tisdag 13 april 2010

Terrible Tuesday...

Inte mycket spännande att förtälja idag, jag roade mig efter en relativt sen hemkomst från jobbet med att köra en feeder-satellit online till huvudsatelliten till Västerås Open i juni. Mycket "till" blev det men det skulle alltså vara första steget på min väg till live-turneringen i juni som Club Aqva ska hålla i, det såg väldigt bra ut till en början och vi var bara fem startande så mer än en biljett till nästa omgång skulle det inte bli. Jag hade bra träffbild i början och lyckades sno marker av Ahlbom för att sedan senare plocka Rille två gånger om, när vi väl körde igång HU hade jag runt 7k medan motståndaren hade runt 5k och motståndaren hette "guldmunken" så som den gamle NB-veteranen Tony L en uppenbarligen var det inte han som spelade. Jag har fortfarande ingen aning vem det kan vara men det var i alla fall Tonys tidigare konto, vilket fall som helst var det en tight jävel så jag hade hyfsad kontroll på situationen tills jag sprang in i hans AA. Jag har AJ och slår upp det pre och vi kollar på en J-hög flopp, redan där beseglas mitt öde och jag bettar ut med syn från honom. Turn kommer en K och då känns det som att har han mig så har han mig, jag pushar in allt och han blixtsynar med sina AA och de håller. Jag gör min rebuy och lyckas kravla mig upp till 4k som mest men till slut blir det ohållbart och jag torskar med A7hj mot 99 eller något...

NB och onlinepoker har en oerhört tiltande effekt på mig, jag tror jag är skadad för livet av klienten och de upplevelser jag haft genom den. Det är inte bara en gång jag blivit brutalt rövknullad där och jag påminde Henke E om det på HPK i helgen, att jag minsann inte glömt alla hans påpissningar av mig och han bara garvade halvt chockat och halvt oförstående.

Kvällen har kommit och gått och jag har inte fått något vettigt gjort och jag funderar faktiskt på att gå och lägga mig redan, klockan är inte ens slagen 22.00 och jag är på väg till sängs. Tiden är rubbad. Planerna för resterande delar av veckan är att jag nog ska förära Club Aqva med besök både imorgon och på fredag, i alla fall så långt jobbet tillåter. Helgen kommer nog att gå i xboxandets tecken vad det verkar men något annat ska man väl hinna med under den också...

Måste försöka kika på "Treme" snart också...

Jag har ju läst Kent Lennarts blogg ett tag nu och nog för att den är till viss del roande men nog fan är karln hyfsat bitter på tillvaron, jag ogillar starkt människor som måste trycka ner andra för att berättiga sin egen existens och det är den här mannen expert på precis som en viss Norinder. Hur vettiga åsikter de än må ha så är de svåra att ha respekt för när de i nästa andetag kan vara brutalt barnsliga och låga i sina kommentarer om andra. Nej, slopa skitsnackandet om andra och allting blir så mycket bättre, uppenbarligen sitter ju t.ex. den här herrn på otaliga historier(även om farhågor om viss grad av mytomani finns) och historiberättarkonsten har han ju uppenbarligen(nej, jag ska inte nämna hans fuskförsök...oj, gjorde jag det ändå?). Jag har sagt det förr och säger det igen: make love, not war. Peace.

Inga kommentarer: