tisdag 28 maj 2013

Veckovisa stötar...

Uppenbarligen mäktar jag inte med mer än så, veckovisa stötar alltså, vad gäller bloggen och jag ber rätt mycket om ursäkt för det då jag har som ambition att vara mer av en frekvent skribent än så. Nåväl, livet är som det är och just nu är det riktigt bra, det känns rätt annorlunda att inte konstant ha den där bitterheten under ytan pockandes på uppmärksamheten. Vore synd att säga att jag saknar den men på något sätt känns det som att den ändå är en del av mig, det är ju inte så att jag tappat det mörka helt utan det kommer bara till tals vid mer väl valda tillfällen istället. Jag ska definitivt inte jinxa mig nu och vakna upp till en verklighet jag knappast önskat mig utan passar bara på att konstatera att saker och ting är bra just nu...

Imorgon är det dags för en ny podcast, har som vanligt ingen aning om vad det kommer att bjudas på utan det får min sidekick(!) Valterego styra över. Jag kommer in mer som den skrockande Leif GW Perssonianska kolossen som muttrar några ord i skägget innan ännu ett skratt får fettet att dallra, lite så jag jobbar liksom. Mycket trevligt projekt är det i alla fall och jag är glad att jag fick äran att bistå herr Valter i det hela, känns som att vi är på samma nivå i många hänseenden som personer och människor. Reko och sköna snubbar helt enkelt.

Pokermässigt gav mig faktiskt på Steken i söndags för första gången på ett tag och det gick efter omständigheterna bra, lyckades hitta en 24:e plats efter en hel del flyt längs vägen där jag bland dräpte AA med KK och KK med 9Tkl. Med det sagt vill jag ändå vara lite bitter på att jag torskade med AJ mot KQ och KJ mot A2 allin pre mot slutet där båda händerna bevisar min tes, att man aldrig kan vinna med Ax mot två valfria kort mellan A och x. Nu kan ju ni självklart tycka att mitt andra exempel motbevisar detta men se, det gör det inte. Jag pratar sett ur MIN värld, ni kanske lever i en annan värld men det här är vardag för mig. Jag blir pippad, konstant. I de få kroppsöppningar jag har.

Har följt Kens blogg ett tag nu men tycker han tappar mer och mer, larviga diskussioner mest hela tiden tycker jag och vadslagningar till höger och vänster. Förstår inte behovet av att slå vad om skitsaker, någon form av penismätning är det väl men ur det hänseendet vet jag att jag är slagen redan på förhand så jag ger mig inte ens in i dylika sammanhang. Pokerstar är ju på någon form av bromance-korståg mot/med Ken och det får vi väl se var det slutar... Annars är det rätt tyst i bloggosfären, Dybban kör lite lägre profil och Glimnes anekdoter öser in på Superbloggen där jag mest ögnar igenom dessa. Rosjon fortsätter sitt gnäll på SvS, med all rätt. Blev nästintill chockad i söndags när jag spanade in deltagarantalet i de olika turneringarna på nyss nämnda sajt, hur mycket har de inte tappat? Febern som förut drog mellan 60-80 spelare hade nu 11(!) spelare med, det är ju skandal. Och alla dessa dyrare turneringar, Startstacken med också typ 11 pers och Supersteken med 24. Förstår de inte att de inte har den målgruppen för sin sajt? Lägg en daglig turnering som det är fokus på där inköpet är 300-400 kr och ni har en betydligt stabilare spelarbas, en vanlig knegare har inte råd att dega tusentals kronor varje dag för att köra några "intressanta" turneringar på kvällskvisten. Med alla de tekniska buggarna som är känns det som att SvS har vandrat långt in i dödens dal, de måste göra något stort och det fort för att vända trenden.

I spelväg spelade jag igenom Assassins Creed III:s DLC "The Tyranny of Washington" eller vad de nu heter, rätt kasst måste jag säga att det var. Känslan av halvfärdigt var påtaglig och spellängden ökades på med en massa buggiga småuppdrag utan syfte, är rätt besviken men hämtade i alla fall in lite gamerscore-poäng. Microsoft blottlade ju sin nya Xbox i förra veckan, Xbox One som den ska heta. Liten besvikelse det med, känns som en X360 version 1.5 om ni frågar mig. Stort fokus på kringtjänster(läs TV) och en förbättrad Kinect-funktionalitet, det är väl det som är de största nyheterna. Tyvärr slopar de bakåtkompatibiliteten så det blir till att ha kvar gamla X360 om man inte ska behöva skrota sin spelsamling, jag har rätt många spel som jag fortfarande vill spela till X360 och som jag inte vill köpa på nytt till Xbox One. Inget releasedatum än men det lär bli tidig höst skulle jag tippa, mer information kring hela grejen kommer ju att komma i samband med E3 som står för dörren. Blir dock en intressant spelhöst, där nya Call Of Duty såg rätt grymt ut.

Knappt hade jag hunnit fixa iordning bilen förrän nästa fel poppar upp, nu är det blinkerslampan i högra backspegeln som gett vika. Blir väl någon fin tusenlapp till att ge åt skojarna...

I lördags var jag hos en long lost polare för att återknyta kontakten, det blev en sittning till årets CL-final där vi kryddade tillvaron med ett visst spritintag. Självklart blev det utgång också och det blev en del struttande på dansgolvet dagen till ära. Till sist smet jag ifrån sällskapet lite ofint då jag inte orkade ta någon diskussion om det omanliga att gå hem, ville bara hem och skeda men vågade inte fullfölja den tanken då tjejen visat en del aggressiva beteenden i samband med mina väckningar av henne. Söndagen ägnades åt lite morsdagsfikande hos äldsta brodern, där bombardemanget om en bebis vara eller icke vara var konstant närvarande. Den som ligger får se...

Vet inte om det finns så mycket mer att förtälja för tillfället, ska väl eventuellt försöka köra något kval till CCs turneringar i nästa vecka men får se om jag hinner med det. SCOOP kom och gick, Blom vann high-main såg jag. Sicken gosse. Jag slaskade lite PLO i förra veckan också, till mångas glädje. Jag ser det som socialbidrag.

Nej, nu måste jag nog jobba en stund innan tjejen hittar hem, lyssna in den nya podcasten imorgon om ni vill somna gott!

Inga kommentarer: