tisdag 29 januari 2013

Fiasko...

Helgens pokeräventyr kan inte beskrivas med något annat ord än fiasko, den så länge emotsedda POY-turneringen blev bara en enda stor besvikelse där jag aldrig kom in i det överhuvudtaget. Jag fick några fina händer så som QQ men självklart kommer det A på floppen som det sedan blir oövervinnelig action på. Ett par sådana händer så är man ju illa ute även fast man har en stack på 10k från start, som mest var jag uppe på 11k men höll mest till runt 6-7k de knappa två timmar jag var med. Jag slutar på en 84:e plats eller något dylikt efter att ha fått in det med 44 mot ATkl pre, floppen kommer med två klöver och ett A på turn förseglar mitt öde. Riktigt besviken på det utfallet blev jag, nog för att motståndet i den turneringen som sagt var det grymmaste någonsin på SvS men hade större förhoppningar än så. Sedan blir man ju lite lack när man ser att rosjon letar sig in i pengarna ännu en gång, hur gör den mannen? Hur kan man leverera så hårt i varje större turnering? Önskar att jag vore rosjon för en dag...

Som om det inte vore nog av pokermisär på söndagen så fick jag mig en käftsmäll i Steken också som jag satellitat mig in till, jag börjar bra och dubblar ganska tidigt för att hålla mig kring den nivån cirka två timmar in tills jag får Plumpa till höger om mig vid bordet. Ni som inte vet det så är denna karl född med ett par guldbyxor, han kommer in i osannolika ruscher som håller i sig i flera månader där allt han rör vid blir till bankrulleboosters. Just nu är han inne i en sådan rusch och jag visste exakt hur det skulle sluta, det dröjde inte länge förrän han ägde min bleka finska röv ordentligt. Jag hittar QJo i mittposition och efter att en kille höjt innan och Plumpa synat bakom tar jag också en väldigt spekulativ syn, floppen kommer 9T4rainbow och efter att Plumpa satsat halvpott tar jag syn vilket en annan också gör. Turn kommer en himmelsk 8 och jag sitter på nöten, Plumpa bettar ut hårt igen och jag ställer för att se den tredje spekulanten vika innan Plumpa synar. Han har 44 och jag vet att jag är körd, rivern kommer med den fjärde fyran och jag vill bara börja grina men får istället se potten på 3xavg gå fel väg...vill även lappa till Plumpa. Killen är en av de goaste men ibland blir han bara för äcklig, han kan ju dela med sig lite av sina framgångar kan jag tycka. Jag är utsvulten på den fronten och anser mig förtjäna en munsbit snart, alla andra får mumsa tårta men inte jag. Orättvist.

Vad som är rättvist är dock att jag förärats en plats i ett styrelseförslag för SvePof för kommande året, det är delar av den nuvarande styrelsen som tänker omkandidera men även bjudit in mig och Bjoelle för att komplettera deras uppställning. Jag behövde inte allt för lång betänketid för att tacka ja, inte för att jag ser något självändamål i det utan för att jag vill vara med och påverka pokern i Sverige så att det förhoppningsvis i slutändan blir en accepterad hobby i Sverige. Jag tycker det är skandal att vi inte får utöva vårt intresse utan att känna oss som kriminella sluskar när vi egentligen har hur kul som helst tillsammans och bildar nätverk, hittar kompisar som ibland till och med blir kompisar för livet. Jag vet inte exakt vad min roll blir men har diskuterat lite med ordföranden Mauritz om att jag ska vara inblandad i arbetet mot klubbarna och det känns ju inte annat än logiskt, jag brinner mycket för gräsrotspokern som är långt ifrån den som oftast lyfts fram i media. Först ska ju dock vi få förtroendet, årsmötet hålls 16:e februari i Stockholm dit jag tycker att alla som bryr sig om pokern i Sverige ska leta sig. Det är ett bra pokerår som är bakom oss men än finns det mycket att göra och det på många plan, jag tror alla är intresserade av konstruktiva och utvecklande diskussioner så ta er dit och gör er röst hörd.

Hade lite fler saker jag tänkt ta upp men orkar inte, är för trött så får istället leta mig till duschen för att sedan gosa ner mig i flickvännens armar innan John Blund kommer och tar mig hårt...

Inga kommentarer: