tisdag 7 december 2010

So close no matter how far...

Seriöst, hur ofta ska jag ligga bra med i olika turneringar för att sedan bli brutalt våldförd på i slutskedet? Börjar bli en aning trött på det nu, jag fick ju den labila idén att jag skulle regga mig till det sista SM-eventet för i år d.v.s. deepstacken. Jag hade inte tänkt göra det men kände suget efter kvällens innebandypass, varför inte ge SM en sista chans och försöka skapa lite historia?

Det börjar riktigt segt då jag ganska fort tappar ner mig till 4k där startstacken var 10k, sedan börjar dock det envisa spelet och jag gnetar mig sakta men säkert uppåt för att strax efter första pausen hitta en minirusch där jag går från 10k till 28k på typ två händer. Riktigt skön liten händelseutveckling, efter det sansar mig en bra stund och ligger runt 40k och guppar. Det innebär en ömsom första plats ömsom en tredje plats, jag håller mig där stabilt och tar igen det jag tappar och vice versa. Vid ett tillfälle när jag försöker semistjäla med A2o från sen position får jag ett ställ från en semi-shortie från SB som jag känner mig tvungen att ta syn på då jag tror att mitt A-höga räcker bra. Tyvärr sitter han på AJo och det ser inte bra ut, turn leverar dock en hålstege medan rivern ger mig en efterlängtad tvåa. Skön liten underdogpott...dock hade jag gärna släppt den om jag vetat vad som komma skall. Bara någon hand efter det får jag KTo i utg-position som jag slår upp till 2,5BB, jag får syn från UTG+1 och fold av alla andra. Floppen kommer AQJ, ding ding. Jag checkar och han bettar ut ett ganska litet bet, jag slår om och han ställer med självklar syn från mig. Han har AJ och medan turn blankar så kommer ju rivern med ett av hans fyra outs, en pott på 44k går till honom och istället har jag runt 25k kvar istället för en trygg ledning i turneringen. Handen efter får jag 77 som en semishort ställer på innan det är min tur att agera, med fold fram till mig är jag rätt nöjd med situationen och tar en ganska lätt syn. Han har KJruter och floppen kommer med tre ruter, jag är nere på 20k.

Efter det blir det aggrospel på hög nivå och jag jobbar upp mig till runt 40k, då får jag dock byta bord och jag får QJo i första handen där. Jag slår upp och får en syn, floppen kommer 6-hög med två klöver och jag cbetar ut med syn från motståndaren. Turn en blank 9:a och han checkar, jag bettar 3/4-pott och han ställer, jag måste vika och är nere på 15k igen. Jag plockar en hand efter det så att jag är uppe på 18k när jag får JJ, jag ställer på en raise från killen som dödade min bluff precis och han tar autosynen med AKruter. Flopp T-hög, två ruter. Turn ruter och river blank. Istället för en angenäm tätkänning tar mitt äventyr bittert slut på en 29:e plats av 111(tror jag det var) startande, riktigt jävla surt för att vara ärlig. Jag fattar inte att jag ska behöva luras att tro att jag faktiskt har en chans för att sedan bara bli brutalt rövknullad flera gånger om, mitt anus är en blodig oigenkännbar sörja vid det här laget och de frekventa besöken där har förvandlat ringmuskeln till världens effektivaste svängdörrar. Det är helt sinnes...

Innebandyn gick väl ok, vi var bara sex stycken så det blev intensivt men utan att briljera lyckades jag röra på fläsket även om jag fick närkontakt med golvet även denna gång. Börjar bli en ful ovana att skrubba golvet med mitt bleka lekamen, förr eller senare kommer jag inte att resa mig igen.

På hemmaplan har katten oroat mig på sistone, för några veckor sedan fick hon för sig att pissa på mina träningskläder i två omgångar då de legat på golvet och luktat mysigt. Det är aldrig kul när katter börjar få dessa tendenser så jag har gått som världens luktdetektiv här hemma och varit supernojig över vad hon företar sig, vill ju inte att hon ska börja pissa ner hela lägenheten då det räcker att pokern pissar ner mig totalt. Nåväl, jag följer alltså minsta lilla steg hon tar och så fort hon börjar nosa på golvet på ett suspekt sätt ryter jag ett kraftfullt "Minttu!" för att få henne att hitta på något annat. Igår gick det till och med så långt att jag trodde att hon faktiskt gjort något på badrumsgolvet så jag la mig platt på golvet och luktade på fläcken för att se om det var hennes urin, dock var jag lite lättad när jag inte kunde urskilja den karaktäristiska surheten utan det var mest en allmänt skum lukt. Antagligen mitt anus som läckt från alla pokerpenetreringar när jag stått och borstat tänderna kvällen innan... I alla fall skapar det här ett visst stressmoment utöver det normala här i hemmets lugna vrå men än så länge har hårbollen verkat sköta sig så nu gäller det bara att hålla allt svettigt borta från golvet så hon inte får för sig att markera sitt revir mot de ack så farliga mysbyxorna som är beredda att ta över hela hennes territorium så fort hon vänder ryggen till. Doh.

Nej, nu är det dags att krypa till kojs och somna med en bitter tår i ögonvrån, poker är fan inte kul. På riktigt. Enda positiva idag var att jag äntligen var iväg och betalade reparationen av bilen då jag även där blivit bad beatad två gånger, jag har varit där vid två tillfällen för att betala och båda gångerna har deras kassaapparat strulat...borde väl heta kassa apparat kanske. I alla fall så gick det "bara" på 1 300 kr när jag räknat med runt 2 000 kr så det är fan så att jag nästan gått plus idag ändå...halleluja!

Inga kommentarer: