onsdag 17 augusti 2011

Seger i 500-kronors...

Det flyter på rätt bra nu, jag reggade mig i sista stund för 500-kronors efter att ha tvekat länge och väl då jag fick en miserabel start i Lillördag. Som tur var fångade jag förnuftet och körde på så som planerat, det skulle visa sig vara ett genidrag då jag gick och vann skiten. Jag låg med bra länge men aldrig riktigt i topp utan hängde på lite i bakgrunden, fick väl inte överdrivet bra kort heller utan gjorde en del bra moves där jag läste spelarna rätt bra. När vi närmade oss toppplaceringarna var jag mest orolig för TripleFoul som spelar rätt aggressivt, som tur var åkte han som trea så att jag fick en tight spelare som motståndare HU. Trots att jag låg under 1/2 i marker när vi började så lyckades jag sakta men säkert ta mig uppåt i stackstorlek även om det tog sin lilla tid, jag hade dock bestämt mig för att ha tålamod då jag kände att mitt övertag var skicklighetsmässigt rätt stort. Efter att ha fått in allt med QQ mot 22 och där floppen kom TQT så svängde övertaget till min fördel, efter det var det egentligen bara en tidsfråga innan det skulle ta slut. Allt åkte slutligen in med A5 för mig och Q6 eller något liknande för honom, med ett A på flopp var det mer eller mindre klart varpå turn och river blev en defilering in i mål. Riktigt skönt att se att formen håller i sig och nu blev det ju en helt ok slant på 12k in så jag ska inte klaga men...

Men men men. Jag körde ju som sagt Lillördag också och där började det katastrofalt när jag tappade 3/4 av min stack efter bara tio minuter då jag synade ner en A-bräda med KK om jag inte missminner mig. Efter det var jag på vippen att lägga ner och hade som sagt avregistrerat mig från 500-kronors till och med då jag inte ville spela mer ikväll, som tur var fick jag förnuftet åter men i all denna kalabalik missade jag att återrega mig till djupingen också som ingick i den ursprungliga planen. Nåja, LL fortsatte att rulla på och sakta men säkert byggde jag på min skruttiga stack och när det gått runt två timmar fick jag ett break, lyckades väl trippla upp stacken och därefter började det flyta på bättre. Jag ligger med bra tills vi är 12 kvar där jag synar en minraise pre med QT, floppen kommer J89 med två spader och jag får bet från höjaren direkt på flop. Utan att hesitera degar jag in med instasyn från honom, jag förstår inte hur synen kunde komma så snabbt tills jag ser hans kort som är KTsp. Han sitter på halva världen som outs känns det som då flushdrag emot en själv alltid känns som 50/50, självklart sitter hans sketna flush direkt på turn och jag är nere på 3BB. Efter det lyckas jag dubbla en gång men sedan är processen kort när jag efter fold till mig på knappen slänger in allt med J5o, tajmingen är av världsklass då BB vaknat upp med KK. Tack och hej till mig, istället för chiplead om jag vunnit QT-potten så är jag ute som 12:a. Jädra bisons, så som spelaren med KT hette.

Får dock vara nöjd med kvällen då totalplusset landade på 12k och jag gick ju djupt i de båda turneringarna jag körde, där 500-kronors då var så djupt det bara någonsin gick att gå. Känslan är fortsatt bra så nu ska jag fortsätta fokusera på turneringar och låta PLOn vara ett minne blott. Nu är det dags att sova och jag får börja förbereda inköp av happy meals då jag lovat bort några sådana till en groupie som tack för supporten, hon ville välja leksak också. Damn.

3 kommentarer:

Anonym sa...

wp!

blomster

Anonym sa...

Jag vill ha många roliga leksaker !!

Koivulainen sa...

Blomster: Ty. Du lär få tillfälle att skriva de bokstäverna igen i det senaste inlägget. ;)

Anonym: Du kan vara en leksak. :)