tisdag 5 mars 2013

Flyttbestyr...

Hela lägenheten är som en skådeplats för tredje världskriget, det ligger prylar överallt och det redan tidigare besvärliga nageltrånget blir ju inte bättre av att jag dundrar in tån i tid och otid på diverse pinaler som ännu inte hittat sin plats. Vi tar det med myrsteg dock, jag är nöjd så länge åtminstone en grej om dagen hittar sin slutgiltiga plats. Tror tjejen är rätt nöjd med att ha fått in hennes lampa som är av mått större, jag var rätt skeptisk till den i början  men den har faktiskt hittat en rätt skön plats i helheten. Vardagsrummet blir som en tudelad historia där jag får ha min ena halva med soffa, TV och xboxen medan den andra halvan blir hennes med bord, nyss nämnda lampa samt en massa bokhyllor. Jag tror det kan bli riktigt bra...

Vi hämtade ju hennes föräldrars gamla sängar och de är ju sådana där lyxvarianter med höj- och sänkbara delar, tyvärr verkar den ena paj och ni kan ju gissa vem som fick den. Being Koivu. Lite hotellkänsla över sängarna än så länge d.v.s. att jag har lite svårt att hitta den ultimata sömnen, det kommer nog dock eftersom det med allra största sannolikhet rör sig om en vanesak. Nu måste vi bara hitta några plastband att surra fötterna på sängarna med, annars är risken att det blir ett slukhål mellan dessa när man minst vill ha det.

Fick nya Tomb Raider i brevlådan idag, hade semiglömt att jag lagt in en förhandsbeställning på den men det skadar ju inte med lite nytt i spelhyllan. Har provat det lite smått, verkar rätt skön stil på det och kontrollerna verkar enkla även om det är en del QTE som kan kännas onödiga. Stilen är ju inte samma som i de tidigare spelen där byststorleken på Lara Croft varit det väsentliga, här ska det vara en lite smutsigare och mer oerfaren Lara som är ute på äventyr. Den sista meningen lät ju halvt porrig men det är ju alltså det som inte ska vara fokuset längre utan vi ska få se en kvinna som hittar den inre styrkan att överleva prekära situationer.

Har även börjat kolla på serien The Following och två avsnitt in känns den lite småbeige men ska inte ge upp än, det kan ju fortfarande ta sig. Häromdagen började också en ny serie, The Vikings, som kanske kan vara värd att kolla upp. Såg trailern och det såg väl småkul ut, vill dock inte förta mig i serieväg då jag fortfarande har en del ikapptittande att ta tag i. Arrow ska ju också vara bra men vete fan om jag köper det, småögnade igenom delar av piloten och fick inget riktigt bra intryck. Snart börjar Game Of Thrones i alla fall igen, då blir det kvalitet av yppersta klass. Ser vi framemot...

Inga kommentarer: