söndag 31 juli 2011

Sista timmarna av semester...

Dagen har ägnats åt praktiska göromål även om det nu mot kvällningen börjat likna det vanliga lunket d.v.s. pokerspel och TV-seriegluttande, under dagen har tvättstugan använts till att få bort resdammet från stora delar av min garderob. Än en gång sprang jag på en tant, om än lite yngre format än normalt, i tvättstugan men den här gången blev det ingen mer interaktion utöver de sedvanliga hälsningsfraserna. Känns som en enoutare i det här kvarteret att springa på någon som är yngre än 30, det är inte för inte som jag bor granne med ett servicehus. Det blir ju så mycket enklare för de gamla att bara rulla 20 meter från den ena entrén till den andra när det inte fungerar på egen hand längre, det är age management det. Under eftermiddagen jobbade jag även ett par timmar och betade av något som jag åtagit mig att få klart under semestern, det gick hyfsat smidigt och snabbt så det var inte så mycket att orda om.

Som en liten uppvärmning inför kvällens poker körde jag Söndagsfebern och den turneringen kändes fel direkt från början, jag fick grymma kort men blev utbrädad hela tiden. Jag floppade t ex set med femmor på hand där jag betade som en galning fram till rivern där en fyrkorts-hålstege fullbordades på bordet, motståndaren tar mig för en brutalare tomte än vad jag är och checkar till mig i tron att jag ska betta ut än en gång. Jag är lite smartare än så så jag checkar bara och får se honom vända upp just det kort som behövdes för att fullborda stegen(plus att han hade träff på floppen, tror till och med han hade öppet där). Som kommentar från honom får jag några händer senare att jag har 0% chans att vinna turneringen, helt ur det blå bara för att jag vann en sketen pott mot honom. Jag orkar inte ens besvara fanskapet utan låter spelet fortgå, det dröjer inte länge förrän han är ute och då släpper jag ur mig ett "Nu har du iaf 0% chans att vinna...". Inte så moget men jag blir oerhört trött på påhopp, det är så onödigt. Och EXAKT här sätter nog Wettis kaffet i halsen och förklarar myndigt mig för hycklare då jag t ex vid min andraplats i djupingen för en vecka sedan avslutade med att kalla motståndaren för tomte när han vann sista handen. Visst, det är inte moget av mig heller och det må göra mig till en hycklare men jag anser ändå att jag inte är en lika god kålsupare, den gången var jag så mycket bättre än motstånaren och blev frustrerad över hur strukturen på turneringen gjorde HU-spelet till ett totalt lotto-spel då vi båda satt med i princip 10BB. Jag håller med att jag inte ska öppna min käft heller men jag kan lova att jag tar betydligt mycket mer än vad jag någonsin kan tänkas ge, fördelningen är säkerligen 20/80(om inte mer) till min nackdel. Jag förespråkar gott beteende vid borden och tycker allt annat är småaktigt men kan förstå om sinnet rinner över någon enstaka gång, det jag starkt ogillar är t ex ett "gg" efter att man åkt på en bad beat eller något. Vad får man ut av att pissa på en redan slagen motståndare? Jag förstår inte.

Igår spelade jag LL och det var också en horribel färd, jag dubblade redan efter åtta minuter efter att ha dräpt AA med 69kl när jag turnar stegen men sedan tog det stopp ett bra tag framöver. Till slut blev jag lite desperat och hamnar i seriösa problem, jag får JJ och höjer upp pre med en syn. Flopp kommer x8x med två spader och jag bettar ut, killen synar och turn kommer spader A. Check till mig och jag kör en vrålchansning och trycker in skiten, instasyn från honom med 88 och floppat set. River x i spader och jag har ju självklart J i spader, den var riktigt brutal och jag insåg hur mycket tur jag hade varpå det kändes som att jag verkligen levde på lånad tid resten av turneringen. Jag har en hyfsad stack ett tag men sedan får jag noll respekt i några händer där jag semibluffar/bluffar, blir bland annat nedsynad av AK(tom) på rivern i en hand när jag själv sitter på någon kombination av färg- och stegdrag utan träff. Till slut håller det inte längre utan jag åker, rejält frustrerad och besviken över kvällen. Det som började så bra rann bara ut i sanden soms så många gånger förr, det vore skönt att få en sådan där turnering man haft några gånger där allting bara flyter på från början till slut. Vi får hoppas det blir ikväll då jag ska köra Topp100, Söndagssteken och djupingen på SvS...tycker det är dags för mig att få en klonk av något slag i Söndagssteken då jag inte varit med och slagits om pengarna där någon gång än så länge. Kan alla andra fiskar så borde jag också kunna...

Nu ska jag nog titta på lite mer Ghost Hunters innan turneringarna börjar, sedan är det bara att lägga sig och sova så fort det går då allvaret börjar igen imorgon.

Inga kommentarer: