torsdag 1 november 2012

Eftervärk...

Ja, helgens pokermisshandel gör fortfarande ont och jag ältar saker och ting i huvudet än, det är inget man släpper i första taget. Som lite lök på såsen blev jag påhoppad av en lokal pokerförmåga häromdagen om att jag whinar alldeles för mycket, mitt senaste inlägg fick väl bägaren att rinna över. Han ville ge mig en chans att förklara mig innan han "goes public" med det som han uttryckte det, go public med vad säger jag?

Hans främsta argument var att jag inte förtjänar att gnälla med tanke på de framgångar jag ändå haft, som exempel tog han upp de tre senaste större liveturneringar jag kört där jag slutat 5:a, 2:a samt 6:a. De två första av dessa, Berga Open samt HPK Open, har jag inte ens gnällt om tror jag eller jag ser i alla fall inte de som några större besvikelser utan är nöjd med min insats och utfallet. Den senaste dock, som alltså var AOPW i helgen, är jag kapitalt missnöjd med och det tror jag varje sund pokerspelare skulle vara efter att ha haft de förutsättningarna jag hade inför dag två av spelet. Med 30% av markerna med åtta kvar av 34 kändes allt annat än en topptre-placering som en besvikelse, jag är ju inte dummare än att jag inser att allt kan hända(vilket det också gjorde) men att det skulle bli så illa som det blev hade jag inte ens drömt om i mina värsta mardrömmar.

Han menade på att jag fått hybris och många, med honom, fått nog av mitt gnällande i olika forum... Vad ska jag säga om det? Mitt svar var att:

- Om du inte pallar att läsa mina inlägg i bloggen, sluta läs
- Om du inte pallar mina updates på FB, säg upp mig som vän där
- Om du inte pallar med mig som människa, säg upp bekantskapen

Svårare än så är det inte. Jag tänker inte be om ursäkt för att jag anser mig vara duglig nog på poker att förvänta mig ett visst utfall vid givna förutsättningar och ja, jag tycker söndagens utfall var brutalt orättvist sett till hela turneringen och till hur det hela till slut avlöpte. Jag vet att varians finns och jag vet att en del av den utkristalliserar sig i form av utdragningar, fick ju höra att jag antagligen har en förmåga att glömma alla gånger jag själv drar ut. Nu är inte fallet så och i helgen drog jag ut en gång efter att degen åkt in och då var det inte ens för hela min stack, i alla andra fall blev utfallet så som det såg ut när degen åkte in.

Nej, jag skulle inte kunna bry mig mindre om folk stör sig på mig, jag har redan tidigare i mitt liv fått ge vika vad gäller vem jag är då jag inte visste bättre. Nu vet jag bättre och därmed kommer ingen att kunna komma och säga åt mig hur jag ska vara, passar det inte så har ni alternativen ovan.

Inte nog med det, strax efteråt blev jag påhoppad av ytterligare en lokal pokerförmåga som började ifrågasätta gamla inlägg där han menade på att jag redogjort felaktigt för hur händerna utspelat sig och då till min egen fördel. Coincidence? I think not. Jag har aldrig påstått att mina redogörelser är 100% korrekta, jag skriver ner dom så som jag minns dom och självklart kan jag minnas fel även om jag är ganska säker på att huvudbilden av händelseförloppet ändå blir korrekt. Jag har aldrig försökt framhäva mig bättre än vad jag är utan jag vet ganska exakt hur pass bra/dålig jag är, hur andra uppfattar det hela kan jag inte rå för. Nej, återigen, orka. Orka hänga upp sig på dylika saker...

Igår körde jag mitt andra SM-event då jag gav mixed-turneringen en chans, det började gudomligt bra där jag var i ledningen efter en timme men innan jag ens hann känna efter hur det kändes var jag nere på startstack igen. Jag lyckades kravla mig upp därifrån till drygt dubbel startstack innan det bara small igen och så var jag ute, jag tror jag är lite väl aggressiv när det är shorthanded-spel. Jag vet ju att man måste vara det men tror jag måste lägga in någon form av bromskloss för att balansera det hela, det hade ju kunnat bli intressant om jag lyckats hålla i det en stund. LL kördes också men där tog det blodigt slut när jag överspelar min TT mot en killes Q5, vet dock inte vad han hade i handen att göra med de korten men det tackar vi för i det långa loppet.

Tror jag nog bara kommer att köra två event till, PLO och main, där jag hoppas på att jag kan få till någon form av klonk. En viss Bjoelle visar ju vägen i skrivande stund genom att dominera kapitalt i framskjutna placeringar, bara att gratulera herrn till stabilt spel.

Fick hem Assassin's Creed III igår och första intrycken bådar gott, lätt det snyggaste spelet hittills i serien och det verkar massivt stort. Det mesta av speltekniken är bevarat men jag har ju inte kommit så långt än så har inte sprungit på några nyheter direkt, är mest imponerad av grafiken och den insugande stämningen de alltid lyckas skapa. Blir nog en trevlig bekantskap i höstmörkret vad tiden lider...

På tal om det ska jag nog lira lite innan kvällens pokeräventyr sätter igång, vi ses vid borden...

2 kommentarer:

generationX.se sa...

Kanske ses vid Djupet ikväll, om jag kommer loss...

generationX.se sa...

öh, "i" Djupet...

D*rn, diggar inte namnändringen, stämmer inte, på något vis