onsdag 9 januari 2013

Braksuccé...

Häromkvällen blev det en aning dramatiskt på sena nattkvisten då sängen brakade sönder och samman, jag önskar att jag kunde säga att anledningen var att jag och kärestan idkade älskog utan dess like. Att sängramen aldrig fått sig en omgång som då, att grannarna ringt störningsjouren för att det låter som en flodhäst håller på att föda(åsyftandes då på mina parningsläten) eller att en grundkurs i kama sutra genomfördes. Men nej, verkligheten överträffar inte fantasin denna gång. Enda anledning till det hela var att jag rullade över från hennes sida till min, därefter var katastrofen ett faktum. Det var bara att riva ur allt och lägga madrasserna på golvet, fast innanför sängramen självklart då för att bibehålla sängkänslan. Lagom speedad i huvudet tog det ett par timmar innan man somnade efter den omgången och inte ens en sådan grej får hända av rätt anledning, vad episkt det hade varit om jag hade kunnat hävda att vi älskat sönder sängen. Being Koivu.

Kört lite Djupet-turneringar de senaste dagarna och kylan bibehålls i spelet, ena turneringen slutar efter att jag floppat topp två med A9 där dock turnen fyller färgen med en J. Allt åker i alla fall in där och jag förbannar min otur över att han ska få dra in färgen, döm min brutala förvåning dock när han viker upp JJ. What the fuck? Jag hade betat rätt hårt på den floppen men det hindrade inte honom från att syna, jag hade dock färgchansen kvar om det fyrfärgade sig på bordet men rivern blankade ju föga oväntat. Nej, nu är det riktigt tungt på pokerfronten, inte för att jag torskar stora pengar eller att jag blir rövknullad hela tiden. Det är bara att jag inte vinner någonting i princip, spelar ingen roll hur pengarna åker in utan jag väntar alltid bara på att motståndarna ska ta hem det i slutändan. Jag har haft perioder som denna några gånger förut och det är lika tungt varje gång, jag tror enda botemedlet är att sakta men säkert bara grinda sig ur oturen/det kalla. Skönt på ett sätt att den perioden infaller nu när jag håller lite extra hårt i slantarna, behöver jag inte veva bort extra mycket i ren frustration.

Har sett att Superbloggen på AB segat ned sig på sistone och att den ende som försöker hålla liv i den är Glimne, hans näst senaste inlägg lämnar dock en lite besk smak hos mig. Inlägget jag åsyftar är det där han redogör för hans och Bergmans vadslagning, det hela grundar sig på diskussioner de haft förra året där det slogs vad om Bergmans bok skulle utkomma före ett visst datum eller inte. Nu gjorde den inte det och därmed är Bergman skyldig Glimne en symbolisk slant, dock vägrar Bergman att betala. Sakfrågan i sig är ju inget att diskutera men själva tillvägagångssättet känns lite unket, Glimne ägnar ett av de längre inläggen på bra länge för måla fram det hela som något horribelt och tar tillfället i akt att verkligen(i mina ögon) sparka på någon som redan ligger ned. Glimne & co har hela tiden gnällt på mognadsnivån hos motparterna men i det här fallet tycker jag att han på ett sätt sjunker ned på samma nivå, fastän hans språkbruk är långt mer civiliserat än motståndarens. Jag hade ju hellre sett att han kommenterat det hela på två rader och konstaterat bara kallt att han minsann fick rätt vad gäller Bergman, istället för att som nu gnida in det sjutton gånger utan pardon. Nog för att Bergman varit brutal i sin framtoning men jag hade nog hellre sett att Glimne stod över det hela i sitt agerande, avslutade hela diskussionen med värdighet men nu är det verkligen som att han nyttjar tillfället att bemästra Bergman på alla plan. Inte riktigt snyggt även om jag förstår Glimnes syfte och motiv till det hela, han har ju blivit riktigt illa åtgången av Bergman under året. Lite sandlåda över det hela...

Något roligare att förtälja är att ni kan få chansen till lite enkla pengar då jag fått äran att vara bounty i en freeroll på Metspoker(www.metspoker.com), inget överdrivet utan bara $200 i potten med en bounty på $50 på mig. Det hela kommer att äga rum 17 januari kl.20.00 på Metspoker och beroende på utfallet så kan det bli lite mer spännande aktiviteter där vad tiden lider. Turneringen har passande nog döpts till "Kill Koivu" så det är ju bara att lyda rådet så kanske ni får en liten slant för besväret, jag hoppas vi får ihop ett skapligt gäng i alla fall. Se nu till att markera datum och tid i kalendern!

Kollade på The Hobbit för några dagar sedan och den var riktigt bra, lite mer mogen på något plan än den tidigare trilogin. Jag gillade Bilbo betydligt mer som hobbit än de andra gestaltningarna tidigare, nu fanns det en större mognad och avsevärt mindre menlöshet i bilden. Snyggt gjorda scener och ungefär samma uppbyggnad i tempo som tidigare, lite snack och så en fet actionscen och så lite snack och så en fet actionscen igen och så vidare...

Nej, nu lär jag leta upp flickvännen innan hon lackar ur helt på ouppmärksamheten. Behöver ju inte bry oss om eventuella knakningar i sängen längre i alla fall utan kan köra på utan bekymmer...

Inga kommentarer: