torsdag 31 december 2009

Årets sista dag...

kräver väl ett inlägg eller vad säger ni? Jag har inte direkt varit så upptagen att jag inte hunnit med att skriva utan det är snarare ett behov av att bara vara som gått före allt annat, jag har inte orkat med några "måsten" eller liknande utan bara gjort det som fallit mig in. Det har inneburit en hel del TV- och filmtittande, X360- och pokerspelande samt allmänt häng. Filmtittandet har resulterat i följande filmer:

Planet 51(R R R)
9 (R R R)
Zombieland (R R R R)
Paranormal Activity (R R R R)
Avatar (R R R)

Kan ha varit någon till men den har jag i så fall glömt som synes, i TV-serieväg har jag kollat igenom hela senaste säsongen av Dexter och den avslutades på något av de mest brutala sätt jag någonsin upplevt. Det var som ett hårt knytnävsslag rakt i solar plexus, den serien kan verkligen beröra och överraska. På några minuter gick det från halvt sorglöst till oändligt ångestframkallande, usch usch...

I spelväg har jag kört klart Assassin's Creed II och maxat alla achievements där så jag är nöjd, därefter har jag hoppat på Batman:Arkham Asylum där jag också har kommit en bra bit på väg i maxandet men än återstår en del klurigheter. Vi får se hur länge jag pallar innan något annat spel tar över intresset... Pokermässigt har det gått sisådär, jag har kört en del under ledigheten men inte mäktat med några större framgångar även om jag varit nära ett antal gånger. De senaste tre SR på SS har jag t.ex. kommit 2:a av 86, 13:e av runt 220 samt 22:a av runt 230. De två senaste turrarna har jag åkt på så vidriga bad beats i totalt avgörande lägen att jag inte vet om jag ska skratta eller gråta, ena gången torskar jag min QQ mot 44 för mer eller mindre chiplead i turren. Andra gången är det för chiplead med dryga 20 kvar och jag har AK som jag får in allt pre mot 89ruter, floppen kommer J33, turn 7, river T. Det är helt sinnessjukt... Hade jag fått vinna båda de två så som sig bör så hade jag helt klart varit med som en vinstkandidat i båda fallen. Det är väl dock det som är hatkärleken med poker, oavsett vilka sjuka tagningar där bak man råkar ut för så reser man sig och går vidare. Egentligen är det rubbat att man utsätter sig för det hela men det betyder väl bara att man själv är sjukare än sjukast...

Julen tillbringades med de näraste och käraste och gick helt enligt planerna, inga oväntade händelser eller presenter utan allt fortgick precis som föregående år. För ikväll finns vissa vaga planer men vi får se vad som händer, jag är inte den som inte kan hoppa på något sista-minuten-tåg. Jag har dock inga större ambitioner heller då jag tycker alla dessa påtvingade festhögtider är ganska menlösa, jag ser hellre till att festa när jag vill under året för att sedan köra lite anti-Svensson-stuk på de dagar man "ska" festa. Jag vet att jag är rebellisk som fan...

Jag ska väl återkomma med en summering av 2009 i någon form även om det inte kommer att vara något överarbetat direkt, det är ju dock alltid bra att blicka bakåt för att kunna se framåt. Nu ska jag dock inta frukost och börja vakna upp ordentligt denna 31:a december 2009 som blir 00-talets sista dag. Det återstår bara en sak därmed:

Gott Nytt År och god fortsättning på er!

Inga kommentarer: