torsdag 25 augusti 2011

Går i trasiga skor...

Torsdagen är över och i och med det står helgen för dörren, en helg som för min del kommer att innehålla en del festande samt en sedvanlig dos av onlinepoker. Idag var planen att inte spela något men speltarmen började suga vid 20-snåret så det blev 500-kronors och djupen till slut även om det inte blev någon som helst framgång där. 500-kronors var seg från första början och när jag väl får AA med 2/3 kvar av startstacken åker allt in pre mot JJ, tidigare under framgångsrika veckorna som varit slog inte tvivlet rot i mig i lägen som dessa men eftersom jag börjar känna att vinden är på väg att vända tillbaka "visste" jag att det här skulle gå åt helvete. Mycket väl, en J direkt på floppen beseglar mitt öde och en given uppdubbling blir till en snopen exit. Jag som inte ens hämtat mig från gårdagen utdragning än...

I djupingen gick det lite bättre och till första pausen hade jag väl jobbat upp stacken till krokarna av 3-4xstartstack men föga hjälper det när jag ändå stupar under timmen två. Jag kommer inte ihåg några detaljer då jag samtidigt var involverad i en satellit till main event i SM på Unibet som gick bättre och kändes lite viktigare för tillfället. På Unibet hade jag först kört ett kval till kvalet som jag klev in i sent omsider men lyckades med lite flyt knipa en av de fem garanterade platserna till huvudkvalet. Nåväl, väl där var runt 20 personer med 2 platser garanterade så det var en lång och jobbig väg att vandra, på något sjukt sätt lyckas jag dock med bedriften att knipa en av de två platserna så nu är jag klar även för main event på Unibet då jag sedan tidigare fått en plats i main på SvS eftersom jag kom tvåa i DM för Västmanland.

En helt ok pokerkväll ändå även om ännu en småsur utdragning får läggas till handlingarna... Imorgon är det turnering på Aqva men jag känner ett visst agg att dyka upp där just nu så jag tvivlar på att det blir närvaro för min del, styr nog upp lite solokvist filmkväll istället. Jag kan ju alltid plöja den nyinköpta Sagan Om Ringen-boxen på bluray om jag känner att jag inte hittar på något bättre...

I morse fick jag mig en smärre chock på vägen till jobbet då jag stötte på ett lite ovanligare djur, jag är i godan ro på väg fram på en raksträcka när jag får se något odefinierbart i vänster körfält en bit fram. Jag börjar bromsa och försöker på alla sätt förstå vad det är jag ser, till en början ser jag ju att det ligger någon form av roadkill på vägen men vad är det som är bredvid? När jag väl kommer tillräckligt nära visar det sig vad jag stött på denna gången, en örnjävel nämligen. Den breder ut sina gigantiska vingar och släpar bytet bortåt den vänstra vägkanten och jag tappar hakan när jag passerar tingesten, jösses vilken respektabel invånare i naturen. Det är första gången jag kommer så nära en örn och dessa fåglar är ju gigantiska, jag skulle inte vara alltför kaxig om en av dessa satte av efter mig. Nu satt jag ju i min stålbur så det hade nog gjort mest ont på honom ifall han gjort något utfall men ändå, man måste respektera naturen för allt den har att komma med.

För att knyta(ha ha) an till rubriken så är mina relativt nyinköpta skor redan utslitnai sulan, det är andra gången på två år som jag sliter ut ett par skor och jag börjar fundera på var felet ligger. En solklar påverkansfaktor är ju att skorna har båda gångerna varit av samma märke, nämligen Dahlin. Det jag börjar fundera på är om sulorna görs medvetet tunna och bräckliga för att ett par skor inte ska räcka mer än en säsong innan man måste köpa sig ett nytt par, dessa köpte jag väl i april eller något och de är redo för soptippen redan nu. Jag vet inte om jag är kinkig men det tycker jag är lite väl kort livslängd för ett par dojor för dryga tusenlappen, skitsamma vad det är för märke. Jaja, blir väl att köpa sig ett par höstskor då istället, frågan är bara dock om jag ska frångå Dahlin nu och rikta in mig på något annat. Erfarenhetsmässigt borde svaret vara givet men jag är ju inte smartare än att jag kör på fastän konceptet kan visa sig vara tvivelaktigt.

2 kommentarer:

"kampsportsalias" sa...

Idag föddes en liten pokerspelare och själv har man struttat omkring hela dagen, stolt som en tupp! =)

Koivulainen sa...

Stort grattis! :)