lördag 20 augusti 2011

Seger i 500-kronors OCH Långlördag...

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga längre för nu är jag nog inne i mitt livs turneringsrusch, inte nog med att jag vann djupingarna back-to-back för knappt två veckor sedan och även plockade hem 500-kronors i veckan utan nu skulle jag bräcka dessa prestationer genom att ta hem TVÅ turneringar under en och samma kväll. Jag reggade mig glad i hågen till djupingen, 500-kronors och LL utan att egentligen ha några större förväntningar på något. Djupingen var snabbt avklarad och jag fick knappast någon drömstart i någon av de två andra utan gnetade på rätt hårt och länge innan jag fick upp någon som helst form av fart, dock skulle det ju ta sig mer och mer ju närmare slutet vi kom som synes.

Jag är ju ganska trött nu efter att ha spelat poker i nästan sju timmar och fokuserat stenhårt samtidigt som jag inte direkt kan särskilja turneringarna från varandra heller eftersom allt bara är en enda stor gröt av spelade händer och knäckta motståndare, jag är ganska tagen av min bedrift själv också och det var inte en helt oberörd Koivulainen som såg sista handen avgöras i den andra turneringen. Nej, jag har verkligen hittat mitt flyt nu och det är bara att hoppas att det är en permanent förändring av mig så att det kan hålla sig om än inte på en lika sjuk nivå framöver. Jag ska hitta sängen nu då jag måste få lite kvalitativa sömntimmar också, jag ska dock återkomma med fler tankar och detaljer kring denna kvälls defilering.

Om jag bara nu kunde lyckas i Söndagssteken för en gångs skull också...

Inga kommentarer: