måndag 11 februari 2013

Time flies...

Jag vet att jag börjar bli en aning uttjatad i mina beklaganden om att tiden flyger och det är väl ungefär som att konstatera självklarheter, frågan är bara om jag haft kul längs resans gång. I och med sambolivet har det infunnit sig en hel del rutiner som slukar tid likt ett svart hål så vardagskvällarna har en tendens att sluta innan de knappt ens har börjat, bara för att jag sedan morgonen efter släpar mig upp så som en av Walking Dead-zombierna ur sängen. Den serien hade nypremiär igår förresten, för er som suktat efter mera hjärndöd underhållning och när vi ändå är i de områdena och cirkulerar kan jag ju konstatera att jag läst ut "Världskrig Z". Vet inte riktigt vad jag ska säga om det hela, jag har svårt att kategorisera verket på något sätt mer än att det är en samling fiktiva återberättelser om händelser och öden under det fiktiva kriget mot zombies som boken handlar om. Jag har sett filmtrailern och jag tycker boken ger ramarna rätt bra, från alla möjliga håll och filmen får nog en ganska lätt uppgift att smälta in i den världen som boken tecknar. Kan nog bli riktigt intressant vad tiden lider...

Det mest dramatiska som hände förra veckan och som jag fortfarande minns är att tjejen drog en redig vurpa en morgon när hon skulle kliva upp ur vår "söndersamlagade" säng, vet inte riktigt vad som hände mer än att jag vände ryggen till för ett ögonblick och så hörs det bara en massa oväsen. När jag väl vänder blicken åter ser jag henne ligga i fosterställning i sängen och kvida, hon har på något sätt lyckats med konststycket att halka på något när hon var på väg att ta sig upp ur sängen för att sedan slå i foten i väggen, huvudet i sängfoten och låret mot sängkanten. En slagen hjältinna ligger alltså där nästintill okontaktbar, jag lyckas dock till slut få henne att bekräfta att allt är ok bortsett från några blåmärken och ett stukat självförtroende. Det är den typen av action jag får om morgnarna...

När helgen väl anlände blev det lite mer strukturerad underhållning, fredagskvällen ägnades åt filmen "Argo" som jag tycker levererade rätt starkt. Ben Affleck har för varje år som gått vuxit som både skådespelare och regissör, han har numera en rätt bra fingertoppskänsla för saker och ting. På lördagen bar det av för min del till Örebro för lite samkväm med proffsbloggare och moderatorer från poker.se, nu blev vi en ganska skadeskjuten skara på fem personer men lika kul hade vi för det. Första anhalten var en badanläggning i anslutning till campingen, väl där inser vi att vi valt helt fel dag att befinna oss där då det tydligen är någon form av kändistävling i simhopp. Vi väljer snabbt att gå för det dyrare alternativet av facilitetsutnyttjande, nämligen relaxavdelningen. Förhoppningarna är höga om flertalet jacuzzis och annat spännande men dessa grusas omedelberat, det hela visar sig vara en loungeaktig lokal där det finns en minimal bubbelpool i mitten som är igång 10 minuter åt gången med en reningsperiod på 10 minuter mellan varven. Antiklimaxet är totalt men vi får i alla fall se herrarna Shaaban och Hysén i badrockar om inte annat...

Efter några timmars häng där vänder vi tillbaka till vår stuga där en lång kväll av slaskande tar sin början, enda förhållningsregeln spelmässigt är att alla spel är tillåtna så länge de går att förklaras i regelväg. Jag introducera Omaha 5-2 vilket sedan blir kvällens huvudvariant med några avsteg, det blir mycket action och hånen och utdragningarna avlöser varandra. Jag själv kämpar med två inköp i markerväg men stupar min vana trogen till slut, jag är på väg att ge upp spelandet men Valterego stejkar mig med 1 1/2 inköp till mot allt bättre vetande. Det dröjer inte länge förrän även dessa marker är som bortblåsta, där och då bestämmer jag mig för att lägga ner min del av slaskandet och börja söka mig mot sängen. Sömnen blir dock svår att finna då grabbarna fortsätter att spela samtidigt som stugan är lika ljudisolerad som hotellrummen i Italien, jag hör mer än vad jag önskar helt enkelt. Jag gnäller dock inte utan plågar herrarna med stötvisa snarkningar istället tills de också lägger ner några timmar senare, efter det blir det i alla fall sömn till runt 10.00 på morgonen då vi börjar rensa stugan och förbereda för avfärd. Hemresan sker utan incidenter, ditresan var värre då oljelampan började lysa och jag trodde att jag ännu en gång blivit ägd av en bil. En oljepåfyllning senare var i alla fall den fadäsen undviken... Jag får tacka gossarna Jack Vegas, ludvvig, Valterego och Juggler för sällskapet, riktigt trevligt var det och dylika tillfällen befäster bara faktumet att de flesta individer inom pokersfären är riktigt trevliga prickar.

Pokermässigt har jag annars tagit det väldigt lugnt och jag plågar mig själv med att kolla vilka som vinner de större turneringarna på SvS, det smärtar att jag inte riktigt har råd att vara inne och veva så som jag skulle vilja. Nu krävs det dock lite disciplin för att sedan kunna komma tillbaka starkare än någonsin efter det mer eller mindre totala breaket, jag provar någon satellit här och någon turnering där men mer än så är det inte. Till helgen blir det dock intressant med Svepofs årsmöte som jag ämnar att närvara på, få se om det bjuds på några motkandidater till den av sittande styrelsen föreslagna uppställningen för nästa år. Jag har en hel del tankar och ambition vad gäller det hela så det ska bli kul att se vad jag eventuellt kan bidra med utifall jag blir invald.

Såg att Ken vevade ner Dybban i förra veckan, han kan än den gamle. Det är nästan så att det vore en ära på något perverst sätt att bli nedsablad av herrn ifråga, fast å andra sidan känns det som att jag inte ens skulle orka bry mig. Intressant läsning bjuder han på i alla fall, Superbloggen har dött ut helt där Glimne vevar på med sina rätt intetsägande inlägg efter att han i mina ögon gjort bort sig i sin kamp mot väderkvarnen Bergman. Vad gäller rosjon blir jag ju bara trött av att läsa om hans dejter med John Blund i samband med spelandet, killen lyckas ju ändå nå FT och annat. Den killen är en saga i sig... Ja, jag är bitter men stolt över att vara det också.

Nej, nu ska jag till tvättstugan och hänga upp lite rena kläder, tjejen kom precis hem också och pockar på uppmärksamhet. Livet är inte lätt.

Inga kommentarer: