måndag 12 maj 2014

PPC-feber...

Jag börjar bli mer och mer sugen på att åka på PPC, känns som att det var alldeles för länge sedan jag bevistade en liveturnering av den digniteten och det skulle ju inte var ett direkt dåligt tillfälle att stifta bekantskap med denna turnering med gott renommé. Detta då SvePof tillsammans med PAF styrt upp ett riktigt snyggt initiativ med rakefritt cashgame som ska rulla under hela turneringen, där all utebliven rake istället omvandlas till välgörenhet av PAF. Mycket lovvärt. Det lär bli en del feta namn som dyker upp för att slaska loss med €10/€20-blinds, säkerligen kommer det att finnas möjligt för någon hugad vanlig dödlig att slå sig ner vid bordet om det känns aktuellt. Nej, det bränner i min livepokertarm för tillfället, vill åka iväg och hänga med lite pokernördar igen. Var alldeles för länge sedan sist...

Fick FUP gällande Krukan-målet på mail idag, ska läsa igenom det hela med intresse vid tillfälle. Finns en hel del frågor och funderingar i mitt huvud som jag hoppas kan stillas i alla fall till en viss grad, vi får se vad materialet ger för svar.

Helgen kom och försvann som vanligt, vet inte riktigt hur det går till men nog hinner man knappt säga "Helg!" innan det är över. Det blev lite shopping på lördagen och lite shopping på söndagen, den sistnämnda dagen sprang jag även på podd-Viktor på stan och han berättade att han i sin tur sprungit på Lillgrisen på krogen igen. Lillgrisen var ju killen vi dubbelhälsade till ett par poddar sedan, om han var glad förra gången de sprang på varandra var han än mer lyrisk den här gången enligt Viktor. Skönt när man kan göra sina lyssnare lyckliga... På tal om det betar vi nog av en tisdagspodd den här veckan då det inte skulle fungera planeringsmässigt på torsdag, blir lite annorlunda men vi ville inte skippa den här veckan i avsnittsväg så det fick bli så.

Så är det någon som sitter på ett PPC-paket där ute så är jag intresserad av att höra vad ni önskar er för härligheten, funderar nästan på att sälja lite procent av mig själv också ifall det mot all förmodan skulle finnas några intressenter.

Nu blir det lite tillagande av lax innan jag sätter tänderna i det senaste GoT-avsnittet, måndagsnöjet är ju numera alltid förutbestämt i och med denna underbara serie. Jag gjorde hembakade bullar igår också för första gången i mitt liv, gick över förväntan och gott smakade det. Jag fick dock en rejäl tankeställare på min barndom då mor tyckte om att baka och varje gång hon bakade fyllde hon hela köksbordsytan med påsar fyllda av rykande färska bullar, jag gjorde en sats och fick ihop fyra påsar. Hur jädra mycket deg och bullar måste inte hon ha bakat? Tacksamheten blir än större när insikter som dessa slår en, fatta vilken lyx det var för en annan att komma hem från skolan och bara kunna ta en påse och ett paket mjölk till vardagsrummet och få frossa loss. Hon är för underbar mor min, så även far.

Inga kommentarer: