torsdag 4 april 2013

Bråda tider...

Börjar nästan bli trött på mig själv och mitt tjat om att det går i 190 konstant men det är faktum, senaste veckan har passerat i revy i turbofart. Var tog påsken vägen liksom? Knappt hann jag landa med en långfredag förrän det var tisdag och dags att leta sig ut till jobbet, det går lite lätt fort när man har kul uppenbarligen.

Långfredagen ägnades åt livepoker på Club Aqva och det gick väl som väntat sett till min liveform, jag blev fyra till slut av 50 startande och det måste ju anses godkänt. Jag sprang rätt bra genom hela turneringen och hittade bra spots för att köra lite semibluffar och annat, fick bland annat en kille att veka en bebisfärg när brädan låg med tre i samma valör samt fyra kort för stege. Jag hade bara det nakna topparet men ljög självklart motspelarna rakt upp i ansiktet genom att efteråt påstå att jag hade färdig stege med ett A i samma färg som brädan dominerades av. Jag kommer inte direkt ihåg några avgörande händer utan jag gnetade mest på och byggde stack vartefter, sprang dock in i lite tråkigheter mot slutet så jag fick bara försöka överleva mig genom finalbordet. Det fanns några motståndare som helt klart kändes hetare för dagen så jag hade väl nästan gett upp, försökte bara hoppa någon placering innan det ofrånkomliga slutet skulle komma. Var kul att prova vingarna igen och se att spelet fortfarande håller, det lutar nog åt att jag ska köra Bruksmästerskapen på HPK till helgen.

Lördagen bjöd på svärförälderbesök där det hela först inleddes med ett restaurangbesök för att sedan avslutas med en fika i mitt och tjejens numera gemensamma boende, höjdpunkten var väl när jag frågade svärfar om kaffet smakade gott och får som svar "Nej, faktiskt inte". Jag gillar raka och ärliga personer, då slipper man allt tjafs och annat. Svärmor hade varit snäll nog att köpa oss ett monster till påskägg, jag låg och kramade det mest hela tiden under påskhelgen till mitt stora förtret då kroppshyddan tilltar i alarmerande fart. På söndagen var det dags för min del av tjocka släkten, vi drog dock först förbi en kompis på en väldigt sen födelsedagsfika för min del. Det är ju bara en dryg månad sedan jag fyllde så vad är problemet? Middagen hemma hos mina föräldrar fortskred enligt planerna, bröderna med familjer närvarade också så det blev kvalitativt på många plan.

På söndagen körde jag också avslutande deltävlingen i årets DM på SvS och jag måste säga att det var katastrof från början till slut, hur de kan fucka upp konceptet så brutalt är bortom mitt förstånd. Jag lyckades ju knipa en niondeplats i den första men strukturen var ju pinsam, från att vi var runt 60 kvar låg average på 10BB ända till finalbordet. Väl där stöp jag i första handen när jag hittar AQhj mot AA och KK allin pre, får en dam på flopp men ingen hjälp. Tragiska var att jag slutade nia och åtta första fick förutom prispengarna en plats till Svenska Spels online-SM, dubbelt snöpligt. Men i alla fall, jag tycker SvS verkar göra allt de kan för att pissa bort det spelarkapital de byggt upp senaste åren. Vad är det för DM om alla är med? Nej, återgå till det gamla konceptet omedelbart. Jag hade i alla fall ingen tur spelarmässigt i huvudturneringen utan slutade på runt 300:e plats av 1300, kändes som att jag aldrig riktigt var med i det hela.

Måndagen ägnades sedan mest åt att njuta av de sista skälvande minuterna av ledighet, arbetsveckan har sprungit förbi i stress och hets också men jag hann dock med en avstickare i onsdags då jag drog iväg på ett möte i SvePofs regi. Mycket intressant möte är bara förnamnet på det hela, ni kommer att få höra och läsa mer om det inom sinom tid.

Ikväll blir det dags för andra rundan av podcasten, vi skulle ha kört den tidigare i veckan men på grund av privata skäl för Erik fick vi skjuta på den. Jag hoppas och tror att vi kan leverera igen och få igång en följetong som blir hållbar, många verkar i alla fall ha gillat piloten så nu får vi försöka leverera igen.

Jag har en hel del mer att skriva om i spel- och TV-serieväg men tjejen tjatar om att jag måste gå och vispa grädde till hennes pannkakor så jag kan väl inget annat än att lyda. Jag har också en del tankar kring det kapitalt menlösa skitkastandet på en del bloggar för tillfället, vet inte om jag ska skratta eller gråta åt eländet. Jag hoppas få tillfälle att återkomma kring det hela redan imorgon, kvällen är körd då jag som toffelhjälte också lovat att åka iväg och köpa en billykta med den bättre hälften efter pannkaksintagandet. Ja just det, måndagen blir trevlig också på tal om being Koivu. Har service på bilen bokad samtidigt som jag efter ett tandläkarbesök i tisdags fick en rolig present där med återbesök på måndag, vi snackar ett utflöde på dryga 7k den dagen till ära. FML.

Inga kommentarer: