torsdag 3 december 2009

Off we go...

Jaha, då är det bara minuter kvar innan jag lämnar vardagen för ännu en tjänsteresa, jag lovade ju ett inlägg innan jag åker och här kommer det om än kanske inte så givande. Måndagen ägnade jag åt det tvivelaktiga nöjet att köra SH-eventet på SS trots att jag inte hade tänkt att göra det, suget blev för stort mot kvällen till. Självklart hade jag ju tjänat på att inte delta men ibland är begäret för stort, återigen kom jag aldrig in i det hela på riktigt utan kämpade mest från första stund. Efter att ha tragglat i en dryg timme synar jag en dubbling av blindsen pre med KQo och får se en flopp K-hög och tänker "ding-ding", jag checkar till honom och han bettar ut varpå jag slår om all-in och han...synar med KT som är riktigt bra då det även fanns en T på brädan. Turn ger honom ännu en T och jag är grinfärdig, rivern blankar och tårarna sprutregnar över tangentbordet, aldrig ska jag få ett break här i livet. Snyft.

Tisdagen skulle också vara pokerfri men så föll jag för grupptrycket och reggade mig till SR på SS, Tomten skulle också köra så vi dealade lite och började raila varandra. Det gick bra för mig till en början då jag så sakteliga tog mig upp mot 5k i marker med startstack på 3k, dock åkte jag på en mina så att jag halkade ner till 3k igen. Det dröjde dock inte länge förrän jag ännu en gång tog mig upp till 5k bara för ännu en gång halka ner till 3k, där tog dock berg-och-dalbanan slut för sedan orkade jag aldrig återhämta mig fler gånger utan stöp längs vägen. Tomten hann åka innan mig så det blev ingen fin payback på procentbytet...

Gårdagen var dock lugn ur pokerhänseende då jag mest chillade och körde lite Assassin's Creed II som är ett riktigt höjdarspel, njutit av varenda minut jag spelat och än har jag x antal minuter kvar att köra av det. Jag ser framemot julledigheten då det blir tillfälle att grinda lite spel, har ju en hel del på lager som jag borde spela men som bara blivit liggande och då tänker jag främst på Fallout 3. Det känns som att jag gör mig själv en otjänst genom att inte lira det då det nog är bland det bästa spel som gjorts på år och dagar...jaja, får väl skärpa mig helt enkelt.

Nej, nu är det dags att börja sätta saker och ting i rullning så på återseende om en vecka eller så...

2 kommentarer:

Anonym sa...

när får vi se en post om SvS SM main event?

Koivulainen sa...

Nu typ. :)