måndag 3 september 2012

Det är mycket nu...

Senaste veckan har ännu en gång bara svischat förbi där jag knappt kan urskilja den ena dagen från den andra, jag vet att jag i det senaste inlägget från förra veckan antydde att det skulle komma ännu ett alster dagen efter men tji fick ni. Nu kommer jag inte ens ihåg vad mer det fanns att berätta där och då, mer än att jag då självklart fortsatt sprang kallt i pokern. Jag vet att jag tog back-to-back finalbord i Djupet under måndagen och tisdagen men slutade sexa respektive sjua, lite symptomatiskt för mig just nu där jag ofta är med och slåss men inte når ända fram.

Den historian upprepade sig idag när jag slutade sexa i AW, spelade stabilt och tålmodigt hela vägen och känner att jag är helt ok med även om stacken inte är alltför imponerande. Lyckas jobba upp mig till en fin andraplats med sex kvar när det börjar smälla, först har jag ju brutalt flyt själv när jag får in 3/4 av stacken pre med AQ mot AA och brädan kommer A5342 så jag ska ju inte klaga direkt. Dock är det lite surt när jag en stund senare höjer upp med KQo och får två syn, floppen kommer Q2x och jag bettar ut varpå jag får en ganska väntad push då det ligger två klöver ute vilket är perfekt läge för någon med flushdrag att just pusha. Jag tar synen men är uppe mot 22 och det är godnatt i den handen... Bara enstaka händer senare hittar jag KK som jag stoppar in 6BB med, det blir upp till BB att bestämma om det blir dans och det blir det då han hittar synen med QJo. Floppen kommer bara i klöver där han självklart har en dylik, turn är spiken i kistan i form av en fjärde och jag blir hyfsat rövknullad igen. Jag vet, jag drog ut så det stod härliga till innan så jag har ingen rätt att klaga...whatever...

I nöjesväg kan nämnas att jag bevittnade en konsert med Thåström på Sigurdsgatan 25 här i staden på torsdagen, jag fick hämta upp storebror innan dock då han nyligen slitit av hälsenan. Väl på plats strax efter 19.00 med utannonserad gå-på-tid för den mörksinnade herrn satt till 20.00 känns allting riktigt bra, tills vi ser skylten som påtalar att han faktiskt inte kliver på förrän 21.30. Antiklimax. Nu påbörjas operation slå-ihjäl-tid-tills-konserten-börjar, som tur är springer jag på lite löst folk som jag kan kackla loss med för att fördriva tiden. När det väl börjar är det riktigt bra även om jag blir lagom irriterad på ännu ett exempel på folks totala avsaknad av intelligens och vett...

Det hela utspelar sig i ett tält som är uppsatt över en parkering där det mitt i tältet därmed finns en tvärbalk i knähöjd för att avskilja parkeringsplatserna, den uppfattas som idealisk att stå på av några svagsinnade individer som därmed skymmer sikten för alla bakom. Den första att kliva på är en skinnjackeklädd manlig lirare som ser ut som något som katten pissat på, han står där och svajar när ett yngre par tränger sig förbi oss för att påbörja bestigning av balken. Nu är den täcka delen av paret som ska få plats på balken men i sin iver att kliva upp på den missbedömer hon rotationskrafterna och blir baktung i ett kritiskt läge. Nu börjar hon ramla bakåt fäktandes desperat efter något att hålla i men hon missar storebror, dock får hon tag i sin pojkvän som står framför balken oförberedd varpå han också börjar falla bakåt. Nu är paniken total och hon är på väg mot mig, för en nanosekund tänker min bittra hjärna att jag tänker banne mig inte fånga en sådan hjärndöd och oempatisk individ men eftersom det är det närmsta jag kommit kvinnokontakt på år och dagar så räddar jag henne från närkontakt med asfalten. Vad tacken blir? Hon ställer sig rakt framför mig på balken och skymmer min sikt totalt. Jag blir åter nödgad att citera en av de bästa låttitlar någonsin, "People = shit". Jag kan innerligt förstå folk som går postal...

Den fadäsen lät jag dock inte förstöra upplevelsen utan Thåström levererade stenhårt, bästa numren var "Låt dom regna" samt "Ingen nedåt sång" där hans känslosamma nivå nådde klimax. Efter konserten bar det av mot Hallstahammar igen för att dumpa av storebror, dock hinner jag med att nästintill krocka då jag på grund av ett oerhört sent filbyte håller på att bli plockad i sidan. Där drog jag ut mot väggudarna... Som om det inte vore nog drabbas E18 av ett monsunregn och jag får köra i 60-70 på 110-väg för att överhuvudtaget ha en chans, jag klarar mig dock helskinnad både dit och hem så då var den dagen avklarad i alla fall.

På fredagen roade jag mig med att köra FF där jag inom de första tio minuterna hinner med att trippla min stack efter en set-up och en donation, glad i hågen tror jag att det kan bli succé men icke sa nicke. En bit in i turneringen hamnar jag på samma bord som riverjack(som då ska vara en viss Knutar om jag har förstått det rätt), han spelar sin vanliga aggropoker och jag väntar bara på läget att få trycka till honom. Tyvärr blir det precis tvärtom där han först plockar mig i en pott där jag har TT och höjer upp pre med den, han synar och floppen kommer J-hög. Kommer inte ihåg om jag bettar eller checkar men vi ser en Q på turn i alla fall, här försöker jag sno potten genom att ställa honom allin men han har AQ och drog ut rätt fint på turn. Några händer senare får jag 9To som jag synar upp en raise från honom med, floppen kommer 9J8 så mitt öde är ju beseglat där och allt åker in men han har hittat 99 så jag är rätt illa ute och inte bara det utan till slut även ute ur turneringen. Det var det fredagsmyset och som grädde på moset avslutar jag den dagen med att jobba ett par timmar, allt för att göra det miserabla än mer miserabelt.

På lördagen blir det dock en helt annan ton i skällan då jag tar mig ut till en kräftskiva som jag blivit inbjuden till så där i förbifarten, av de 21 som väl dyker upp känner jag bara tre så det blir en hel del nya men ack så trevliga bekantskaper. En hellyckad kväll senare där det ingått femkamp, allsång, snapsande och dansande får jag skjuts hem av Plzd2BeatU som var vänlig nog att agera fyllechaffis. Trots ett till synes rikligt intag av berusningsmedel är söndagen fridfull, jag gör inte många knop men känner inte av någon form av bakfylla heller. Jag hinner jobba några timmar till på morgonen innan det bär av till Sportbaren för att kolla på Liverpool mot Arsenal, precis utanför entrén blir dock jag och Plzd2BeatU påhoppade av en äldre farbror. Uppenbarligen går vi på cykelbanan och det gillar han inte alls så han vräker ur sig ett "Ni går på cykelbanan!" ur det blå, vi kan inte annat än garva åt eländet. Eländet fortsätter dock då Liverpool spelare som en påse nötter och säsongen känns körd innan den ens har börjat... Söndagskvällen avslutas med lite xboxande med Sandman, vi betar av en SpecOps-karta från CoD:MW3 vilket får duga som pricken över i:et för den helgen.

Det är nog det mesta av det väsentliga som hänt senaste veckan, det snurrar på i bra takt som sagt och jag vet inte riktigt var tiden tar vägen. Senaste fyra veckorna har jag dock i alla fall avstått all form av godis och skräpmat där jag dock intog en hamburgare i samband med fotbollen igår, det ser alltså bättre ut på den fronten och jag har nog tappat runt 5 kg tack vare detta. Nu om jag bara kunde sluta med mina köttbullsmackor till frukost...

Inga kommentarer: