måndag 26 september 2011

Tyngsta bad beaten på länge...

Jag tog mig till FT i Supersöndag på SvS igår och där åkte jag på den tyngsta bad beaten på bra länge, jag ligger 4:a - 5:a med nio kvar. Jag plockar upp AQhj på knappen och ser först en limp och sedan en 3x från cutoff innan det är min tur, jag funderar en stund om vad jag ska ta mig till då vik finns inte men det blir bara en syn till slut då vibbarna var sådana att jag inte ville ta några onödiga chanser för tidigt i handen. Både SB och BB synar upp och vi är fyra till floppen, den kommer A83rainbow och det checkas fram till mig. Jag försöker hitta lämpligt betsize då jag är lite smårädd för situationen, tror ju att det helt klart kan finnas en AK därute så jag vill inte committa mig för hårt så jag slänger ut ett drygt halvpottbet som jag får en syn på. Turn kommer ännu ett A och den enda som är kvar checkar till mig, jag ser inget annat än att stoppa in allt jag har och jag får en ganska snabb syn av honom för att se honom visa upp A6. Jag vågar inte ens kolla längre utan zoomar in procenttalet under min avatar med händerna formade som en kikare, än så länge lyser det 95% i grönt. Ack den ångest jag dock känner när jag ser den slå om till 0% i rött, hur är det möjligt? Jag kollar in brädan och ser att han på rivern dragit in ett av sina tre outs för vinst, en sketen och djävulskt äckligt vidrig sexa har letat sig dit och min tomhet är total. Istället för grym chiplead där jag skulle ha haft mer än dubbelt så mycket som tvåan är jag ute på en försmädlig nionde plats...

Det var inte lätt att somna efter den och det är nästan så att jag blir lite gråtmild även nu när jag tänker på den handen, den träffade mig rakt i hjärtat på ett inte så positivt sätt. Hade jag fått den 93%(eller något) handen att hålla hade jag nog nästintill varit garanterad en topptre-placering och det var ju som sagt Supersöndag det rörde sig om så prispengarna var inte att leka med, förstapriset var 76k. Usch. Mår illa bara jag tänker på det hela, så nära total succé igen men så blir jag rövknullad så som jag inte blivit på länge. Den där omgången kommer att ha lämnat permanenta skador i mitt tarmsystem...

Igår natt behövde jag verkligen en kram men i brist på mänsklig värme fick jag försöka hitta empatin i kudden men det gav inte så mycket, med en skrikande katt i bakgrunden hittade jag väl till slut sömnen en dryg timme efter turneringsslutet. Jag har inte varit en vare sig pigg eller alltför levnadsglad själ idag och har slaskat bort en dryg tusing på PLO här på kvällen, sedvanligt nog var jag upp 2k innan raset kom. Jag vet att PLO är det fördömda landet för mig men ibland går det inte att hålla sig, ibland måste man leta sig över till den mörka sidan. Veckan ser annars ut att bli lite lätt pokertät igen med först en deepstack på Aqva på fredagen och så HPK Open i Hallsta under helgen plus att Unibets SM kör igång, där siktar jag på att köra PLO och main till att börja med men även deepstacken ligger nog bra till. Kan jag plocka hem SM-titeln kan jag kanske glömma denna miserabla bad beat jag åkte på, tror inte jag tagit in den fullt ut än. Blä on a higher level.

1 kommentar:

generationx.se sa...

Trist, lycka till med live-pokern i veckan. "Gråtmild" ja, jag var väl nära något sådant tillstånd igår jag med. Men, men, det som inte dödar, härdar, sägs det...