söndag 5 maj 2013

Valborg kom och gick...

Tiden är mig flyktig just nu, hur jag än försöker så slinker den mellan fingrarna på mig. Helt sinnessjukt. Senaste veckan försvann i ett nafs, fråga mig inte hur. Ska försöka redogöra för det väsentliga här i alla fall...

Måndagen bjöd på turnering på Metspoker och tyvärr var inte deltagandet någon höjdare, 11 spelare hittade till turneringen och jag själv åkte runt 8:e plats efter att ha fått in det med AK mot AQ eller något dylikt. Standard. På tisdagen stundande det lite umgänge med tjejens kompisar då vi var bjudna till en Valborgsmässoaftonssittning, som förberedelse för detta stannade jag till på bolaget på vägen hem från jobbet. Hinner knappt innanför dörren av butiken innan jag blir "påhoppad" av en ung tjej som bara lyser av serviceanda, hon frågar om hon kan hjälpa till och hon kan faktiskt det då jag inte hittar mitt vin som hon dock snabbt pekar ut. Väl vid kassan håller hon först på att tappa ner mina flasskor på golvet innan hon efter att ha blippat in dom efterfrågar mitt leg, jag hivar fram körkortet och spanar in hennes ansikte för att se det väntade generade leendet. Det kommer och jag säger att jag är en babyface varpå hon säger att så illa är det väl inte, dock hinner jag knappt börja packa min påse innan jag hör hur mannen bakom mig säger "Jag behöver väl inte visa något leg?". Han är något äldre än mig så han har väl en poäng, hennes svar blir i alla fall "Nej, du har ju så fint skägg." och här kan inte jag låta bli att säga "Jaha, så jag har så fult skägg så jag var tvungen att visa?". Nu blir hon tokröd och flamsig, hon vet inte var hon ska ta vägen så jag går ut från butiken med ett leende på läpparna samtidigt som jag hör hennes ursäkter bakom mig. That is how I roll.

Kvällen blir riktigt trevlig, vi är väl 14 personer varav jag inte känner någon sedan tidigare men har hört en hel del om någon enstaka. Vi skulle egentligen ha letat oss ut mot någon brasa men umgänget är så trevligt att vi blir kvar där hela natten, efter en vinare och några gin och tonic senare lullar jag hemåt med tjejen så där lagom salongsberusad. Mycket trevlig kväll.

Resten av veckan försvinner i ett trötthetstöcken tills lördagen landar, då är det dags för en storturnering i närområdet som jag väljer att köra. Det blir 47 pers till slut och efter en knackig start hankar jag mig fram tills jag får lite luft under vingarna, dock måste det till en hel del donkspel för att jag ska få igång maskineriet. Efter det vinner jag dock en fin pott helt rättmätigt när jag floppar nötstegen plus nästnötfllushdraget, får in det på turn mot toppar med toppkicker men han drar dött för en gångs skull. Efter det tappar jag lite när jag får in det med AJ mot JJ pre mot en shortie, tappar lite till på allmänt slask innan dråpstöten kommer. Det blir en fin setup när jag med AKsp höjer upp det pre, får ett omslag från tidig position som jag synar. Floppen kommer Q84 med två spader, andra killen bettar ut och jag synar. Turn kommer K och jag jublar, han checkar varpå jag bettar ut och han ställer. Jag instasynar medveten om att han troligtvis har set, han visar mycket väl upp 88 och jag drar endast mot färgen. Rivern kommer en Q till och jag är ute, drämmer näven i bordet innan jag lommar iväg och köper tröstlösviktsgodis på vägen hem.

Idag söndag har det mest åkts runt i närområdet, tjejen och jag tog en sväng till Strömsholm men på vägen dit stannade vi till vid en loppis för lite handlande. Tjejen fastnade för en lampskärm, efter onödigt mycket snack med butiksinnehavaren bar det av mot slutmålet där vi efter en stunds rundvandring intog en stabil pizzalunch. Efter det blev det en tripp till helvetet på jorden, Ikea, innan dagen slutade i hemmahäng... Nu sitter jag här med dov huvudvärk och inväntar bara sänggången, inget pokerspel blir det idag så får softa till någon TV-serie eller något.

I torsdags gjorde jag och Valterego vår sjätte podcast och även om jag tyckte att det var en halvdan insats från min sida blev det nog bra igen, har fått höra en hel del positiv kritik och nu senast igår från ett par stycken under turneringen. Alltid kul att få höra att det man gör är uppskattat, vi gör ju det mest för vår egen skull då vi tycker att det är så pass roligt. Vi har mycket idéer så vi lär inte sluta med det än på ett tag...

Hockey-VM är igång men har svårt att tända till, känns rätt beigt med att inte de bästa spelarna är med och hockeyn borde definitivt följa fotbollen och varva med OS och VM vartannat år. Ja, jag vet att fotbollen kör VM och EM om vartannat men poängen kvarstår, jag föregår alla messerschmitts med denna förklaring. Skönt att Sverige förlorade direkt, inte för att finländarna direkt rosat marknaden men de har i alla fall vunnit sina två första matcher. De har dock ett väldigt oprövat lag så förväntar mig inga stordåd från dom, de kan dock vare detta chocka och kanske krydda med några NHL-proffs vad tiden lider också.

Har sett att rosjon vevat på rätt friskt kring mina uttalanden från senaste podcasten, alltid kul med debatt och jag ska begrunda hans inlägg för att inkomma med ett svar direkt där eller via förbundet. Vill ju helst hålla Svepof-relaterade debatter i rätt forum så att det inte är en massa parallella överallt på samma gång... Kul dock att folk har åsikter och konstruktiv kritik, är rätt ovanligt i pokersfären om man säger så.

Nu ska jag nog skeda mig genom resten av kvällen, hoppas få upp frekvensen här igen men det snurrar på friskt som sagt. Nästa vecka blir det ju en del lediga dagar så då borde jag kunna pressa ur mig något, ska som det ser ut bli en ny podcast på torsdag i alla fall trots att min sidekick dragit till Monte Carlo.

2 kommentarer: