söndag 24 mars 2013

Helg av återhämtning...

Efter de senaste veckornas totala urflippande i aktiviteter på alla möjliga håll kändes det riktigt skönt att bara ha en slapparhelg, ingenting vettigt blev direkt gjort och jag kan knappt ens återberätta vad jag gjort då allting redan fallit i glömska. Det jag minns dock är att grannen nedanför fortsätter att tära på psyket, hans musikspelande är hela tiden i gränslandet mellan acceptabelt och åt helvete. Det är nog det som tär mest, att han liksom hela tiden balanserar på gränsen och skulle han sänka volymen ett snäpp eller två skulle inte problemet existera. Ibland uppnår han någon form av extas i sitt lyssnande dock och drar upp volymen till sjuka nivåer, det gjorde han en gång här i lördags så drog jag till med några stamp mot betonggolvet vilket fick honom att lugna ner sig temporärt. Jag vet inte vad man ska göra i ett dylikt läge, vi försökte ju snacka med honom förut men då vägrade han att öppna dörren. Ska man gå till styrelsen, ringa störningsjouren så fort det är något eller vad? Det kan låta som ett litet problem men kom tillbaka när ni varenda lediga stund i princip hör ett mer eller mindre påtagligt musikspelande så är det nog en annan ton i även er skälla...

Betade av lite TV-serieavsnitt under helgen, kollade ikapp Walking Dead och där dras tumskruvarna åt mer och mer. Ska bli intressant att se hur de får till säsongsavslutningen... Vikings tycker jag har börjat bra efter de tre första avsnitten som jag sett, den kan ha potential till något stort men den konkurrerar ju främst med Game Of Thrones och där har den ju definitivt något att bita. Nypremiären på den sistnämnda är ju om en vecka, ser vi starkt framemot. Jag har fortfarande rätt mycket att kolla ikapp så jag får försöka jobba av mer under kommande påskhelgen så att jag inte halkar efter för mycket.

Igår körde jag lite poker på nätet också för första gången på ett tag, dock är miserabla formen fortfarande påtaglig. Springer in i setups mest hela tiden så jag får inte ens komma in i matchen, avslutade Långlördag med att floppa tvåpar med A2 mot ett set i kungar och det är väl ungefär där jag ligger i formväg. Kommande vecka är det ju DM på SvS men jag tror inte jag kommer att orka engagera mig i det, mer än att jag kanske kör någon turnering helt fristående och struntar i totalen. Jag förstår inte varför de fuckar upp det så, de rör ju om i sina turneringar konstant och hemtamhetskänslan har försvunnit nästan helt för undertecknad. Jag tror jag fokuserar på lite livepoker i påskhelgen istället och kör en turnering på Aqva, känns som att jag måste få bort ringrosten från livespelet utifall jag lyckas ta mig till något större dylikt event. Use it or lose it.

Nej, nu måste jag nog gå och krama tjejen lite, hon var här nyss och frågade lite försynt om jag inte skulle komma. Har eventuellt lite spännande pokerrelaterat på gång som jag hoppas kunna berätta mer om snart, aldrig fel att avsluta med en cliffhanger.

Inga kommentarer: