söndag 12 februari 2012

Hektisk helg...

Jag slog till slut till mot slutet av veckan, jag bekräftade mitt köp av min silverpil version 2.0 i torsdags och hämtade ut den i fredags. Det var riktigt skönt också att jag kunde dumpa Saaben as it was hos handlaren mot en habil summa av 1 000 kr som lades till på priset, det var det väl värt för att slippa fixa handbromsen satt tvätta åbäket in- och utvärtes. Lagom nervös gled jag från bilfirman i min nya pärla men den initiala osäkerheten släppte ganska snart och ju mer jag fick smeka henne desto mer kär blev jag, är riktigt nöjd med mitt inköp MEN säg den lycka som varar länge. Being Koivu börjar återfå sin initiala innebörd d.v.s. ha mer lutning åt Murphys lag än åt kung Midas, imorse när jag skulle hem från klubben upptäckte jag nämligen en dragkroksbuckla på stötfångaren där back. Tack för den vem det nu än må vara som orsakat den, ingen har i alla fall gett sig till känna så här står jag med ett antal tusen i självrisk som nästa ljuva utgift. Being Koivu som sagt.

Igår hade vi en jubileumsturnering på Aqva för att fira det första året av verksamhet sedan nystarten och 70 glada fiskar dök upp för att göra upp om segern, riktigt kul med så bra uppslutning. Turneringsstart var planerad till 14.00 men som vanligt drog det ut på tiden, vi fick dock igång det hela runt 14.15 vilket vi absolut får vara nöjda med. Tyvärr blev det en urusel insats för min del i turneringen där jag kom fel in i allt, först tappar jag 1/4 av stacken med JJ mot A5 när floppen kommer 234. Strax efter tappar jag 1/4 till när jag har K-högt flushdrag på flopp och får hålstegdraget på turn utöver det, dock blankar rivern och jag får mucka mot bet. Lagom tiltad sitter jag och svär, känner mig helt off och inser vartåt det barkar men lyckas vinna en pott och ta igen lite innan dräpandet fullbordas. Min antagonist FN sitter till vänster om mig och han är minst sagt labil i sitt spel, omöjligt att veta ifall han sitter på nötterna eller är tommare än en falukorvsförpackning hos Kicki. Nåväl, jag hittar JJ och slår upp det pre, får syn av FN och ser en flopp som är T76 rainbow. Det känns helt ok så jag bettar ut och får syn, turn blankar en 2:a och jag bettar ut igen men nu slår han om och jag inser att jag mycket väl kan vara slagen men att han likväl kan sitta med träff och drag eller något dylikt. Jag säger allin och knappt hinner jag fullborda meningen innan han har synat, han viker upp 89 och jag drar dött. Så jävla värdelöst på alla skalor, jag reser mig upp och drar en känga i väggen på väg bort från spelet. En del av tilten baseras också på det faktum att jag vet att jag måste tillbringa i princip 12 timmar till på bygget eftersom jag ska hålla i turneringen...

Det blev till slut 15 timmar på klubben med 90 min av spel för egen del, det är inte direkt +EV om vi säger så ur ett spelmässigt perspektiv men det var väldigt trevligt att vara med och se till så att alla fick en så angenäm spelupplevelse som möjligt. Det är på något sätt ändå det som är payoffen för det hela och det värmer när man får något enstaka tack eller som nu när en spelare som inte är på klubben alltför ofta sa att det är härligt att komma och spela för att det är en så skön och avslappnad stämning. Det är exakt det jag eftersträvar med mitt engagemang i klubben, det sociala ska vara det primära och spelet det sekundära. Vi är där för att hänga och ha kul ihop, det är väldigt många varma och goda människor jag lärt känna på detta sätt. Jag agerade dealer på finalbordet igår och det var kul att se att så många av just dessa människor hade tagit sig så långt, de om några är förtjänta av framgång. Segraren i turneringen, Lillis, är ett av praktexemplaren så ett extra stor grattis till honom. E och M från EMD var på plats också och jag trodde jag nästan var på väg att bli fullvärdig medlem i deras klick men jag tror aldrig de har varit kaxigare mot mig än nu, det var hån och levlingsförsök till höger och vänster. De är ju t ex de som myntat omskrivningen av mitt nick Koivula till Korv-Ulla, de har humor de där pojkarna. Men jag gillar dom skarpt ändå...

Efter att ha kommit i säng 04.00 sov jag till 13.00 idag och har efter det mest lufsat runt i allmänt segt tillstånd, reggade mig till Febern med onda aningar i maggropen och det blev en kort tillställning även denna gång då jag åkte en bit in i andra timmen. Träffbilden är som bortblåst samtidigt som setupsen haglar även om jag i vissa fall kliver in i dom med huvudet före, Steken blev också lika fort avklarad där jag tappar det mesta med JJ när floppen kommer J97. Efter bettande och syn kommer turn 8 och jag inser att jag är med största sannolikhet slagen men klarar inte av att vika efter en allin-push, motståndaren har AT och rivern blankar. Med smulor kvar hittar jag KK handen efter och dubblar men är fortfarande mer eller mindre död, det sista åker till slut in med 99 och jag är uppe mot TT och AK. En blank bräda senare får jag tacka för mig... Jag är kall vad gäller pokern just nu, det går inte att säga något annat.

Annars vet jag inte vad mer jag ska tillägga, blir en intensiv vecka igen och nu är det bara två veckor kvar till Irlandsresan. Det ska bli riktigt trevligt att komma iväg, bara hoppas jag hittar formen tills dess igen. Jag har varken spelat xbox eller kollat på film på ett bra tag utan halvplöjt lite TV-serier istället där jag inte kommer ihåg ifall jag nämnt Suits och Homeland som hyfsade nykomlingar, den sistnämnda börjar bra men blir faktiskt bara sämre och sämre då den är totalt förutsägbar och jag tycker skådespelarna är under all kritik. Den förstnämnda har jag bara kollat ett avsnitt av men den känns klockren på alla plan, jag lär dock titta på lite fler avsnitt innan jag kommer med en dom.

Nej, jag ska bespara er allmänt svammel och lägga ner för den här gången, jag hör en påse lösvikt som viskar mitt namn.

2 kommentarer:

generationX.se sa...

Grattis till Ådin, jag antar att det nästbästa är gott nog... ;)

Railade dig på Steken, även om du inte åkte på JJ var det väl den handen som var början på the downward-spiral. I mitt fall blev det ungefär samma sak. Hade iofs gått på en mina först och gått ner från 8K till 4k och fick sedermera JJ på hand och hamnade all-in pre-flopp mot en annan ministack. Han synade min all-in med KJ och mr Kojak träffade kungen på river. Så var den sagan slut. Åkte väl någonstans i mitten av fältet. Next time...

Ska bespara dig att prata hockey idag... ;)

Koivulainen sa...

Vilka är världsmästare? ;) Jag är rätt kall pokermässigt just nu faktiskt, går inte bra överhuvudtaget. Vet inte riktigt hur jag ska hitta tillbaka men får väl börja med att införa tålamod igen...