måndag 19 december 2011

Bråda tider...

Julen närmar sig med stormsteg och min julstämning är totalt obefintlig, jag försökte mig på en julklappsräd idag men misslyckades kapitalt då ingenting inhandlades utan det enda jag mäktade med var en lunch i trevligt sällskap. Snacka om otaggad... Jag har ju dock veckan på mig och jag har nog i alla fall en någorlunda aning om vad som ska införskaffas så det är inte så illa som det låter men det vore faktiskt skönt att ett år vara klar med inköpen i god tid. Nu får jag väl skylla på en väldigt hektisk jobbvecka i förra veckan då all tid i princip försvann i och med tjänsteresa samt representation på hemmaplan. Än en gång blev jag också varse om min avsky mot människor utan hjärna, så som dessa eviga marodörer på flyg. Jag tror mig ha tagit upp det tidigare men det tål att upprepas, när boardingen ska avklaras och de ropar upp att rad 22 till 38 är välkomna att stiga ombord betyder det inte att du din sketna jävla mupp på rad 8 ska gå på. Jag blir så innerligt trött, är beredd att lappa till dessa lägre stående varelser på min väg igenom planet. Har de någonsin funderat på vad som skulle hända om alla gjorde som dom? Jag kan berätta, anarki stavas det. Alla har sina egna regler och har bara sin egoistiska syn på hur saker och ting ska fortlöpa... Att vi sedan i sällskapet började diskutera ett eller flera handbagage vara eller icke vara bör vi inte ens gå in på för då kreverar jag och blir en våt fläck i soffan, alltid när jag springer på sådana här vardagliga exempel på människors patetiska existensnivå tänker jag bara på Slipknots briljant döpta låt "People = Shit". True that.

Förutom att få mitt hopp för mänskligheten krossat ännu en gång har jag under helgen i alla fall landat på hemmaplan och tagit igen mig en aning, i lördags höll jag på att åter göra succé i pokervärlden då jag blev 16:e man i Långlördag. Jag ledde ett bra tag från att vi var 70 kvar till runt 20 men sedan kom två händer som egentligen avgjorde helt, först överspelade jag QJ mot en fisk som jag observerat ett bra tag. Han i sin tur hade överspelat många händer innan men kommit undan så jag trodde jag skulle kunna utnyttja detta men tji fick jag, jag synar i alla fall en raise från honom pre och floppen kommer AJx. Här bettar han knappt halvpott och jag synar för jag tror lätt att jag har bäst hand, turn kommer K och han checkar till mig varpå jag bettar för att representera något vettigt. Han synar dock och river kommer blank, han checkar och jag vågar inget annat än checka bakom varpå han visar upp AQ. Inte direkt den handen jag trodde han skulle ha, han spelade helt enkelt ut mig där. Efter det åker jag från toppen till mitten av spelarskaran och blir lite desperat, en stund senare hittar jag 44 på BB med runt 85k i stacken med blinds på 2,5k/5k och cutoff pushar med runt 58k med vik fram till mig. Jag är ganska "säker" på att jag har en flipp och eftersom jag vill försöka komma in i det igen tar jag synen, han visar upp AQ och jag är nöjd så långt. Jag vågar dock inte titta utan smyger fram korten på skärmen, bara för att se en äcklig Q på turn och så var jag nere på 25k typ. Efter det är det bara en tidsfråga, jag stjäl upp mig till 55k för att sedan ställa med ATo och få syn av QQ. Flopp blankar men på turn plockar jag upp både hålstege- och färgdrag, tyvärr blankar rivern och jag är ute på 16:e plats.

Söndagen skulle bli den stora speldagen då jag även skulle köra Stars jubileumsturnering, jag börjar dock med Söndagsfebern på SvS som dock blir kortvarig. Jag åker på ett antal hyfsat brutala setups och är ute efter en timme, föga upphetsande. Näst på tur stod Söndagssteken och Topp100 samtidigt som Sunday Mill kickar igång också, tyvärr blir alla korta äventyr för mig då jag är ute ur allt innan klockan hunnit slå 22.00. Antiklimax så det heter duga. Jag kom aldrig in i Million och jag förstår inte varför jag ska vara så kall på storturneringarna, varit samma med SM och allt möjligt. Oerhört tråkigt men vad göra, riktigt värdelöst när man inte träffar något och inte får någon respekt för betsen. Jag har slaskat lite PLO också men inga större förluster, gjorde lite plus som jag sedan tappade föga oväntat. Nu får vi se hur mycket spel det blir i juletider men någon turnering ska man väl kunna beta av, blir nog lite livespel också då det är lite småturneringar runtom på klubbarna.

Saab begärt i konkurs idag, tror nog mitt förväntade inbytesvärde numera är lika med noll på silverpilen. FML.

En glad nyhet är att jag betat av Lego Harry Potter 5-7 i alla fall, blir storebrorsbarnen glada när de får ytterligare ett spel i julklapp. Jag har inte direkt rosat marknaden som favoritfarbror hittills men nu är det väl fan om jag inte ska bli det, ger inte det här önskad effekt ger jag upp. I och med att Potter fick stryka på foten mäktade jag med att trycka in Skyrim för första gången och jag fick onda aningar direkt, jag tror det kommer att bli en rejäl tidstjuv framöver. Det är ju Fallout 3-utvecklarna som gjort ännu ett till synes mästerverk och känslan är densamma, från vad jag hört är spelet ofattbart stort och man kan nog plöja ner både en och två livstider i det. Jag får nog dock slipa på mina sociala förmågor då jag i spelets inledning direkt hamnar i trubbel, efter att ha flytt undan en annalkande avrättning hamnar jag i en by där allt är frid och fröjd...tills jag kommer dit. I min iver att prova runt lite tar jag fram pilbågen och tar sikte på närmsta hönan, en välsiktad pil senare har jag halva byn efter mig rabiata av blodtörst. Kanske inte läge att ta sig för stora friheter i civiliserade områden därmed alltså... Jaja, blir nog intressant att börja utforska den världen men ska nog fokusera en del på AC:Revelations också och försöka beta av det, GOWIII-gänget har också kommit igång på allvar så vi har hunnit med några sittningar och det blir även en omgång ikväll som det ser ut.

Jag hade ju tagit ledigt idag för att kunna vara med hela vägen i Million, moget gjort av mig.

Nej, den här veckan blir nog rätt hektisk den med då det sista på jobbet ska klaras av innan julledigheten samtidigt som paketen ska inhandlas. Jag måste ju dock också jobba upp en julstämning hur det nu ska gå till, snön börjar ju dock så sakteliga bli närvarande så det är alltid ett steg i rätt riktning. Ja just det, fick lite förfrågningar om kärlekslivet vid borden på Svs av bl a Knubben men där finns inget nytt att förtälja då min största framgång på sistone är ett "Hej!" av en okänd tjej på en restaurang under tjänsteresan. Ungefär på den nivån är det och då förstår ni hur för jävla miserabelt det är...

2 kommentarer:

generationX.se sa...

"tar jag fram pilbågen och tar sikte på närmsta hönan, en välsiktad pil senare har jag halva byn efter mig rabiata av blodtörst."

...being Koivu? ;P

Ska också tjacka Skyrim, men behöver först antingen uppgradera och byta CPU eller helt enkelt köpa ny burk. Time will tell.

Koivulainen sa...

Nu har jag plöjt ner x antal timmar i spelet och måste säga att man fastnar ganska lätt i det. :) Mycket att göra och fascinerande miljöer, skönt att de lagt ner lite möda på alla dungeons man ska kravla igenom så att det inte blir alltför enformigt. Gillar du rollspel kommer du att älska det här, sjukt mycket att sysselsätta sig med och mäktigt stort område att röra sig på.