onsdag 26 juni 2013

Kåk på hand...

Jaha, då är vuxenpoängen brutalt på uppgång för egen del, är numera stolt(?) husägare efter att vi hux flux budat hem en kåk och skrivit på igår. Fattar knappt vad som händer och fnittrade nog rätt chockartat i måndags när tjejen ringde för att berätta att vi vunnit budgivningen, en skräckblandad förtjusning spred sig i kroppen. I och med en väldigt stressad mäklare blev det alltså kontraktsskrivning igår och så har jag idag jagat på både bank och besiktningsman, den sistnämnda ska få göra sitt imorgon eftermiddag medan banken måste ha någon dag till för att cleara det finansiella. Det blir kirurgisk precision i ekonomi framöver för att få det här att gå ihop, ska egentligen inte vara några problem men vi måste vara fokuserade. Det är som sagt en konstig blandning av lycka och oro som rinner runt i kroppen men klarar ett par miljoner par i Sverige av något dylikt ska vi nog också mäkta med det...

Som ni ser är det full rulle på alla möjliga fronter, jobbet tar sin beskärda del nu också då ansvaret vidgats där och en ny tjänsteresa är på ingång. Det känns nästan som att det går för bra nu, väntar bara på den ofrånkomliga smällen. Frågan är om det blir en knäpp på pannan eller en pungspark...eller så kanske vinden har vänt permanent, alla bad beatsen har förvandlats till en enda lång good beat? Kan vara så, det ger ju i så fall en hopp om livet på allvar. Jag försöker njuta så mycket jag kan och ibland är känslorna verkligen på ytnivå, ögonen tåras när jag känner efter för mycket så får ta det i lagom doser.

Midsommarhelgen försvann rätt fort, en förlängd ledighet lik den är så angenäm på förhand men så brutalt kort ändå när det kommer till kritan. Själva aftonen tillbringades hos svärföräldrarna där det bjöds på grillat och trevligt umgänge, börjar bli riktigt tjenis med hela familjen och tycker de definitivt har sin charm. Jag och tjejen plus hennes yngre bror samt far letade oss efter maten ut till en närliggande grusplan för lite fotbollslir, jag fick dagen till ära låna faderns sneakers som såg ut att vara tagna direkt från 70-talet. Det var de också. Det var ett par original från way back in the days och jag hade nog haft rejält med cred på de rätta gatorna om jag visat upp mig i dessa, nu fick jag försöka charma de närvarande med mina bollkonster istället. Kan inte säga att det gick så överdrivet bra, var dock inte heller något fiasko som många kanske hade väntat sig. Det hela fortlöpte utan några missöden, fick dock leva med lite sträckningar i baksidorna av låren ett par dagar efteråt. Kostar att tro att man är något. Lördagen och söndagen gick åt till allmänt häng bara, det var ju de sista dagarna av oskuldsfull lycka innan husköpet blev ett faktum, ack denna saknade rofyllda tid.

Podcast på fredag blir det, det sista innan ett litet sommaruppehåll men hav förtröstan. Vi är snart tillbaka, bättre än någonsin. Tycker vi har hittat en stabil nivå på det och finjusterat konceptet längs vägen, vi såg denna första tid som en testperiod för att se om vi kunde mäkta med detta samt se om det fanns ett gensvar för det vi erbjuder. Jag anser ju att båda dessa frågeställningar fått ett positivt svar och nu får vi se hur vi kan cementera upplägget, ta det till nästa nivå. Kom gärna med input om ni har något att tillägga kring det hela...

I och med allt umgänge samt husdealande har det inte blivit mycket gjort vare sig i film-, TV- eller spelväg de senaste dagarna. Jag spelade klart Witcher 2 dock, rätt besviken på spelet till slut. Det hela börjar mäktigt med en storyline i stil med Game Of Thrones kring en kungadräpare som vår hjälte sätter efter, främst då hjälten själv är misstänkt för att vara boven bakom illdåden mot kungarna. Det stagnerar dock ganska snabbt då det blir ganska rörigt med olika politiska falanger och besvärjerskor, dock har spelet en mogen hållning gentemot relationer mellan karaktärerna även om det blir lite lätt klyschigt där. Jag hade fått för mig att det skulle dock hålla mycket högre klass, dock bleknar spelet i jämförelse med Skyrim till exempel där hela världen känns så mycket mer genomarbetad. Vi får se vad jag tar tag i härnäst, beställde ju en del spel härom veckan som jag knappt ens testat än. TV-serien True Blood har ju kört igång igen, har dock inte hunnit kika på något av de två första avsnitten som kommit ut. Om jag inte missminner mig börjar väl Dexter vilken dag som helst igen också, ska visst vara sista säsongen där. Suits, Homeland och Breaking Bad tar sin början igen efter sommaren, det är tur att det inte finns någon ände på serier att följa i alla fall.

Imorgon blir det lite xboxande igen med det gamla gänget som vi desperat försökt få ihop ett bra tag igen, vet inte riktigt vad som hänt där då det tidigare var hur enkelt som helst att få ihop gejm vecka efter vecka. Nu kan det gå månader mellan omgångarna och det känns lite trist, känns som att förbättring krävs.

Pokerfronten har varit rätt död ett tag nu för egen del, kört lite här och där men inget överdrivet. Börjar ge upp på SvS men kan inte hålla mig från rankingturneringarna då det är bra värde i dessa som jag sagt tidigare, dock gör ju husköpet att dessa äventyr minskar ytterligare. En som det gick bra för i söndags var Snusarn, fanskapet gick ju och blev tvåa i Sunday Million. Big congrats där, en sådan klonk hittar man nog bara en gång i livet i princip med tanke på startfälten i turneringar som den. Jag skulle bli glad om jag vann en sit-and-go numera, så svältfödd på framgångar är jag.

Nu, krama kudde.

2 kommentarer:

generationX.se sa...

Grattis och välkommen i "husgänget"! Nu kommer ditt liv fyllas av ångest om never-ending-amorteringar och eventuell kommande fukt i källaren, gräsmatteklippande, rensande av ogräs i rabatter, snöskottande, funderingar kring när det är dags att byta tak, klarar fasaden ett år till eller är det dags att måla om, etc, etc...

Men för all del, grattis...

;)

donRollo sa...

Tjena Koivu.
Har husköpet tagit kål på dig? Klent med bloggandet tycker jag... Jaja, ha en bra sommar :)
/donRollo