lördag 9 juli 2011

Sista dagen med gänget...

Nu är vi inne på sista dagen av resan och bara en turnering återstår, det är nu det gäller men jag har knappt hämtat mig från mitt chockuttåg från i förrgår. Det känns som det var då det skulle ske men som bekant sprang jag in i några sjuka händer som dräpte allt hopp...

Pengamässigt har jag väl runt 80 kvar av ursprungliga 600 och från att initialt velat ha med mig något hem känns det nu som att jag nog kommer att bomba bort dessa och hoppas på någon form av rusch i något för att få igen lite mer eller torska allt. EMD-gänget sprang bra igår och lyckades dräpa brutalt på cg:et trots en sjuk pott där Henke torskar AAA88-kåk mot fyrtal i åttor, det går dock ingen nöd på de gossarna då de lyckas vända på den steken samtidigt som Pommes dräper videoslotsen. Jag tog några försök på det jag med men tro inte att jag har något flyt, Pommes drog hem någon form av jackpot dock och visar de proffstakter han har.

Nej, resan har som sagt inte varit någon ekonomisk succé direkt trots goda starten och det enda jag ångrar är väl egentligen mitt skott på cg:et igår då det inte kändes bra från början. Som helhet har resan varit lika mystrevlig som alltid och det är skönt folk att hänga med, det är ju mycket den sociala biten som gäller och att man hejar på varandra kollektivt och glädjs åt varandras framgångar. Vi har haft helt klart godkända turneringsframgångar där vi av våra 13 haft folk ITM i varje turnering: 4:e, 5:e och 7:e plats i första, 3:e och 4:e i andra och 3:e i tredje. Ikväll är det en 35-lats terminator-turre, prispotten blir ju inte lika brutal som i de tidigare turneringarna men en vinst säkerställer ju mer eller mindre ett nollresultat för hela resan. Vi håller alla tummar vi har att jag kan leverera...

Nej, nu måste jag björna innan kvällens turnering börjar så att kroppen är i fas och att det inte finns några störande moment.

Inga kommentarer: