter på och att allt hålls på en eminent nivå. Deltagarantalen i turneringarna verkar knäcka förra årets och det verkar vara allmänt bra drag, idag kördes första dagen av main och det blev dryga 100 deltagare så det ser ut som att förra årets deltagarantal i main också kan knäckas. En kompis har dock åkt på en sjuk bad beat under sin vistelse, en förskjuten kota vad det verkar har ställt till det på många plan för honom. Stora krya-på-dig-kramar skickas med expressflyg!

Har ägnat senaste veckorna åt att plöja serien American Horror Story, vet inte riktigt vad omdömet ska bli efter att ha tagit mig igenom halva andra säsongen. På något sätt tilltalar serien mig även om den är helt uppfuckad tidvis, första säsongen handlar om ett hus som är hemsökt av en massa onda och konspiratoriska andar. Stämningen andas en aning Twin Peaks men även en helt egen inriktning och stil, skådisarna är dock bra så det läggs på en hanterbar nivå. Förväntningarna var större på andra säsongen som enligt uppgift ska vara riktigt grym, den här gången handlar det om historian kring ett mentalsjukhus drivet av några nunnor och präster. Den initiala besvikelsen över att många av skådisarna från första säsongen återkommer trots att det handlar om en helt annan historia övergår snart till lycka då andra säsongen verkligen är så bra som det ryktats, storyn är mycket mer genomarbetad och det är ett lite annat allvar över det hela. Rekommenderas. Annars kikar jag lite på vad jag ska ersätta Dexter och Breaking Bad med i serieväg, värsta abstinensen tillgodoses dock av nystarterna av The Walking Dead och Homeland. Tur att man aldrig behöver gå fix-lös som TV-seriejunkie...

Jag testade en satellit till kvällens Lillördag på SvS bara för att jävlas och det jävlades tillbaka, bara ett tiotal händer in turnar jag tvåpar med A7 men jag är uppe mot ett högre tvåpar i form av A9 hos motståndaren. Bara att tacka för sig och dra vidare...

Igår firades ettårsjubileumet med tjejen men vete fan om det blev så mycket firande, en air av trötthet och lite surhet dominerade i hushållet så det blev nästintill ett antiklimax i firandeväg. Vi ska dock ta igen det i helgen med lite restaurang- samt biobesök, skam den som ger sig. Utöver det måste det tas nya tag kring packandet inför flytten, tiden går och innan vi vet ordet av det står vi där utanför dörren till vår egna villa. Ska bli så skönt där i mitten av november när allt förhoppningsvis landat på plats.

Inga kommentarer: