måndag 22 mars 2010

Måndag hela veckan....

Det började tungt idag och jag var nära på att få sätta livet till på väg till jobbet också, snön yrde längs vägarna och någon idiot till mottrafikant hade fått snilleblixten att ligga en meter bakom en långtradare på en tvåfilig väg för att försöka hitta en bra lucka för omkörning. Problemet var att han inte såg något och att jag kom i motsatt fil, jag lovar att det var några pappersark ifrån att jag hade fått inkassera en ny bil samt eventuellt ny vänsterhalva av kroppen. Hur många sådana här stolpskott finns det där ute egentligen? På väg hem fick jag mig dock ett skratt då jag stannade för en tant vid ett övergångsställe och döm min förvåning när det kommer en knähund stapplandes i släptåg, jag missade denna lilla krabat helt eftersom snövallarna fortfarande ändå är en 30 cm höga eller något. Det var dock inte det roliga utan det var det faktum att hunden satte sig på sitt rektum och vägrade hänga på, tanten fick bokstavligt talat släpa hundkraken över övergångsstället och jag kunde inget annat än skratta i bilen. Alla dessa härliga original...

Kvällen har annars ägnats åt stenhård PLO-grind och plusset slutade på 3,7k för kvällen men det vet vi ju sedan tidigare att dessa plus är väldigt tillfälliga, dock kändes spelet riktigt stabilt och ett tag körde jag bara ett 2/4-bord som jag ägde totalt. Det är så skönt att tilta bort fiskarna och få dom att krevera av irritation, de döper ju sig till så fina namn också så som "Sopnedkast" och "b0gballe". Undrar om de kör sloganen "Vi är vad vi heter"? Nåväl, inget ont om b0gballe, vi börjar bli tjenis och snackade faktiskt lite speltaktik vid bordet idag. Killen verkar vara seriös i det hela sin spelstil till trots, det är det väl flera som tycker om mig också antar jag. En fisk undrade varför inte jag vinner mer och jag sa att jag undrar detsamma.

Ett ilandsproblem dök upp idag när jag var på toa och gjorde nummer två, jag fick nämligen slut på toapapper och förrådet under handfatet var uttömt också. Vad fan göra man? Nu hade jag ju som tur var köpt mer papper men det låg i hallen så det var bara att knipa och stappla dit för att hämta mer men tänk om man gör det fatala misstaget och blir helt utan? Är det handfatet som gäller då? Jag vill inte ens tänka denna hemska tanke, jag hade nog med problem idag med att se till så att inget landade där det inte ska landa så att säga. Mycket ska man behöva stå ut med här i vardagen...

Imorgon blir det förhoppningsvis lite innebandy för första gången på länge igen och så lite Borderlands till kvällen, jag tror som sagt att vi börjar närma oss slutet på kampanjen där så det bör bli skoj. That's it, that's that.

1 kommentar:

Anonym sa...

Va fan kom igen nu uppdatera!!!!!!!!!!!!
FN