lördag 3 september 2011

Avfärd...

Då är det bara några timmar kvar tills jag ska börja rulla mot Stockholm, det blir jag och P1 som drar härifrån så jag ska plocka upp honom på Råby strax efter 16. Vi tar i lite vad gäller tidsmarginal då ingen av oss är riktigt hundra på Stockholmsnavigationen så vi spelar hellre lite safe så här i början på trippen, det är inte nu vi ska ta en coinflip om vi säger så. Själv blev jag väckt av en skadeglad själ strax innan 12 men det var helt ok då jag hade klockan på ringning 12 vilket fall som, jag har ju lite förberedelser att klara av innan jag drar. En av dessa var att lämna katten hos mor och far då jag inte har mage nog att lämna henne själv i drygt ett dygn även om hon säkerligen skulle klara av det, det gör dock ont i hjärtat varje gång jag ska forcera in henne i buren för transport. Hon har numera förlikat sig med faktumet så det är inte den jakt och kamp det var förut men jag gråter inombords när jag hör henne kvida till och från när hon väl är inburad, funderar på hur elak på en skala jag egentligen är. Nåväl, hon blir väl omhändertagen nu i alla fall så hon lär tycka det ändå är värt det hoppas jag.

Jag har precis smällt i mig en pizza som uppladdning, det gäller att tänka på kosten när man sportar och har ett stort evenemang framför sig. Jag hoppas jag kan få en bra start i själva turneringen och hålla ut första dagen, enligt schemat ska det spelas i sex timmar idag innan det läggs ner och återupptas kl. 12.00 imorgon. Jag har ju hitintills inget bra track record i lite större evenemang utan har väl lyckats busta efter 3-4 timmar varje gång, må jag kunna hålla i det för en gångs skull även om jag är lite färgad mentalt efter senaste veckans förnedring på nätet. Jag får väl köra TAG-poker till en början och sedan skifta lite till och från så att jag inte blir alltför förutsägbar, kan jag bara få en bra start med lite bra kort och bra träffbild kan allt hända.

Väl mött ni som nu ämnar dyka upp på kryssningen. Ser ni en mullig snubbe med halvt bakåtslick, glasögon och rufsigt skägg är det stor chans att det är jag...

Inga kommentarer: