torsdag 15 april 2010

Tiresome Thursday...

Gårdagskvällen ägnades åt poker då Valterego lurade med mig till Club Aqva för lite slask, jag fick dock maximera nyttan tidsmässigt då jag inte hade många minuter mellan jobb och poker. Vadå tidsmaximera? Jo, så fort jag landade hemma tryckte jag in fyra kycklingfiléer i ugnen för lite gräddning samtidigt som jag tänkte att jag kan slaska loss på PLO på SS under tiden för att känna att jag multitaskar, det blev en fin session då jag under 40 minuter plussade drygt 2k. Ni som kännerm mig och mina swings vet ju dock vad som komma skall men innan dess var det turnering på Aqva alltså. En rebuy-turnering som lockade 22(eller något) startande och jag får ett lagom bord som inte är direkt skräckinjagande men jag har ändå lite luriga lirare så som Råbe, Rille och Fredly vid bordet varav den sistnämnda var en ny och trevlig bekantskap för mig. Jag fick ju även tillfälle på hans fråga om hur bra jag är svara att jag är 17:e bäst i Sverige, undrar hur länge jag kan leva på det?

Spelmässigt var det dock katastrof, det började sinnessjukt med QQ i första handen men det var ungefär allt jag skulle få på två timmar för sedan handlade det om den ädla konsten att folda. Jag är inte blyg av mig utan brukar kunna spela det mesta men när inte ens jag hittar något måste det vara dåligt, jag märkte bara hur min stack sakta men säkert krympte och frustrationen tilltog för varje minut. Till slut hittar de härliga AA till mig och det efter att hela bordet trott att jag hade de i handen innan, nu lyckas jag få in degen pre mot Printern som sitter på AK och har det lite jobbigt. Brädan blankar och uppdubblingen är ett faktum, jag är tillbaka på startstack. Strax efteråt får jag dock byta bord till kaosbordet som verkligen stått för 90% av ljudnivån under kvällen, det besitts av bl.a. Ryssen, Stina och Antrax och det är just dessa tre som står för den mesta av underhållningen. Ryssen är i storform både vad gäller spelet och snacket så han skördar stora framgångar, han gör ett världsklasspel med 92o(eller om de var suited) från BB när det är limpat av nästintill hela bordet. Han hittar en push med sin chippiestack och får två all-ins emot sig, Antrax hittar push med A7 och CoreyT med AK. Det hela slutar ju inte direkt oväntat med att Ryssen tar hem potten med ett turnat par och en rivrad färg, hela bordet bara gapar utan att förstå någonting men ibland händer det bara.

Jag lyckas dubbla mot Janne Gurka(som vanligt) och det efter att jag plockar hans QQ med något som jag inte ens kommer ihåg nu, dock ska jag få åka på en snyting som heter duga från Tobias Ls sida. Jag har först i en hand raisat/pushat med AQ och vunnit blindsen, handen efter får jag AJklöver och känner att jag vill köra den lite försiktigt så jag limpar bara. Det gör även x antal andra däribland nyss nämnda herre, floppen kommer K-hög med två klöver och inga andra drag överhuvudtaget. Jag känner mig rätt modig med den brädan så jag slänger ut ett bet med fold fram till Tobias som hittar pushen, vik fram till mig och jag känner att jag måste chansa med tanke på mitt kortsnitt som verkligen lyst med sin frånvaro under kvällen och i och med att blindsen börjar bli brutala så känns det som att det får bära eller brista. Jag synar och får häpet nog se 32klöver hos karln och han har ingenting, ingen träff och inget stegdrag där jag alltså uppenbarligen äger honom med färgdraget också. Tror ni inte fanskapet drar in en tvåa på turn varpå rivern blankar...helt sinnessjukt, jag har inte ens orkat kolla upp procenten men inte kan det vara mycket han har att hänga i julgran men uppenbarligen räckte det. Jag får en del kvar men tappar sugen totalt efter det och slaskar ganska fort ut mig själv ur turneringen på en tiondeplats...

Väl hemma försöker jag hitta nytt mod på PLO-borden men tappar istället nästan hela plusset från tidigare under dagen, en normal pokerdag för undertecknad alltså. Idag, torsdag alltså, roade jag mig med att försöka fortsätta förvalta mina slantar på SS men det går ju inte så bra när man konstant blir utdragen på de brutalaste sätt. Floppade eller turnade nötter som dödas brutalt av något sketet färgdrag eller någon äcklig kåk de drar in när de knappt har några outs, PLO är verkligen ett spel för de som mentalt är beredda att bli våldförda på. Det är nog den bästa antitilt-skolan jag gått, jag har byggt upp en tröskel som heter duga men ändå gör det ont kvällar som dessa. Jag vet ju liksom inte vad mer jag ska göra än att få in pengarna som storfavorit, usch...

Imorgon fredag blir det nog turnering på Aqva igen om inget oförutsett händer medan lördagen kommer att ägnas åt xboxande, så länge maskineländet orkar starta. Konsolen har bråkat som bara den på sistone och ändå är den bara 1 1/2 år gammal, snacka om att Microsoft gör crap-prylar. Jag fick förresten hem senaste Splinter Cell idag och det är ett riktigt trevligt spel, skön spelmekanik även om grafiken inte är så klockren som förväntat. Det ska bli kul att ta sig igenom ännu ett smygarspel, de tidigare har varit riktigt roliga och underhållande.

Mer än så vet jag inte om jag har att förtälja just nu, det är inte så mycket mer än jobb och poker(som mental ventil) just nu men det är väl gott nog.

Inga kommentarer: