måndag 14 januari 2013

Förkylt...

Det small bara till i förra veckan, torsdagen och fredagen ägnades åt kurerande av en akut förkylning där det mestsa botandet idkades genom idoga sovande. Där försvann den halvan av arbetsveckan och helgen var kommen, sjukt nog har jag faktiskt inget minne av vad fredagskvällen ägnades åt direkt. Lördagen återfinns mer i minnet då tjejen drog iväg på fika och bio med kompis så jag fick eftermiddagen för mig själv, tiden utnyttjades till lite xbox och tittande av Minecraft-dokumentären. Den var rätt intressant även om delar av den kändes som utfyllnad, jag blev mest tagen av det mottagande Notch(han som gjort spelet) fick när han för första gången besökte en spelmässa i USA och alla skulle fram och tacka honom. Det är ju ett sådant erkännande man drömmer om, att få göra lite skillnad i människors liv och känna att man givit något positivt även om det som i det här fallet är något så "banalt" som ett spel. Jag är imponerad av människor som är kreativa och hittar vägar att få utlopp för den samtidigt som de också drar in lite deg på sin talang, killen i det här fallet verkar också ha kvar sina fötter på jorden så det inte är tal om någon hybris. Även fast han vid ett tillfälle säger sig vara gud, med en hyfsat stor portion självdistans förståeligt nog. Ungefär något jag skulle kunna säga i motsvarande sits...

På lördagskvällen blev det att köra Långlördag men det blev en vidrig affär, en dryg timme in hittar jag KK och slår om en raise pre som jag får syn på. Floppen kommer 653 med två klöver, efter att han checkat bettar jag 3/4-pott varpå han ställer mig och jag synar. Turn kommer Qhj och river 7sp, jag tror ju ganska logiskt att potten är min men ser sjukt nog hela min stacka fara åt fel håll över bordet. Jag riktar en ångestfylld blick mot hans kort och ser att han har 89o, say what? Hur i helvete hittar han det spelet han gör på floppen? Missförstå mig rätt, jag vill ha det här spelet emot mig varenda gång obviously men blir ju samtidigt nyfiken på hur man tänker...om man nu tänker överhuvudtaget. Jag tror inte jag kan ge ett mer belysande exempel på värdet på SvS än det, även om det här ändå är nästintill överdrivet absurt. Nåja, jag fick alltså äta skit som vanligt nuförtiden trots klockrent spel än en gång, börjar tyvärr bli van men det känns ju inte bättre för det.

Inte blev det bättre på söndagen när jag körde Steken, tar det ju lugnt med insatserna nu men lyckades kvala in till den sjukt nog med tanke på formkurvan. Väl i turneringen blev det ingen större dramati, jag tappade till 3,5k under första timmen från startstacken på 7k. Efter det börjar dock det hela ta lite fart och jag får stacken att dubblas efter att ha byggt på till runt startstack igen, kommer inte ihåg hur handen var men jag landar på runt 14k som jag sedan harvar runt på i en dryg timme. Efter det kommer en lokalförmåga vid namn davlau och sätter sig vid bordet, han sitter på en för det tillfället monsterstsack på 45k och jag hittar 77 nästan direkt efter hans ankomst. Han slår upp till 800 med blinds på 200/400, jag synar självklart och floppen kommer 8-hög med två ruter. Check till honom varpå han bettar 800 igen, jag slår om till 2 100 och han synar. Turn kommer till synes blank, ännu ett kort under 8 och jag bombar ut 4 000 som han synar, rivern kommer ett vidrigt T i ruter och jag känner mig tvungen att checka bara för att se hur han ställer mig allin. Jag blir kapitalt tilt eftersom jag är rätt säker på att jag hade honom fram till rivern, att han har synat med Ax eller något i ruter och nu fått färgen. Jag steker i evigheter innan jag till slut lägger bara för att få lite glåpord slängda efter mig när den relativt stora potten trillar över till honom, blir skapligt tiltad och ältar handen länge. Efter det dör dock mitt kortsnitt och spel mer eller mindre, jag som deltagare i turneringen går min död till mötes efter en menlös stund av försök till att hitta tillbaka till rytmen. Tror jag till slut får in det med JQru mot 99 men en blank bräda senare är jag finito... Kollade med polaren idag vad han hade, han säger sig ha haft A4 och turnat stegen mot mig så då känns det ju lite bättre i alla fall.

Idag har det inte gjorts mycket, vi var iväg och veckohandlade så jag passade på att köpa Far Cry 3 och X-Com Enemy Unknown till X360. Jag kan ju faktiskt få slut på något att spela, vore ju katastrof. Nu har jag något att roa mig med igen en tid framöver, båda spelen har fått väldigt bra kritik av både spelsajter och polare så tror nog att dessa två är något av guldkorn från förra året. Annars har jag kört ett spel som heter Enslaved senaste dagarna och det är väl ett lagom behagligt spel, inet att höja till skyarna men mer än väl uppfyllandes sitt syfte att roa.

Glöm nu inte bort frirullen på torsdag, kika in på www.metspoker.com på torsdag för 20.00 är det dags för "Kill Koivu"-turneringen där potten är på $200 med en bounty på $50 på mig. Reggningen till turneringen öppnar två timmar före start, lovar att det inte ska bli någon enkel batalj att knäcka mig.

Nu ska jag ta och duscha och krypa ner i sängen för lite mys med tjejen och nej, sängen är ännu inte fixad så vi har madrasserna på golvet. Blir lite campingkänsla över det hela...

2 kommentarer:

generationX.se sa...

Grymt! Hojta till när du provat X-com, ska bli kul att se vad du tycker om det. Om du blir lika frälst som en annan. :)

Koivulainen sa...

Kan säga att jag är ganska djupt nedsjunken i dyn redan efter att bara ha kört första uppdraget och den generella introduktionen. :) Får återkomma med mer definitiva synpunkter när jag kört lite mer...