måndag 22 april 2013

SM för hela slanten...

Ännu en vecka bortsprungen, drog ju som sagt iväg på en tjänsteresa i tisdags förra veckan för att åter landa på svensk mark natten mot lördag så mesta delen av helgen har ju gått åt till försök att vila upp mig men det har gått sisådär. I lördags var det dags för livepremiär för tjejen i pokerväg då vi drog iväg till Mike för lite homegame, 19 personer blev vi till slut och jag och tjejen hamnade till hennes glädje vid samma bord. Efter att ha spanat in vilket motsånd vi hade påtalade jag för henne att det hon skulle komma att se under kvällen ska hon inte se som urtypen för normal poker, ack vad rätt jag skulle få.

Det var oerhört slaskigt och löst spel, spelet höll nästan bitvis lika låg nivå som snacket. Tjejen skötte sig dock utmärkt och höll kylan trots kaoset i snack- och spelväg runtomkring henne, själv gled jag på som den haj jag är. Avvaktade mina lägen och kunde raka hem en pott här och en pott där, byggde stack så där angenämt som det ibland kan bli när det rätta flytet infinner sig. Perioderna rullar på och både jag och tjejen hänger kvar, till slut är det dags för finalbord och vi är båda kvar tills dess. Tyvärr åker hon som första och sista kvinna från finalbordet när hon stoppar in det med AJ och får syn av KK, hon får dock både hålsteg- och färgdrag men blankar. Väl kämpat av henne och hon verkar ha fått blodad tand, dröjer nog inte länge förrän det är hon som drar iväg mig på en massa live-events.

Själv lyckades jag bärga hem en tredjeplats till slut trots lite tufft motstånd vid finalbordet, blev slowrollad av Snygg-Stefan en gång också när brädan låg JQJ83(eller något) och jag hade 85. Vi kom till showdown och han var oangelägen om att visa upp sin hand så jag sa att jag har en åtta varpå han skakar uppgivet på huvudet, bara för att visa upp KJ eller något dylikt. Blev lite lack på herrn där men inte tiltad, tycker bara slowroll är det vidrigaste man kan syssla med. Nåväl, han blev karmastraffad av det hela då han inte alltför mycket senare åkte trots att han nog var chippie ett tag på finalbordet. När vi var tre kvar hade jag och en annan rätt lika stackar medan Hogge låg lite i bakhasorna, jag kände mig rätt komfortabel men blindsen var så höga att det var rätt mycket lotto över det. När jag väl synar en höjning pre med A7kl och floppen kommer 562 med två klöver åker allt in, jag är uppe mot KK och turn ger mig även öppna stegdraget i form av en åtta men rivern blankar tyvärr. Rätt nöjd ändå och inte mycket jag kunde ha gjort där, får gratulera Hogge som till slut gick och vann det hela. Mycket angenämt ordnat av Mike igen med riktigt god mat som höjdpunkt, alltid lika uppskattat.

Igår blev det mitt första SM-event i form av deepstacken och det började rätt bra då jag plussade på stacken skapligt till en början, innan jag tappade en hel del med dåligt spel. Dock fick jag en fin reound in i det hela då jag floppar set över set varpå det sedan flyter på riktigt bra, vinner en stor pott också när jag har KJ och turnar nötstegen varpå rivern parar sig, här ställer motståndaren och jag tvekar en stund innan jag tar synen då han verkligen reppar kåken. Viker ju egentligen i princip aldrig där men vill ju bygga upp modet en stund innan jag fullföljer, till min glädje har han en A5 som han trodde var bra på något plan. Nu är jag med i absoluta toppen men den glädjen blir hyfsat kortvarig då jag strax efteråt åker på det kallaste på länge...

Jag hittar A9 i BB och knappen höjer upp det, jag synar självklart och floppen kommer 996 och jag jublar. Checkar till honom varpå han bettar, nu tänker jag att jag ska spela min triss o-ortodoxt så jag slår upp det bara för att se honom syna. Turn kommer en underbar sexa men jag fortsätter på min aggressiva bana även om jag inte bettar ut allt för hårt, nu synar han igen och river kommer en K. Jag är helt säker på att jag har det så jag bettar halvpott för någon form av värde, nu ställer han till min stora glädje så jag instasynar...bara för att se honom ha 66. Hur galet är inte det? Jag orkar inte ens bli tiltad utan garvar bara åt det och slaskar bort det lilla jag får kvar strax efteråt. Hade jag vunnit den potten hade jag haft runt 120k med 500/1000 i blinds och det hela hade sett riktigt fint ut...nåja, vad är enbal på slottet...

Det blir en ny podcast på onsdag som det ser ut, kul att se den positiva feedbacken och folk verkar gilla oss och det vi gör. Sporrar ju en för framtiden så att säga...

Bilen är numera fit for fight igen, lämnade in den för reparation när jag var på tjänsteresa och hämtade ut den i morse. Trevliga 11k gick det på så på två veckor har jag haft ospännande utgifter på 20k, det kostar att ligga på botten uppenbarligen. Nu får vi hoppas att utgifterna ger med sig ett tag och att jag hittar en SM-klonk som kompensation, jag vet inte om jag orkar spela så mycket mer än main nu då kylan i mitt spel är ohanterlig just nu. Ska dock följa händelserna noga för att se ifall det är några kändisar som får framgångar i de olika disciplinerna, är ju rätt mycket prestige som står på spel.

Inga kommentarer: