måndag 5 december 2011

Normales...

Nu börjar vi närma oss det normala tillståndet för mig, magin har nog släppt tror jag för nu står banne mig ingenting längre. Jag har tappat runt 10k under helgen både på turneringar och PLO där det sistnämnda är den största boven tyvärr, jag lär mig inte av mina tidigare misstag utan fortsätter mitt socialbidragsgivande till alla missanpassade individer vid dessa bord. Värdet är obegränsat men det gäller både att ha disciplin och tur för att få det att gå runt och nu börjar båda delarna släppa för mig, har nog fått en släng av hybris och förväntar mig att allt bara ska gå av farten men jag lär ju få en brutal kraschlandning i verkligheten dit jag redan nu är på god väg. Ni behöver dock inte oroa er, kassautflödet denna helg var exceptionellt och någon form av skottning efter förra veckans vinst i Lillördag...

I helgen betade jag av Fredagsfighten, Långlördag, Söndagsfebern, Söndagssteken, Topp100 och lite annat utan någon som helst framgång. Nu har setupsen MOT mig börjat ge sig till känna igen, hittar KK mot AA t ex eller toppar med toppkicker mot topptvå och så vidare. Jag börjar se tendenserna och en viss klump börjar infinna sig i magtrakterna, bara gudarna vet vad jag har att vänta mig efter den här senaste tidens framgångar. 700 år av olycka antagligen...FML.

Funderade ett tag på att köra Giganten men den kändes för ovärd, kändes nästan som en turboturnering och det är banne mig skamligt med tanke på inköpet. Det borde ha varit startstack på 20k, 30-minutersperioder där blindsen börjar på 25/50. Då kan vi börja snacka poker på riktigt...

Såg att leaderboardsen på Sharkscope nu uppdaterats med alla SM-vinnare så helt plötsligt förvandlades min fjärdeplats till en tionde eller något dylikt, jag klagar dock inte för plusset kvarstår ju. Lite svårt att konkurrera med 1,2 mkr som Mr Meowski drog hem för sin seger i main i SM, bara att gratulera. Dybban har gjort en tveeggad entré i min turneringsvärld, det är ett givande och tagande men nu känns det nästan som att han fått övertaget. Vi får hoppas att det bara är tillfälligt, annars får jag väl skicka mina homies på honom då de redan visat vissa agg-tendenser mot honom vid borden. Ikväll rumphögg han mig brutalt i månadsfinalen av Topp100 vilket gjorde att jag aldrig kom in i matchen utan dog en timme in i eländet, det blir inget mer spel ikväll för min del.

Fick en inbjudan från Sandman att köra lite MW3 men jag tror att jag måste leta upp sängen, mina ögon är så matta av trötthet att det kliar i dom och jag ser små fläckar. Vet inte vad det är men jag har fått så rätt ofta på sistone, är väl senaste veckornas sena nätter som börjar ta ut sin rätt plus att jag nog fortfarande har något i kroppen som stör ordningen.

Funderar på om det finns så mycket mer att sväva ut kring men tror inte det, det har varit ganska intensivt med poker och jobb som sagt. Jo, just det, i lördags gjorde jag en avstickare till Salas pokerklubb där de höll sitt KM men tyvärr var jag sjukt kall och otajmad där så det blev en kortvarig vistelse. Klubben i sig var dock riktig mysig, de håller till i en källarlokal och precis som pikku-Mikko sa så var inredning som hämtad ur den där kända målningen där bulldogsen kör poker. Skönt folk också så dit får man väl försöka leta sig fler gånger, kommande helg blir det att dra sig västerut istället för ännu ett besök bortåt Berga till. Där är det ju lätta pengar så jag hoppas kunna fylla på plånboken en aning...

Hälsade på lillebrors nyfödda son i helgen också och jag fortsätter springa kallt på den fronten, knappt hann jag hålla i krabaten innan den brast ut i gråt. Jag verkar ha den effekten på brorsbarnen, vet inte vad jag ska tro om det hela men det är genomgående för alla fyra så långt. Ful farbror har fått en ny innebörd.

Nu ska den här fula farbrorn hämta tvätten för att sedan gråta sig till sömns kramandes kudden, bara att förbereda sig på en andra hälft av olyckligt leverne efter denna dryga månad i stormens mitt där oturen misstog sig och blev tur istället. Jag börjar se början på tunneln igen...

3 kommentarer:

generationX.se sa...

Cheer up mate!

http://www.youtube.com/watch?v=aoc8_aJLpes

Koivulainen sa...

Hehe, snygg video och jag är väl kanske inte så bitter som jag låter. Måste bara leva upp till bilden folk har av mig. :P

Koivulainen sa...

Hehe, snygg video och jag är väl kanske inte så bitter som jag låter. Måste bara leva upp till bilden folk har av mig. :P