fredag 2 september 2011

Världens bästa...

...Koivulainen åker iväg på pokerkryssning imorgon och det ska bli grymt kul, det är alltid härligt med dessa pokerrelaterade utflykter och även om det blir en kortare variant den här gången är inte förväntningarna mindre för det. Det är alltså PAF som anordnar en 24-timmarskryssning där temat går i pokerns tecken, en turnering med cap på 100 körs ombord och strukturen är helt ok med 15k i startmarker samt 30-minutersperioder med blinds som börjar på 25/50. Det bådar gott och jag skulle tippa på att maxantalet spelare kommer att infinna sig, detta innebär att prispotten landar på 200k och ett förstapris runt 70-80k hägrar. Det var länge sedan jag hade någon liveklonk även om det var nära i Riga när jag föll mot den dansande letten på sluttampen, nu hoppas jag att jag kan knäcka livespöket och ta min första större klonk på den scenen. Formen har ju varit god online i alla fall, om jag bara nu kan föra över ens hälften av den till livespelet så är chanserna bra för framgång. Tyvärr har dock onlineformen svikit mig under veckan då jag känt mig mer förnedrad än någonsin på nätet, ingenting har fungerat och har jag träffat något har de andra alltid träffat något bättre. Lite frustrerat läge alltså men jag tar gärna mer rättvis utgång nu i helgen så att jag inte blir brutalt utdragen eller gör bort mig kapitalt i fel situationer...

Veckan har annars sprungit på rätt bra med intensiva dagar på jobbet, det har inte blivit mycket tid till annat än rätt intensiv kommunikation med en viss individ. Jag har dock sprungit lite kallt i vardagen också då jag t ex natten mot tisdagen drömde mardrömmar(rätt patetiska sådana) bara för att vakna superpigg mitt i natten utan att kunna somna om, som om det inte vore nog inser jag att mina jeans spruckit i midjan men orkar inte bry mig utan paltar mig till jobbet ändå. Det var något mer som hände men jag kommer inte ihåg det nu, känslan var i alla fall att vad jag än gjorde eller tog i så gick det åt helvete. När pokern sedan också jävlades så gjorde det att veckan kändes extra lång, skönt att jag äntligen är framme vid helgen och veckans höjdpunkt i form av den ovan redogjorda kryssningen.

Just nu sitter jag och tittar på Ungern-Sverige samtidigt som jag väntar att lillebror ska dyka upp för samtitt och en fin leverans av lite McD-mat, om 5 min börjar också Fredagsfighten på SvS som jag satellitade mig till så där helt apropå även om det såg riktigt illa ut i satelliten ett tag när jag var nere på 2BB. Begreppet "Being Koivulainen" gjorde sig dock känt igen och jag kunde med stor portion tur vända det hela till en rätt säker plats efter tag, jag får hoppas att flytet håller i sig till själva huvudturneringen också. Jag har ju inte haft en ITM på två veckor snart, känns helt absurt med tanke på senaste månaden. Det sjuka är att jag inte vet om jag är ironisk i den sista delen av meningen, vi får hoppas att jag är det för annars har jag drabbats av en stor släng av hybris. Jag hoppas kunna ge er en fin redogörelse för kryssningen på söndag kväll och där rubriken på inlägget är "Där satt den!", ser ni den vet ni var skåpet står.

Inga kommentarer: