söndag 7 augusti 2011

Fiskarnas afton...

Är hyfsat tilt efter att ha kört Söndagsfeber på SvS, det är ju en spelvänlig turnering med bra stack och allting men bara 40 min in så är jag ute ur härligheten. På grund av vad? Jo, en respektlös spelare vid namn LittleMule, han spelar katastrofalt dåligt men vinner ändå potterna mot mig och som grädde på moset passar han på att gnida in det i ansiktet på mig. Det är ett praktexempel på det beteende jag ogillar och jag måste ju erkänna att han kommit åt mig eftersom jag till och med bemödar mig att skriva ett inlägg om det hela, jag är inte bättre människa än så. Jag har aldrig förstått behovet av att håna någon när man vinner, jag kan förstå om man vräker ur sig något när man förlorar och anser att det funnits en mer eller mindre andel tur i motståndarens spel som möjliggjort det hela. I det här fallet synar han t ex upp en preflopraise med J2sp och när jag träffar topp-två på turn så får han in flushen, jag får betala av lite av min stack på rivern på grund av detta. Några händer senare får jag JJ och floppen kommer A-hög, rundcheck av alla fyra som är med i handen. Turn blankar och jag bettar ut som förste man och alla utom han viker, river blankar också men jag vågar inget göra så jag checkar till honom. Här bettar han ut halvpott och jag känner mig tvungen att vika, nu visar han upp T3 utan träff där han plockade upp flushdraget på turn. Visst, den handen spelar han ju bra ur bethänseende då han känner av min svaghet när brädan väl är färdig. Preflop synar han dock upp en rejäl reraise från mig, det är ju dock ett spel jag vill ha och hade inte A:et funnits med på brädan hade han inte fått bort mig. Sista handen som beseglar mitt öde är när jag slår upp det pre med A5sp och får syn av honom och tre till, floppen kommer A4A och jag tror mig ligga rätt bra till så jag bettar ut och får syn av samma LittleMule igen. Turn kommer Qsp och nu bettar han ut halvpott helt plötsligt, jag tror ju inte att han ska ha mig här så jag ställer och han synar bara för att visa upp A4. River blankar och jag är ute efter att i princip ha förlorat 90% av min startstack till honom. Han avslutar med kommentarer som "Du har ju verkligen koll, Koivula. Hejdå" bara för att fullfölja med "Det finns säkert plats för dig vid något 0,5/1-bord.", min fråga blir bara varför? Varför hålla på så när man ändå går vinnande ur det hela? Varför inte tacka sin lyckliga stjärna och skriva "Otur" eller något om man nu ska skriva något. Jag vet, jag är inte en bättre människa än att jag i min naiva värld tror mer på respekt och kärlek oavsett vad det gäller och att jag tar åt mig av dylika uppvisningar av människor oempatiska sida. Fast på ett sätt är jag glad att jag blir ledsen...

Inga kommentarer: