torsdag 8 november 2012

Malta it is...

Provade en satellit till Malta i tisdags på PS och det såg riktigt bra ut länge, 15 spelare och jag leder med hälften av markerna med fyra kvar. Har vi hört om dylika markerövertag för mig förr? Och vad har slutresultatet varit de gångerna? Ungefär snarlikt som denna. Jag åker på en semikall hand när jag har AT och chiptvåan höjer upp, flopp T82 med två klöver. Jag checksynar, turn 8. Jag checksynar igen, river 8. Han pushar och jag synar, han har QQ. Hade en mental note på honom som tight och hade kanske kunnat hitta vik på rivern men ändå, jag reppar ju att jag är på flushdrag hela vägen fastän jag är starkare än så och han kan göra det movet med ett antal händer som jag faktiskt slår ifall han sätter mig på just flushdraget. Lite surt var det men jag lackade inte ur, kom in i HU med 1/5 av markerna så kände mig inte så kaxig vilket som.

Bättre gick det i Miniwiggen som jag gick och vann, skönt att få tillbaka degen för satelliten den vägen. Igår valde jag att köra PLO-SM 5-manna på SvS och Lillördag på samma sajt, den förstnämnda rullade på rätt bra direkt då jag skönt nog fick plocka rosjon som floppar set i ess medan jag har stegdrag där som jag sedan turnar flushdrag på. Där åker allt in och på rivern kommer en förlösande flush, fin uppdubbling och skalp på en gång. Efter det är det tyngre och stacken pendlar sedvanligt...eller snarare mer än vanligt då det är PLO. Jag är med och hugger rätt högt ett tag men sedan smäller det bara till och jag är ute...

Bättre går det i LL där jag spelar stabilt och stretar på, det går så pass bra att jag till slut blir tvåa. Mycket välbehövligt ur flera aspekter, då jag verkligen behövde få poängen till POY-rankingen också samtidigt som pengainflödet blev klart godkänt med 17k in. Detta möjliggör nu ett deltagande i SM på Malta så det är slutsatellitat, pengarna från LL får bli resebudgeten plus lite till. Får med mig tjejen också så det blir riktigt trevligt och kvalitativt häng på Malta mot slutet av november, ska bli oerhört mysigt att träffa alla karaktärer från olika delar av poker-Sverige. Liveformen är ju god så kanske kanske kanske har jag en chans på lite framgång, fatta om jag stapplar hem med en SM-titel i början på december...då lovar jag att jag aldrig mer whinar. Eller...

Hälsan börjar sätta sig på tvären, har haft ont i vänster hälsena ett antal dagar nu så haltar mig fram i tillvaron samtidigt som högersidan av midjan har börjat kännas konstig också. Vet inte om det är någon form av sträckning(inget försök till hidden brag) eller vad det är, drygt är det i alla fall och jag hoppas det ger med sig snart. Vill ju vara i god form för lördagens äventyr då Plzd2BeatU bjuder upp till dans i form av en grabbfest, dryga 30 av stadens elitgossar i olika bemärkelser kommer att leta sig dit och jag är redan orolig för graden av urballning. Det finns ett antal herrar som inte direkt spottar i glasen som dessutom vet hur man partar, kan bli episkt på många plan men jag ska försöka hålla mig sansad. Vill inte återuppleva hjärnskakningsincidenten för drygt ett år sedan...

Nu ska jag se till att spela lite xbox innan tjejen hittar hit, måste passa på när chansen finns. Jag är en ganska komplex man som behöver många sorters stimulans varav xboxandet är en ädel konst i att rensa hjärnan, funkar alltid. Blir väl lite lönnmördande i form av ACIII.

Inga kommentarer: