måndag 19 maj 2014

Ich bin ein Berliner...

Jag trodde att en Berlinare var en korv men fick lära mig att det faktiskt är någon form av bakelse, dock lärde jag mig detta först när jag och tjejen återvänt från vår long-weekend i nämnda stad. Vi for i onsdags i förra veckan och landade hemma igen på lördagskvällen, det mest minnesvärda jag fick med mig hem var helt förstörda fötter efter tre dagar av promenerande i vanliga finskor på kullerstenarna från helvetet. Skämt åsido, fick med mig mer än så, mycket intressant stad med mycket kulturellt och historiskt att ta in. Vi betade av en handfull museum där det judiska var det mest minnesvärda, även en handfull monument bockades av och det var rätt mäktigt att stå på Brandenburger Tor beskådandes det välkända fyrspannet högt däruppe i skyn. Jag kan rekommendera en tripp till Berlin även fast det i nuläget var oerhört mycket byggande överallt, tydligen ska det till några ytterligare tunnelbanestationer samtidigt som fasader verkade repareras till höger och vänster. Det största antiklimaxet kom när vi skulle fika en av dagarna, jag hade varit inne på Starbucks och köpt lite fika åt mig och tjejen skulle beställa från Häagen Dasz som låg dörr i dörr. Jag hade satt mig på glassexperternas uteservering med mitt fika från Starbucks när servitrisen kommer ut för att ta tjejens beställning, döm min förvåning när servitrisen tvingar bort mig från uteserveringen eftersom jag inte har deras varor i mina händer. Behöver jag tillägga att tjejen inte beställde något därifrån? Galet.

Annars har det blivit en del poker utan större framgång, provade att köra låga main i SCOOP igår men insåg inte mitt misstag förrän det var för sent. Vad tänkte jag med? Jag har varit iväg på en semesterresa och är bra trött efter det spektaklet, för att kröna det hela reggar jag mig till en tvådagars som ska hålla på till tidig morgon första dagen. Jag försökte dock köra seriöst och lyckades ta mig halvvägs genom fältet innan jag dog på 10 000-nånting, sjuka fält i PS-turneringarna måste jag säga.

TV-serier har betats av till viss del, GoT är grymt bra och blir bara bättre för varje avsnitt. 24 har börjat igen men har en grym B-stämpel över hela eländet, den har verkligen överlevt sitt eget bäst-före-datum. Funderar på att börja kolla på Fargo och From Dusk Till Dawn också men vet inte om jag har tiden riktigt, har en backlog på både TV- och filmfronten som jag borde beta av innan jag ger mig in på något nytt.

SvePofs entré på poker.se:s forum verkar ha blivit en mindre succé, skönt att se att vi får respons på en gång och det kanske är den rätta formen av kommunikation i dagsläget med medlemmarna. Jag ska i alla fall se till att försöka svara på alla eventuella frågor som dyker upp där så fort jag kan, anser att det är viktigt att ha en dialog för att föra saker och ting framåt från alla håll.

Jag är fortfarande sugen på att dra iväg på PPC men har inte riktigt tid att kvala så fortfarande kan ett paket vara av intresse, är öppen för förslag som sagt. Jag har provat köra några kval på PAF och motståndet är inte mycket att hurra för men har som sagt inte riktigt tiden att nöta, vill inte köpa in mig på för hög nivå heller för då drar det iväg i degväg oftast. Får väl hyra in rosjon helt enkelt för att göra jobbet åt mig...

Nu ska jag fokusera på Biggest Loser ett tag, kanske kan få något stalltips därifrån.

Inga kommentarer: