måndag 29 augusti 2011

Mental istid...

Av ett antal olika anledningar är inte humöret på topp direkt utan det är rätt mycket känslor inombords som samsas om utrymmet men det är inget nytt, det blir lite sådana här svängar då och då när skiten kommer i klungor. Nu är det inget livshotande men ändå nog för att påverka humöret och få mig att dippa lite i vardagen, lite trist men smällar man får ta helt enkelt.

På tal om knytnävsvåld så var jag nära att ta till det på ICA Maxi idag när jag fick se ännu ett exempel på dryg-egoism och respektlöshet, jag var där för att sätta in lite pengar på mitt ICA-konto och tar en lapp ur kölappsautomaten. Innan jag dock har gjort det är det en farbror som precis tagit sin lapp så att han har fått 80, jag har 81 naturligt nog och numret som betjänas är 78 så det känns helt ok ur ett rent personligt perspektiv då väntetiden borde vara minimal. Mycket väl, det bara smattrar till och nummer 80 ropas men tyvärr är farbrorn lite disträ så han reagerar inte direkt utan istället är det ett äckel(ja, jag säger det) till kvinna på drygt 30 som uppfattar situationen och helt sonika bluffar till sig en betjäning genom att glida fram och sno farbrorns rättmätiga service. Farbrorn har nu hunnit reagera och tar sig fram mot kassan men ignoreras av personal när han lite försynt försöker få sin röst hörd, äckeltjejen låtsas som ingenting och jag är banne mig på väg fram för att ryta till men är ju 50% soft och 50% för oengagerad för att göra detta. Dylikt beteende är så sjukt vidrigt i mina ögon att människor som beter sig så här är för mig att likställa med potentiella framtida diktatorer eller massmördare, så osympatiska är de för mig. Jag hoppas karman biter henne i arslet så jävla hårt att hon inte kan sitta i veckor...mitt humör blir ju inte bättre av att se sådan här idioti och här och nu har jag bestämt mig för att ingripa nästa gång jag ser något liknande, struntsamma om jag stryker med som första offret i psykfallets väg mot världsherravälde. Suck.

Pokern har gått sisådär, turneringarna har gått i stå nu och jag vet att jag är bortskämd men ingen ITM på en vecka känns lite tungt. Jag gick ju bra i Lillördagen som jag berättade om i onsdags men i fredags höll det på att gå bra i Fredagsfighten också men jag stupade runt 25-30:e plats, det började rätt värdelöst dock då jag sprang in i ett fyrtal med AAAxx-kåk. Den sved rätt bra då jag var 100% säker på uppdubbling och då hade jag haft fin stack, istället fick jag jobba mig tillbaka med näbbar och klor och det resulterade alltså i en framskjuten placering om än dock inte i närheten av pengar än mindre de stora pengarna. I lördags hade jag annat för mig vilket jag redogör för snart men tänkte klara av pokern först, igår söndag körde jag i princip allt som gick att köra på SvS och bäst gick det i Söndagsfebern där jag dog på 20:e plats efter att ha legat i topp en bra stund. Avgörande handen blir när jag får in största delen av min stack med tvåpar på turn mot naket färgdrag som självklart sitter på rivern. Cripplad som få av detta blir det bara en tidsfråga innan jag blir slaktad... Efter det är jag lagom tilt och trycker in allt jag har på turn i Söndagssteken med J9 när brädan ligger 89Tx med tre hjärter och jag har J i hjärter, det är rätt tidigt i turneringen men jag trodde jag kunde få honom att vika men icke sa nicke då han har T9 som blir till en kåk på rivern via en till T. Nu är jag totaltilt och slaskar mig mer eller mindre ur både 500 och djuping innan kvällen är över, trist avslutning på söndagen. Utöver detta har jag dock kört lite PLO(fy mig, jag vet!) där jag hittade ett plus som räckte för inköp till alla turneringar under helgen plus att jag har kvar ett överskott på 2k. Gott så.

Till kommande helg blir det pokerkryssning i alla fall, inköpet är betalt och från och med idag också även hytten bokad. Det ska bli riktigt kul och jag hoppas jag hittar liveklonken nu, det vore inte fel med en prispott på 200k och med 100 spelare men det endast om turren alltså blir fulltecknad. Det blev inte alls många från det här området utan vi blir nog en handfull totalt som jag känner till som åker...

Ja, lördagen då, som ur ett privat perspektiv varit det mest händelserika under veckan som gått. Det hela rörde sig om en sammankomst anordnad av en long lost vän som relativt nyligen fått sitt andra barn och ville ha en liten firarkväll för detta, vi samlades ett gäng först hos honom för lite snack och drickande innan vi intog Å för en trerätters med tillhörande dryck. Efter några timmars umgänge där bestämde vi oss för att dra vidare när vi konstaterat att Å2 var lika dött som en sönderknaprad gnu på stäppen, BMB blev målet och nog för att det var hyfsat drag där men den riktiga partykänslan infann sig inte trots idoga försök att skaka fläsket på dansgolven. En väldigt lyckad kväll dock och djävulskt trevligt att träffa en hel del av folket som var med, det var alldeles för länge sedan för att det ska kännas riktigt bra och jag hoppas det här var en nystart för lite mer frekvent häng.

Lördagsnatten/söndagsmorgonen avslutades med lite pokerspel efter krogvändan men det blev inte riktigt häftigt förrän 04.00 när världens åskväder drog in över staden, jag satt där i mörkret och grindade när gatan utanför lystes upp av vad jag till en början trodde var blåljus. Dock var frekvensen oregelbunden samtidigt som det hela ökade i intensitet, snart blev jag varse om att det var Tors hammare som ven för första gången på allvar på bra länge. Det dröjde inte länge innan strömmen också gick och jag förbannade min otur då jag var inne i en bra session på PLOn, dock blev jag och katten sittandes och stirrandes rakt ut i mörkret i en mysstund som vi sent ska glömma. Det var riktigt häftigt att se hur hela himlen lystes upp av de otaliga blixtar som skar genom himladuken, strömavbrottet gjorde det än mer mäktigt då det blev kolsvart i några sekunder mellan varje blixt. Efter nästan en timmes skådespel kändes det helt ok att stänga av datorn och gå och nanna, jag verkligen älskar mysfaktorn när åskan går. Hade man bara haft en annan form av pussy bredvid sig hade kvällen varit fullbordad...

Nu återstår inte mycket av denna kväll mer än att slänga iväg betalningar för några kvarvarande räkningar innan det är dags att leta upp sängen, jag hann dra iväg en beställning på lite gamla klassiker till filmer på bluray också så då är kvällarna räddade framöver ur det hänseendet. Imorgon ska jag om jag vågar ge mig ut på en innebandyplan igen, trots att mitt lekamen numera transformerat sig så pass i storlek att jag ger Moby Dick en match om vem som är havets tungviktare. Usch, kilona måste börja bearbetas och filas bort nu, det har gått lite för långt på sistone.

Inga kommentarer: