måndag 17 september 2012

Krukan-debut...

Ännu en vecka lagd till handlingarna där den största begivenheten egentligen var att jag slutligen hittade till Krukan i Stockholm för min debut där, har varit nära att dra dit många gånger men aldrig riktigt hittat geisten. Nu i fredags var det dock ett gäng härifrån som beslöt sig för att åka så jag slog följe efter lite övertalning, om än dock med en ond aning i maggropen om att det nog inte skulle bli någon höjdarkväll. Som vanligt är gutkänslan att lita på...

Efter att Plumpa plockat upp mig med Peaceling i baksätet styrde vi bilen mot HelenGu som också skulle med, efter lite om och men kommer vi iväg och mina kära vänner försäkrar mig om att de har läget under kontroll tidsmässigt. Vi hittar till slut fram till storstan och närområdet till Krukan, klockan har då slagit 18.45 med turneringsstart men återigen försäkras jag om att allt är under kontroll så vi går och äter lite kinamat som uppladdning, blir dock mer hetsätning för det börjar sakta gå upp för sällskapet att vi kanske inte är så bra ute tidsmässigt som vi tror. Vid kassan blir det lite strul med mitt kort, det vägrar accepteras för betalning varpå jag säger till den asiatiska kvinnan som betjänar oss:

- Jag är gul.

Som om inte det vore nog lägger jag till, för säkerhets skull:

- I am yellow.

Jag kan ju säg att pokerlingon antagligen gick henne förbi, dock inte mitt sällskap som brister ut i ett hysteriskt skrattanfall. Jag förstår först ingenting men efter lite kontemplering inser jag vad de har så roligt åt, det sjuka är att dessa ord kom ur min mun helt utan eftertanke och insikt om vad det egentligen var jag sa. Jag klarade mig i alla fall undan åtal om folkhets...

Väl på Krukan inser vi vårt misstag, det är fullpackat med folk och runt 30 personer före oss i listan till turneringen. Vi skriver dock upp oss och efter två timmar är det äntligen dags för oss att få kliva in, tiden fram tills dess fördrev jag med att bekanta mig med klientelet en aning och sprang bl a på Mauritz från SvePof. Trevlig snubbe, välsmord i munlädret men hade väl inte väntat mig något annat och han presenterade mig som "killen som utmanade mig om ordförandeposten i SvePof" med ett litet skurkaktigt leende men det är smällar man får ta, någon var ju tvungen att åtminstone försöka. Cyntax sprang jag också på som passade på att ta ett idolfoto på sig själv och mig, en som jag hade kunnat tänka mig ett idolfoto på var Dilba som sprang runt inne i lokalen en stund. Hon har banne mig inte förändrats ett dugg utseendemässigt på typ 15 år, att hon dessutom har något speciellt över sig gör ju inte saken sämre.

Efter att ha fått plats vid bordet hamnar jag i hetluften ganska fort, startstack på 15k och blinds på 150-300 med 25 i ante gör att det ändå finns ett visst spelutrymme kvar trots den sena starten för undertecknad. Jag hittar dock AKo på SB och efter att en semishort pushat med 5k före mig känner jag mig nödgad att ta syn, det blir vi två HU och han visar upp A7. Med min nuvarande form vet jag exakt vad som komma skall, floppen försöker vagga mig i falsk trygghet med K7x men turn ger den ack så väntade andra sjuan och efter en blank river kan jag kyssa en tredjedel av min stack farväl.

Några händer senare hittar jag KQo som jag tar syn på pre när det är en raise till 1 500, nu är blindsen dock 300-600. Floppen kommer 9-hög eller något, ursprungshöjaren bettar ut igen och jag kan inte annat än vika men den tredje i handen synar och turn kommer K. Suck. Den handen spelade jag dåligt, om jag nu skulle spela den borde jag ha pushat pre och inte bara kallsynat. Det dröjer inte många minuter efter det innan det är över, efter två limp före mig har jag 7k i stacken och tittar ner på A9. Jag såsar in och en kille några platser efter mig trycker också in sitt, tack och hej för min del då. När korten vänds upp visar han upp AK och efter en K på flopp är det bara att kasta in handduken, orkar inte ens vara besviken i det läget utan inser att min kalla period är här för att stanna. Säger inget om de två sista händerna men hade jag vunnit den första hade allting sett helt annorlunda ut...

Får sitta och vänta i tre timmar till innan alla i vårt sällskap bustat så att vi kan börja dra oss hemåt, måste säga att mitt intryck av Krukan blev en mindre besvikelse. Jag hade visualiserat mig det hela som något mycket flådigare och större, blev nästan paff när jag klev in i lokalen. Inget ont om det dock, allting sköttes bra och det var bra stämning samtidigt som faciliteterna inte lämnade något övrigt att önska. Det är väl bara det att jag i min fantasi skapat mig en nästintill mytisk bild av detta ställe, var ju skönt på ett sätt att se att t ex Aqva egentligen inte ligger alls långt efter ur arrangemangshänseende. Största skillnaden är ju att de har dealers på alla bord vilket få klubbar mäktar med... Det blir helt klart fler besök där vad tiden lider, värdet var ju bra så vitt jag kunde se under de 30 minuter jag spelade.

Efter att ha kommit hem strax innan tre på natten efter en jobbvecka var jag helt förstörd under lördagen och sov bort det mesta, orkade dock köra LL på kvällen utan framgång. Söndagen gick i samma fotspår, tröttheten vägrade lämna mig och jag tror att jag har något i kroppen då mina tatueringar har en förmåga att svullna upp när så är fallet. Just nu kan den på min underarm ses som handikappanpassad då den mer liknar blindskrift än något annat... Jag kör några satelliter till söndagsturneringarna på SvS utan framgång, till slut bestämmer jag mig för att ge Krukans turneringsserie på PS en chans då det ligger en del SM-paket i potten. Under 10 veckor ska det spelas och jag fick en helt ok start, jag hittar en femteplats som ger mig runt $260 i bounties och prispengar samt en ticket till valfritt $109-event i online-SM. Skönt med en liten framgång i alla fall, kan behöva alla självförtroendeboosts jag kan få.

Såg att rosjon redan klonkat ett paket, om jag bara fick vara i hans byxor om än så för en dag. Alltså inte bokstavligt men...

Noterade att Good William Hunting-turneringen på torsdagar på SvS bytt namn till Superskalpen, är herr Thorsson måhända på väg bort som ambassadör? Kan inte säga att dessa tre musketörer visat upp sig alltför mycket på sistone vad jag sett men Wiggen verkar i alla fall hänga i och köra lite turneringar. Om nu Thorsson får kicken vet ni var jag bor, SvS. Om inte så fråga Dybban, han kan visa vägen...

Körde AW ikväll men dog ganska långt in i den, får in det med 3BB med A9 mot K3 och torskar självklart. Får dock skylla mig en aning då jag försatt mig i den prekära situationen, torskade en megabalja långt in i turneringen när jag får in det med JJ mot AK och han träffar A på rivern. Om om inte fanns... Nej, min form är ångestframkallande kall nu och jag har dragit ner på spelandet även om det inte verkar så. Försöker köra mer satelliter och som igår så körde jag ingen av storturneringarna på SvS, jag måste försöka hitta flytet igen. Spelet finns där då jag känner att jag har bättre koll på motståndarna än någonsin nästintill men oerhört svårt att nå framgång när inget får hålla, flipsen vägrar gå ens väg och de gånger man behöver dra ut så missar man kapitalt. Det är ingen whine, bara ett konstaterande efter kvartal av misär. 2012 känns som ett förlorat år om inte något radikalt händer sista kvartalet, jag minns ju gärna tillbaka till motsvarande kvartal förra året då jag fick en rusch som heter duga. Jag sätter mitt hopp till någon fin klonk i något av SM-eventen om det så må vara online eller live, i SvePofs eller SvS regi.

2 kommentarer:

generationX.se sa...

"I am yellow".

Jag dör! :D :D :D

Koivulainen sa...

Fråga mig inte varför jag fick ur mig det hela där och då, fattade ju inte vad jag sa själv förrän efteråt. :)